مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مشکل برقراری ارتباط

196 بازدید
سوال شده مارس 25, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
باسلام خدمت شما،ببخشید من مشکلم اینجاست که یک دختر ۱۶ ساله به شدت خجالتیم،یعنی در محیط بیرون از خونه و مدرسه و حتی خونه فامیل خیلی خجالتیم و وقتی کسی به چشمام زل میزنه نمیدونم چی بگم و با نگاه بد چشمامو بر میگردونم،مخصوصا اگه یه مرد یا پسر نگام کنه،اصلا با هم خانمها و آقایون تو مغازه،نمیدونم کلاس و هر جایی نمیتونم منظورمو بگم و همیشه کار دستم دادم،الانم با شرایط پیش اومده که کلاس ها مجازی و غ حضوریه دیگه بدتر،اصلا خجالت میکشم از تو اتاقم ویس بدم و میرم با آسانسور ۲ طبقه بالا تا پشت بوم تا اونجا ویس بگیرم!چون میترسم داداشم که ۱۷ سالشه مسخرم کنه،آخه یکبار اومده بود تو کامپیوتر تو فایلای من عکیامو دیده بود الکی جو داده بود که آره عکسای بد انداختی و نگه میداری،ولی اصلا اینطور نیست.نمیدونم همش موذبم که نکنه فلانی ناراحت شد وقتشو گرفتم،نکنه فلانی سین میکنه جواب نمیده باهام خصومت داره،نکنه خانم فلانی از من بدش میاد که هی میرم پیویش ازش سوال میپرسم،حتی تو مدرسم مشکل داشتم برم پیش مدیر و معاون کارمو رابندازم،توی مغازه هم که فروشنده مرده یا پسره اصلا خودمو گم میکنم،استرس میگیرم و به آبجیم میگم طرف نگاش بد بود،من میترسم،مارو خفه نکنه  ببره
مامان من اصلا وقتی من با فروشنده پسر مخصوصا صحبت کنم مشکل نداره و اتفاقا میگه دخترم صحبت کن،منم جلو طرف ضایع میشم و این خیلی بده و همش میگن مگه دخترتون زبون نداره،ولی تو خونه خیلی خندونم و مهربون به آبجیام و داداشم کمک میکنم از نظر روحی و مشاوره میدم بهشون،کار مامانم رو توی گوشی و اینا راه میندازم و خیلی ازم راضین،ولی آداب اجتماعیم صفره،میترسم تو آینده برای انتخاب شغل و مصاحبه اشتباه کنم،تو کلاس تا معلم یا کسی صدام میزد نمیتونستم تو چشاشون نگاه کنم و به زمین نگاه میکنم و چون کلی چشم دیگه دارن بهم نگاه میکنم خودمو گم میکنم تو مدرسم به زور معلم میرفتم پاتخته،ظاهرمم مشکل نداره و خوبه،از هیکلمم راضیم و خداروشکر مشکل جسمی ندارم،شاید کسی ظاهرمو ببینه بگه دختر جدی و توپر و عاقلیم همه همینو میگن ولی یه ذره این از واقعیت دوره
لطفا لطفا کمکم کنید،برای شما در درگاه یزدان و پاک یکتا بهترین هارو میخواهم.
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 26, 2020 توسط reza1022 حرفه ای (1,220 امتیاز)
با سلام. مسایل شما مربوط به ترس و اضطراب است. البته گاهی کمبود ویتامین هاو کمبود برخی مواد معدنی مثل آهن و... به مدت طولانی میتونه شخص رو ترسو و خجالتی بار بیاره و چون نیروی جسمی کمی در خودش احساس میکنه مدام میترسه. داشتن تعذیه مناسب و طبیعی و سرشار از سبزی و میوه و آب میوه و مراجعه به متخصصیت تغذیه میتونه براتون مفید باشه.

برای کاهش اضطراب و حالات عصبی میتونید از دمنوش هایی مانند گل گاوزبان و بابونه و  به لیمو استفاده کنید.

یکی از بهترین روش ها برای کاهش استرس پیاده روی و راه رفتن در استخر است.

لازم هست که شما به مشاور و روان شناس بالینی مراجعه کنید و مورد ارزیابی قرار بگیرید. روان شناس با تست و مصاحبه دقیق میتونه مشکلات شما رو شناسایی و به شما در رفع آنها کمک کند.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,020 سوال

27,724 پاسخ

29,309 دیدگاه

2,472 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 383 بازدید
1 پاسخ 905 بازدید
سوال شده اکتبر 10, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط .......
1 پاسخ 270 بازدید
سوال شده اوت 30, 2018 در مشاوره رایگان فردی توسط دل بی کس
1 پاسخ 176 بازدید
3 پاسخ 280 بازدید
سوال شده سپتامبر 5, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط تمنا
0 پاسخ 154 بازدید
سوال شده ژوئیه 29, 2020 در زوج درمانی توسط بهار۱۳۶۷
1 پاسخ 555 بازدید
1 پاسخ 211 بازدید
2 پاسخ 395 بازدید
3 پاسخ 234 بازدید
...