مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

اختلاف و قهر والدین با هم

114 بازدید
سوال شده مارس 14, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط سوفیا
سلام دختری 20 ساله ام که دو برادر 13 و8 ساله هم دارم. پدر ومادرم هر دو تحصیلات دکترا دارند اما متاسفانه اختلافات زیادی باهم دارند. اختلافات آنها سر مسائل مالی و خانواده های دو طرف و صحبت با تلفن و کارهای خونه است. والدین من 40 روز پیش باهم بحث کردند( سر مسئله بیخودی) و تا الان قهر هستند. متاسفانه مادرم همچنان لج کرده و با پدرم قهر است وحتی حاضر به پذیرش عذرخواهی پدرم یا حل و فصل ماجرا نیست. در این مدت مسائل زیادی بوجود آمده که نیازمند صحبت آنها با هم و مشورت وتفاهم درباره آن است.صحبت های ما با مادرم هم کاملا بی نتیجه است. این را هم باید بگویم که حاضر به مشاوره با روانشناس نیستند و معتقدند بی فایده است. حالا ما چکار کنیم؟ ما نیازمند یک راه حل جدی و عملی و معقول و سریع هستیم.ممنون
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 14, 2020 توسط zahra.dehghan2 حرفه ای (22,700 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

احساسات شما قال احترام می باشد که این شرایط می تواند برای شما و برادرهایتان با فشار روحی زیادی همراه باشد اما دقت کنید که در این مسیر بهتر است از وارد شدن به بحث های آنها خوداری کنید و در صورتی که به کمک هریک از آنها نیاز دارید بدون صحبت در مورد قهر آنها در مورد موضوع با هردوی آنها در مزان مناسبی صحبت کنید .

دقت داشته باشید که پدر و مادر شما نیاز است که در اول خودشان بپذیرند که مسیرشان اشتباه می باشد و بعد برای بررسی مشکلاتشان اقدام تا بتوان به آنها کمک کرد تا زمانی که آنها با فرافکنی و انکار پیش  می روند و واقعیت موجود در زندگی مشترک را مورد توجه قرار نمی دهند نمی توان به آنها کمکی کرد و شماها نیز بهتر است در کنار احترامی که برای هردوی انها قائل هستید مسیر رشدی خودتان را در نظر داشته باشید .
دارای دیدگاه مارس 14, 2020 توسط بی نام
از نظر شما متشکرم اما مسائلی وجود دارد که نیازمند صحبت آنها با هم است. مثلا سفر به حج برای امسال و مسائل مربوط به ساخت آپارتمانی که در حال ساخت داریم و از این قبیل. و ضمنا تجربه نشان داده اگر ما مداخله نکنیم اوضاع بدتر میشود و شاید حتی به جدایی بکشد.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,297 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 124 بازدید
1 پاسخ 129 بازدید
1 پاسخ 284 بازدید
2 پاسخ 147 بازدید
2 پاسخ 98 بازدید
سوال شده ژوئن 1, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
2 پاسخ 163 بازدید
...