مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

رابطه رو بادوستم ادامه بدم یا خیر؟ و چجور تموم کنم

105 بازدید
سوال شده مارس 22, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط ...
خسته نباشین من دخترم ۱۶ سالمه و یه دوست همسن خودم دارم که سه الی چهارساله که باهم دوستیم. خانواده هتمون با هم صمیمین،هدف هامون یکیه و اکثرا همه جا با هم میریم. دوستیه ما خیلی پیچیده شده نزدیک یک الی دوساله که خیلی رفتاراش برای من غیرقابل تحمله. رفتار های بچگونه ای میکنه، تنوع طلب بودنش اینکه دوست داره باهمه یبار تو رابطه باشه و همه چیز رو برای خودش میخاد حتی وقتیکه باهم جایی میریم ک دختری اونجاست سعی میگنه قبل ازمن باهاش صمیمی شه و بعد هم پیشش پشت سر من حرف میزنه تا خودشو جذبش کنه، حرفای زیادی پشت سرم زده که با مدرک ب دستم رسیده همه رازهامو لومیده و دهنش لقه، رفتارای بچگونه مثل حالی ب حالی بودن هرروز * فاز بودن، وقتی * پسر میبینه منو میفروشه و فقط وقتایی ک نیاز داره جویای حالمه . وقتی جایی میرم بش نمیگم قهر میکنه، وقتی با دوست دیگه ای میرم بیرون و بش نمیگم قهر میکنه جوری ک * مدت کابوسم شده بود اینکه این نفهمه من با * دوست دیگه بیرون رفتمو خیلی چیزای دیگه ....:// خلاصه اوایل من خیلی اهمیت میدادم ک دوستیمون بهم نخوره و همیشه من عذرخواهی میکردم حتی سر دلایل بیخود ک وقتی ب کسی میگفتم میخندیدن، ولی الان دیگه واسه من مهم نیسو واسه اون مهمه یکم، یروز زنگ میزنه فوش میده من دیگ نمیخام بات باشم بعد زنگ میزنه میگه ببخشید بد دوباره روز ازنوروزی ازنو...هرادمی باشه کلافه میشه دیگه. من هیچوقت توی این چهارسال یکبار نشده سر این همه چیزی ک ازش دیدک باش قهر کنم همیشه ریختم تو خودم.الان هم قصدم خاتمه دادن ب این دوستیه ولی نمیخام من شروع کننده باشم و منتظرم خودش شروع کنه ولی از طرفیم هروقت دعوا میکنیم همه حرفای تودلشو میزنه بد میاد میگه ببخشید خانواده هامونم ک باهم دوستن کلی دردسر داره قهر کردن باهاش و موندن باهاشم هم همینطور همه میگن فقط تویی ک میتونی تحملش کنی حتی پدرمادرمم دیگه ناراضین. خواهشا بگید چیکار باید بگنم؟؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 22, 2020 توسط zahra.dehghan2 حرفه ای (22,700 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

احساسات شما قابل احترام می باشد اما بهتر است دقت کنید که روابط دوستی نیاز به سازندگی دارد و شما زمانی که می دانید رفتارهای این دوستتان سازندگی لازم را ندارد بهتر است در کنار احترامی که برای ایشان در نظر دارید سعی کنید رازها و یا احساسات خود را با ایشان در میان نگذارید و حریم خصوصی خود را حفظ کنید .

در کنار این موارد دقت کنید که شما تنها مسئول رفتارهای خود می باشید و مسئولیتی در قبال رفتارهای دیگر افراد خانواده و یا دوستانتان ندارید پس بهتر است رفتار و مسیر او را به خودش واگذار کنید و شما نیز مسیر رشدی خودتان را طی کنید و اگر ناراحتی وجود دارد در احترام به او بیان کنید در کنار اینکه روابط دوستی خود را محدود به فرد خاصی نکنید و سعی کنید روابط دوستی که در سن نوجوانی از اهمیت زیادی برخودار است را در یک مسیر سازندگی ادامه بدهید .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,296 دیدگاه

2,385 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 576 بازدید
1 پاسخ 77 بازدید
2 پاسخ 154 بازدید
سوال شده ژوئیه 24, 2020 در دوستی یا نامزدی توسط Zahra
1 پاسخ 216 بازدید
1 پاسخ 278 بازدید
3 پاسخ 273 بازدید
سوال شده اکتبر 25, 2020 در دوستی یا نامزدی توسط M.ahmadi حرفه ای (380 امتیاز)
1 پاسخ 315 بازدید
سوال شده ژوئیه 18, 2018 در دوستی یا نامزدی توسط f60
2 پاسخ 258 بازدید
سوال شده نوامبر 12, 2021 در دوستی یا نامزدی توسط بی نام
...