مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

تمایل به گرفتن بازو در کودک

112 بازدید
سوال شده مارس 30, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط عسگری
سلام.

خسته نباشید

پس 4 ساله ای دارم که از زمانی که او را در 2 سالگی از شیر گرفتم دوست داره بازوهای من را بگیره و اون را فشار بده به حدی که برای من آزار دهنده است و دردم میاد. من خیلی به او گفتم که این کار من را اذیت میکنه اما او به کارش ادامه میده. تقریبا هر وقت من بنشینم و بخواهم چند دقیقه استراحت کنم او به سراغ من می آید و از سر و کله من بالا میره و بازوهام را میگیره. چیزی شبیه نشگون. چه کار کنم؟ برخورد مناسب چیه؟

یه مشکل دیگه هم دارم

واکنش اولیه او نسبت به چیزهای جدید منفی است. مثلا دیدن آدم های جدید. اما کمی که از شناخت اش بگذره روابط خوبی برقرر می کنه اما خوب وکنش اولیه اش خیلی آدم ها را ناراحت میکنه . مثلا طرف میاد جلو بهش سلام میکنه یا چیزی تعارف اش میکنه و اون  میگه عی من اصلا این را دوست ندارم. چه کنم با این نوع رفتار؟

ممنون و سپاس گزارم
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 30, 2020 توسط zahra.dehghan2 حرفه ای (22,700 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

کودک از این طریق دارد با شما ارتباط برقرار می کند و شاید هم ناراحتی و نیاز به توجه خود را به شما بیان می کند بهتر است بدون سرزنش به او بان کنید که این کار باعث احساسا درد در شما می شود و بگوید که چه چیزی را می خواهد در تایم های دیگر سعی کنید که به توجه و محبت کنید بیان کنید که او را دوست دارید .

در زمان محبت سعی کنید خودتان از فشار دادن و یا گردن لپ و .. خوداری کنید و با در آغوش گرفتن و نوازش با او رفتار کنید .

به مرور این رفتارها کاهش می یابد و جای نگرانی وجود ندارد اما بهتر است سعی کنید که از نکات بالا استفاده کنید و برای کودکتان و بحظاتی که گریه می کند شما را نیش گون می گیرد و... با صحبت سعی کنید احساسات او را شناسایی کنید تا او از بیان احساسات استفاده کند و خودتان نیز به عنوان یک الگو در زمان ناراحت شدن ، عصبانی شدن و... بجای قهر ، کتک زدن و.. از بیان احساس صحبت کنید .

در مورد برخورد با غریبه ها نیز رفتار نادرستی در او وجود ندارد اگر فرزند شما بدون شناخت بخواهد به دیگران اعتماد کند می تواند برای او آسیب داشته باشد اما در زمان مواجهه شدن با افراد جدید اینکه او نخواهد چیزی را بدون شناخت از آنها قبول کند یکر فتار درست می باشد که می تواند از آسیب های احتمالی به او جلوگیری کند.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,691 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 664 بازدید
6 پاسخ 418 بازدید
1 پاسخ 176 بازدید
سوال شده مارس 26, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
0 پاسخ 225 بازدید
1 پاسخ 108 بازدید
سوال شده دسامبر 2, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط فیروزه
1 پاسخ 136 بازدید
سوال شده نوامبر 16, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
2 پاسخ 54 بازدید
سوال شده اوت 11, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط یسنا
1 پاسخ 133 بازدید
1 پاسخ 172 بازدید
1 پاسخ 100 بازدید
سوال شده اکتبر 2, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
...