مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

ترس قبول نشدن در مدرسه معارف

112 بازدید
سوال شده می 2, 2020 در مشاوره تحصیلی توسط امید ممتاز (180 امتیاز)
سلام خدمت شما مشاور عزیز.  من کلاس نهم هستم و چند ماه دیگه باید انتخاب رشته بکنم. و رشته معارف رو انتخاب میکنم. خیلی هم این رشته رو دوست دارم.همه هم میگن عالیه.و برای ورود به مدرسه باید امتحان بدم.منم شب و روز ترس دارم که نکنه قبول نشم.و از شما میخوام که هم چیز هایی که ازین رشته معارف رو بلدین بهم بگین.
3 پاسخ
پاسخ داده شده می 2, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در شرایط سنی و انتخابی که شما دارید میزانی از اضطراب طبیعی می باشد در این مسیر برای انتخاب رشته علایق و استعداد و اهدافی که دارید از اهمیت زیادی برخودار می باشد که باعث می شود که شما انتخاب بهتری را تجربه کنید .

در این مسیر برای انتخاب بهتر می توانید به صورت حضوری به مشاور تحصیلی مراجعه کنید تا استعداهای شما و دلایل گرایش به اینر شته مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم به شما کمک کنیم تا بتوانید شرایط بهتری را تجربه کنید .

از نظر درسی این رشته به صورت زیر می باشد بعضی از دروس این رشته عمومی است و در همه رشته‌ها گذرانده می‌شوند مانند زبان انگلیسی؛ بعضی از دروس با دروس رشته علوم انسانی مشترک است مثل جغرافیا، آمار و روان‌شناسی؛ بعضی از دروس نیز دروس تخصصی رشته معارف هستند مثل احکام، اخلاق، عربی ویژه معارف، فن سخنوری و …

ر دانشجوی‌ رشته‌ الهیات‌ و معارف‌ اسلامی‌ باید به‌ زبان‌ و ادبیات‌ عرب‌ مسلط‌ بوده‌ و به‌ آن‌ علاقه‌مند باشد چرا که‌ برای‌ ورود به‌ وادی‌ قرآن‌ و حدیث‌ و مطالعه‌ تاریخ‌ و تمدن‌ کشورهای‌ مسلمان‌ و کتب‌ عرفانی‌ و فلسفی‌ اسلامی‌ یا تحقیق‌ و مطالعه‌ بر روی‌ فقه‌ و مبانی‌ حقوق‌ اسلامی‌ آشنایی‌ با عربی‌ یک‌ ضرورت‌ اجتناب‌ناپذیر است‌. همچنین‌ دانشجوی‌ این‌ رشته‌ لازم‌ است‌ که‌ با زبان‌ انگلیسی‌ آشنا باشد تا بتواند معارف‌ اسلامی‌ را بسط‌ و گسترش‌ دهد و در این‌ زمینه‌ تبلیغ‌ کند. این‌ آشنایی‌ برای‌ دانشجویان‌ گرایش‌ ادیان‌ و عرفان‌ ضروری‌تر است‌ چون‌ کتب‌ مذهبی‌ ادیان‌ دیگر به‌ زبان‌ عربی‌ نوشته‌ نشده‌ است‌ و برای‌ مطالعه‌ این‌ کتب‌ باید حداقل‌ به‌ زبان‌ انگلیسی‌ به‌ عنوان‌ زبان‌ بین‌المللی‌ مسلط‌ بود. در ضمن‌ دانشجوی این رشته باید مسائل‌ و مباحث‌ یا وقایع‌ تاریخی‌ را به‌ خوبی‌ تجزیه‌ و تحلیل‌ کند نه‌ اینکه‌ تنها به‌ حجم‌ محفوظات‌ خود بیفزاید.

