مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

رسیدگی چندنفر به نوزاد

58 بازدید
سوال شده مارس 29, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط یک مادر
سلام یه سوال دارم از خدمتتون

من یک نوزاد‌دختر دارم از زمان بارداری به منزل مادرم نقل مکان کردیم و تا الان که کودکم ۱۵ ماه دارد منزل مادرم‌ سکونت داریم. مشکل من اینست که با اینکه کودکم ۱۵ ماه دارد احساس می کنم مرا به عنوان مادر نمیشناسد چون در ابتدا به دلیل عدم مهارت کافی در مواقع گریه بیشتر مادرم به نوزادم رسیدگیمی کرد و من تنها شیرخشک او را آماده و اورا تغذیه می کردم. الان هم که بزرگ‌تر شده با اینکه شاغل نیستم ‌و همیشه منزل هستم‌ خواهرم اکثرا به اوغذا می‌دهد ( چون بدغذاست و خواهرم‌ بیشتر در زمینه غذا دادن به کودکان حوصله و مهارت دارد) ، برادر و همسرم با او بازی می کنند، مادرم او را سرگرم می کند و من در روز با اینکه همیشه حواسم به کودکم هست و به او محبت‌میکنم ولی ساعات کمی را مستقیما با او تماس دارم و فقط قطره ها و شیرخشک او را می‌دهم. لذا الان دخترم به مادرم و خواهرم هم علاوه بر من مامی می گوید و با اینکه من‌شب تا صبح با او هستم و صبح چشم‌هایش را در چشم من باز می کند و مرا صدا می کند احساس می‌کنم مرا به عنوان مادرش نمیشناسد و‌وابستگی عاطفی کودک به مادر را به من ندارد . سوال من اینست که آیا با وجود اینکه خانواده من عاشق او هستند و او را غرق محبت می‌کنند آیا دخترم به دلیل این فاصله عاطفی ازمن دچار مشکلات کودکانی که دور ازمادر هستند می‌شود؟ آیا این قضیه ضربه عاطفی دوری کودک اززمادر شامل حال کودک من می‌شود؟

پیشاپیش از پاسخگویی شما تشکر می کنم
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 16, 2020 توسط Khahar حرفه ای (27,740 امتیاز)
سلام
اگر هنوز مشکل شما پا برجاست  بهتر هست در نگهداری ‌و تربیت کودک از خودتون استقلال نشون بدید.در این مراحل ابتدایی ممکن هست مشکلی پیش نیاد اما در مراحل بعدی که بعد تربیتی اهمیت بیشتری پیدا میکنه، مستقل شدن بهتر هست.معمولا اطفالی که چند تربیت کننده و الگوی متفاوت دارند  حاضر جواب، بی ادب، بی تربیت میشوند.نه اینکه شما یادشون میدید بلکه چون مادربزرگ و پدربزرگ علاقه وافری دارند خیلی گذشت میکنند و همه * رفتار کودک براشون شیرین هست و تصمیمات و رفتار تربیتیشون با والدین کاملا فرق داره.نتیجتا بچه دچار دوگانگی شده و کلا برای اصلاح باید خیلی وقت بگذارید.
موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,068 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 199 بازدید
سوال شده اوت 2, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط مریم
1 پاسخ 91 بازدید
1 پاسخ 773 بازدید
1 پاسخ 144 بازدید
1 پاسخ 607 بازدید
سوال شده دسامبر 3, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 226 بازدید
سوال شده سپتامبر 3, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط سارا
2 پاسخ 153 بازدید
1 پاسخ 42 بازدید
سوال شده 1 مارس 2024 در مشاوره رایگان فردی توسط Hamid2005 ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 81 بازدید
سوال شده نوامبر 28, 2020 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
...