مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

پانیک یا اختلال جسمی

256 بازدید
سوال شده مارس 15, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
سلام
مادر بنده از حدود  ۶ ماه پیش بعد از چند روز استرس شدید دچار حالت خفگی در گلو میشدن.حالتی شبیه به حملات عصبی و پیاپی.به ویژه و اکثرا در شب.البته در گذشته هم چند بار دچار چند حمله بسیار خفیف اینچنینی شده بودن .بعد از مراجعه به تعداد زیادی پزشک متخصص ضمن تایید سلامت قلبی و ریوی همه پزشکان مشکل رو ناشی از استرس دونستن و به تشخیص متخصص اعصاب و روان بیماری ایشون اختلال پانیک تشخیص داده شد و به مدت ۳ ماه روزی ۱/۵ قرص پاروکسیتین و مقدار متغیر آلپرازولام مصرف کردن که هیچ تاثیری نداشت به جز اثر خواب آور آلپرازولام.با مراجعه به متخصص گوارش و انجام آندوسکوپی مشخص شد که دارای کم خونی بسیار شدید، ۲ زخم کوچیک در انتهای معده و ابتدای اثناعشر و عفونت شدید معده هستن.پزشک با تجویز داروهایی برای زخم و عفونت اما حالت خفگی ایشون رو بی ربط به مشکل معدشون عنوان کردن.ایشون اساسا فرد مضطربی هستن و اینکه اکثرا مشکل خفگی در شب از بعد از غروب آفتاب شروع میشد و جدیدا روز ها هم دچار این مشکل میشن.و اینکه اگر بیرون از خونه باشن اصلا مشکلی ندارن.مثلا اگر از ساعت ۵ عصر در منزل باشن ساعتای ۶-۷ حالشون بد میشه و حالات خفگی مکرر پیدا میکنن که یا باید به خواب برن یا اینکه از منزل بیرون باشن.مثلا اگر از ساعت ۵ تا ۱۱ شب در یک مهمانی باشن مشکلی پیش نمیاد اما بلافاصله بعد از رسیدن به منزل یا ساکن شدن محیط اطراف دوباره حالات خفگی شروع میشه.ایشون اعتقادشون رو به پزشک از دست دادن . الان باید چیکار کرد پیش روانشناس بالینی باید رفت یا دوباره روانپزشک؟ و اگر کسی تجربه ای در این زمینه داره اگر کمک کنه ممنون میشم
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 15, 2020 توسط zahra.dehghan2 حرفه ای (22,700 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

علایمی که شما بیان می کنید نشان از حملات پانیک می باشد که می تواند در شرایط اضطراب زا و یا شرایطی که مادرتان برایشان معنای خاصی وجود دارد این علایم تشدید پیدا کند و با توجه به اینکه شما اضطراب و استرس مادرتان را بالا بیان می کنید بهتر است در کنار مصرف داروهای تجویزی توسط متخصص یک دوره روان درمانی را نیز تجربه کنند تا بتواینم در اول با اموزش روش هایی چون آرام سازی به ایشان کمک کنیم تا زمان مواجهه شدن با این حملات با آرام سازی بدن با شدت کمتری آن را تجربه کنند و در کنار آن اضطراب و استرس ایشان نیز بررسی و درمان شود و با توجه به تاثیر مستقیم در کنار آن علایم پانیک نیز می تواند کاهش یابد .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-88422495
دارای دیدگاه مارس 15, 2020 توسط بی نام
ایشون بعد از ۳ ماه که قرص ها هیچ اثری نداشتن خودشون به مرور اونهارو کم و قطع کردن. شما بیماری ایشون رو پانیک میدونید؟ چون همه افراد مبتلا به پانیک میگن که گهگاهی دچار حمله میشن و حمله بعد از چند دقیقه تموم میشه خب.اما ایشون تقریبا هر شب هر شب که خونه باشن. یا وقتی که به خونه میرسن شروع میشه یا حتی اگر یک شب حالشون خیلی بد باشه اگر بیرون هم باشیم اما اگر ماشین توقف کنه و یجا وایسیم دوباره اذیت میشن و باید حرکت کنیم!بعضی شبا که حالشون بهتره هم مرتب باید برن روی حیاط قدم بزنن وگرنه کم کم اذیتشون میکنه و جدی میشه.شده که از دم عصر تا آخر شب ۲۰ بار برای قدم زدن بیرون رفتن تا وقت خوابشون بشه .برای بیمار پنیک همچین چیزی ممکنه؟
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,058 سوال

27,817 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,015 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 407 بازدید
2 پاسخ 159 بازدید
2 پاسخ 223 بازدید
1 پاسخ 315 بازدید
سوال شده سپتامبر 23, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط علیرضا
1 پاسخ 454 بازدید
1 پاسخ 387 بازدید
...