از نظر شغلی این رشته می تواند با موقعیت های زیر برای شما همراه باشد البته گرایشات دانشگاهی شما نیزاهمیت دارد :مراکز پژوهشی‌ مثل‌ دائر¸‌المعارف‌ها و پژوهشگاه‌ علوم‌ انسانی‌ یا مراکز آموزشی‌ فعالیت‌ کند. فارغ‌التحصیل گرایش‌ فقه‌ و مبانی‌ حقوق‌ اسلامی‌ موقعیت‌ کاری‌ بیشتری‌ دارد. چرا که‌ این‌ گرایش‌ جنبه‌ کاربردی‌ دارد. برای‌ مثال‌ می‌تواند به‌ عنوان‌ وکیل‌ دادگستری‌، مشاور حقوقی‌ و کارشناس‌ حقوقی‌ فعالیت‌ کند یا دفترخانه‌ اسناد رسمی‌ و دفتر ازدواج‌ و طلاق‌ دایر نماید.فارغ‌التحصیل‌ خوب‌ و توانمند گرایش‌ تاریخ‌ و تمدن‌ اسلامی‌ نیز می‌تواند در وزارت‌ امور خارجه‌ و وزارت‌ فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی‌ مشغول‌ به‌ کار گردد و اگر اهل‌ قلم‌ باشد به‌ کارهای‌ پژوهشی‌ و نوشتن‌ کتاب‌های‌ تاریخی‌ روی‌ آورد. با توجه‌ به‌ نوع‌ دروس‌ گرایش‌ ادیان‌ و عرفان‌، فارغ‌التحصیل این‌ گرایش‌ نیز باید در وزارت‌ امور خارجه‌، وزارت‌ فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی‌، سازمان‌ تبلیغات‌ اسلامی‌ و سازمان‌های‌ مشابه‌ فعالیت‌ کند.

در این مسیر برای بررسی دقیق بهتر است از افرادی که در این زمینه تحصیلات دارند و شماوره تحصیلی کمک بگیرید .
پاسخ داده شده اوت 9, 2020 توسط ویدا
سلام عزیزم احساسات عمیقا درک میکنم من ۲۳ سالمه و امسال چهارمین بار در کنکور تجربی شرکت میکنم  من ۴ ترم میکروبیولوژی خوندم کلی تلاش کروم امسال نتونستم بدون رشته دلخواهم زندگیو تحمل کنم و هر سال تو ترازم کلی پیشرفت کردم همه هم سن سالای من یا الان لیسانس گرفتن یا سرکارن یا بیکارن یا ازدواج کردن چرا سمت علاقت نمیری؟ چرا میخوای آینده خودتو با مقایسه کردن خراب کنی؟ امسال هم آزمون میدی سرنوشت تورو ۴ ساعت مشخص نمیشه تو بازم میتونی تو ۱۴۰۰ شرکت کنی و آیندتو بسازی به شرطی که روحیت خراب نباشه و صبور باشی فک کردی تو ازدواج چی میگذره؟ ازدواج باید با عشق باشه و خودش زمانش فرا میرسه.چرا انقدر عجله؟
پاسخ داده شده اوت 9, 2020 توسط بهترین خودت باش...
اول اینکه  تلاشت رو در حد توانت انجام بده
دوم به خدا و حکمتش باور قلبی داشته باش
مطمئن  باش اگر خدا چیزی رو که به صلاحت باشه هیچ وقت از تو دریغ نمیکنه
و اینکه حتما پیش خدا یه حکمتی بوده که  رفتن به مدرسه * معارف و علاقه * تو به قلبت اومده و به زبون آوردی ..
پس مطمئن  باش با تلاش خودت و کمک خواستن از خدا بهش میرسی
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,815 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,197 کاربر

سوالات مشابه
4 پاسخ 656 بازدید
0 پاسخ 153 بازدید
سوال شده اوت 8, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 144 بازدید
1 پاسخ 48 بازدید
سوال شده اکتبر 31, 2021 در مشاوره تحصیلی توسط sara0 ممتاز (100 امتیاز)
2 پاسخ 242 بازدید
سوال شده فوریه 22, 2018 در مشاوره تحصیلی توسط صالح
1 پاسخ 179 بازدید
1 پاسخ 229 بازدید
1 پاسخ 254 بازدید
سوال شده ژان 21, 2018 در مشاوره تحصیلی توسط farzane
0 پاسخ 140 بازدید
سوال شده ژوئن 29, 2020 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
...