مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

چکار کنم اعتماد به نفسم برگرده؟

168 بازدید
سوال شده مارس 20, 2020 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط نگین۷۸ ممتاز (120 امتیاز)
سلام خسته نباشید من دختر ۲۰ ساله هستم و از ۴،۵ سال پیش یه مشکلی دارم و اون این هست که میترسم با مادرم که بیرون میریم مدام تو ذهنم مثل خوره هست که از نظر ظاهری مادرم منو با کسی مقایسه کنه تو ذهنش و با خودش بگه چرا دختر من زشته در صورتیکه من از نظر ظاهری واقعا قشنگم و نقصی ندارم ، مثلا اگه قرار باشه فردا با مادرم برم خرید کلی فکرو خیال فردا رو میکنم که اگه از کسی خوشش بیاد من باید چیکار کنم . مادرم هیچ وقت از من تعریفی نکرده و همیشه هر چیز جدیدی میپوشیدم بهم میخندیده و واقعا تو روحیم اثر بدی گذاشته.من همیشه جلوی پدرم کم ظاهر میشم یا دور میشینم که تو ذهنشون نگن این چه دختریه داریم در صورتیکه همه ازظاهر من تعریف شدیدی میکنن و خواستگار زیاد دارم اما به شدت اعتماد به نفس کمی دارم.  تو ۱۰ سالگی دستمو همیشه میپوشوندم کسی نبینه چون مادرم یه جوری بهم فهمونده بود سیاهم (اسم برام گذاشته بود سیاه و هرموقع اذیت میکردم میگفت) ، ولی مادرم خیلی مهربونه اما درکی نداره چه تاثیری میتونه بزاره با این کاراش روم..
مثلا ختم یکی از اقوام بود بهم گفت تو نیا چون ارایش نمیتونی بکنی قشنگ نمیشی همه میان میبینن. من تو هر جمعی مراسمی هرچیزی همیشه استرس دارم بابت ظاهرم.
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 20, 2020 توسط zahra.dehghan2 حرفه ای (22,700 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

انچه شما از نظر  روانی تجربه می کنید در شرایط روحیتان تاثیرات زیادی دارد به همین دلیل حتی اگر از نظر شناختی شما زیبایی لازم را داشته باشد بازهم چون از نظر روانی این موضوع را تجربه نمی کنید برای شما با مقایسه کردن و ترس همراه می باشد که می تواند برای شما مشکلات زیادی را ایجاد کند.

اینکه مادرتان مسیر اشتباهی را طی می کنند قابل مشاهده می باشد اما دقت کنید که شما بهتر است هویت شخصیتی خودتان را بازسازی کنند تا بتوانید به کمک روان درمانگر همانندسازی مناسب داشته باشید تا بتوانید نتیجه گیری بهتری داشته باشید .

در این مسیر بهتر است یک دوره روان درمانی را تجربه کنید تا بتوانیم در این زمینه به شما کمک کنیم تا از نظر روحی در شرایط بهتری قرار بگیرید و بتوانید مسیر رشدی خود را کنید .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354282
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,697 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 118 بازدید
2 پاسخ 193 بازدید
1 پاسخ 62 بازدید
1 پاسخ 149 بازدید
سوال شده ژوئیه 18, 2020 در قبل از ازدواج توسط Zahra حرفه ای (780 امتیاز)
0 پاسخ 78 بازدید
سوال شده مارس 18, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
...