مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مانند یک غریبه به خود نگاه کردن

84 بازدید
سوال شده مارس 30, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
سلام من دختر18ساله هستم

میخواستم بدونم ایا اشکالی داره که من خودمو از بیرون میبینم؟؟ مثلا وقتی دارم درس میخونم توی عمق درس و حس و حالش نیستم و دارم از بیرون به خودم نگاه میکنم که مثلا الان چجوری به نظر میام؟شبیه کی هستم؟مدل نشستنم چجوریه؟و کلی خودم رو وارسی میکنم انگار که مثلا یه نفر داره یه نفر دیگه رو از دور میبینه و راجع بهش نظر میده

میدونیین حس میکنم خودم نیستم و کلی راجع به مدل مو هام و لباسام و استایل و وسایلی که روی میزمه از منظر بیرونی فکر میکنم

البته خیلی هم شدید نیست در طول یک سال مثلا دو سه هفته شدیدا این مدلی میشم ولی بقیه اوقات گاه گداری اینجوریم
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 30, 2020 توسط zahra.dehghan2 حرفه ای (22,700 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

شما در سنی قرار دارید که توجه به شرایط ظاهری و عملکرد و نوع رفتار برایتان از اهمیت بیشتری برخودار می باشد و در این سن نوجوان با خیالپردزای و بازنگری رفتارها و شرایط خود سعی می کند که رفتارهای خود را بازسازی کند و در مسیر رشد خود قدم بردارد .

این رفتار تا جایی که شما بدانید مسیر بررسی خودتان می باشد و به صورت متداوم تکرار نشود و بر عملکرد شما تاثیر نداشته باشد مشکلی ندارد اما بهتر است بجای خیالپردازی و سعی در تمرکز از بیرون نگاه کردن رفتارها و شرایط خود را با بینش بیشتری بررسی کنید به این معنا که آنچه رخ داده شده است و یا مواردی که دوست دارید بررسی کنید و یا بهبود ببخشید و... را بر روی کاغذ بنویسید و سعی کنید که شرایط خودتان و آنچه باعث پیشرفت و یا عملکرد منفی در شما می شود را پیدا کنید و با بررسی آنها جهت رشد هویت و بهبود عملکردتان گام بردراید .

خیالپردزای تا جای مورد پذیرش می باشد که عملکرد فردر ا تحت تاثیر قرار ندهد و به رشد فرد کمک کند و نه پس رفت و اینکه فرد تنها در دنیای خیالی برای بهبود زندگی تلاش کند.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,695 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 817 بازدید
4 پاسخ 216 بازدید
1 پاسخ 516 بازدید
سوال شده دسامبر 8, 2018 در مشاوره مذهبی توسط فاطمه
2 پاسخ 188 بازدید
سوال شده دسامبر 29, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط K. حرفه ای (2,060 امتیاز)
...