مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

سوء استفاده جنسی

1,051 بازدید
سوال شده دسامبر 9, 2017 در آموزش جنسی و زناشویی توسط omid rezza
سلام پسری 22 ساله هستم که متاسفانه در کودکی مورد آزار جنسی قرار گرفته.حالا که دارم به ازدواج نزدیک میشم کتابی مطالعه کردم که در قسمتی از آن نوشته بود(چنانچه در کودکی مورد آزار قرار گرفته اید و هرگز به خاطر رویارویی با احساس ضعف و خشم ایجاد شده مشاوره و روانکاوی کریافت نکرده باشید، بسیار مشکل است که بتوانید ازدواج موفقی داشته باشید و از رابطه جنسی با همسرتون لذت ببرید ) حالا دوستان ممنون میشم اگر اطلاعاتی از روانکاوی در ایران دارید در اختیار من بگذارید.سوال دیگه ای دارم اینه که آیا حتما باید روانکاو مراجعه کنم ؟ یه روانشناس نمیتونه به من کمک کنه؟
3 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 9, 2017 توسط راهنما
سلام.بعد از این مدت طولانی باید ابتدا تشخیص داده بشه که ایا اثرات آزار توی روح و روان شما مونده و رفتارتون مخصوصا در مسائل حنسی از اون آزار و اذیت تاثیر میگره یا خیر؟شما بهتره به یک مشاوره خوب مراجعه کنید ودر صورت تشخیص مشاور توسط خود مشاور به روانکاو و یا یک روانپزشک معرفی خواهید شد.
پاسخ داده شده دسامبر 9, 2017 توسط مشاور
سلام دوست عزیز روانکاوی هم نوعی روان درمانی هست یه روانشناس میتونه از این نوع درمان استفاده کنه یا از یه نوع دیگه خیلی چیز خاصی نیست فقط یه روش درمانیه.

شما بایستی به روانشناس مراجعه کنید بعد ایشون با توجه به مشکلی که دراید تشخیص میده که روانکاوی برای شما موثره یا روش درمانی دیگر.اینکه چقدر اون آزار جنسی در کودکی الان شما رو موثر کرده باشه مهمه.گر فکر میکنی تاثری روی زندگیت نداشته و روحیت رو خراب نکرده بهتره با روانشناس در میون بذاری.
پاسخ داده شده ژوئیه 23, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده ژوئیه 24, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست گرامی
ببینید خب بله اگر مورد سو استفاده جنسی قرار گرفته باشید به خاطر تصویری که از ان در ذهن شما ایجاد می شود برای شما نگرانی های زیادی ایجاد می شود منتهی حواستون باشه که با همه این موارد یک نکته اساسی این است که  بدانید  که به روانکاو و چه روانشناس مراجعه کردید به مشکل شما رسیدگی می شود
منتهی شدت اون تجربه و اینکه تجت چه شرایطی  ایجا شده و در چه سنی اهمیت دارد و اینکه حتی توسط چه کسی بوده هم اهمیت دارد ..
به هر حال بدونید که   مساله شما مساله مهمی است که باید حتما مراجعه داشته باشید و زمان بگذارید تا قبل از اینکه  ازدواج کنید اون تجربه به درستی حل و مدیریت شود نه اینکه صرفا فراموش شود چون هدف فراموشی نیست ..
به هر حال تصمیم گیرنده خود شما هستید و بسیار خوبه که مطالعه راشتید و می خواهید که مشکل رفع شود و این خودش مرحله اول اقدام است که می توانید داشته باشید ..
به هر حال نگران نباشید امیدوارم به زودی مساله حل شود

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02122689534

موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,761 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 692 بازدید
2 پاسخ 239 بازدید
سوال شده دسامبر 19, 2017 در مشاوره رایگان فردی توسط مهناز
4 پاسخ 384 بازدید
1 پاسخ 261 بازدید
سوال شده ژان 3, 2018 در زوج درمانی توسط bahram
2 پاسخ 839 بازدید
2 پاسخ 393 بازدید
1 پاسخ 150 بازدید
1 پاسخ 136 بازدید
1 پاسخ 105 بازدید
سوال شده دسامبر 23, 2017 در مشاوره رایگان فردی توسط مریم سادات
...