مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

خود ارضایی و ضرر های ان در فعالیت های روزانه و بدن

237 بازدید
سوال شده می 6, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط نیما
سلام من پسری ۱۷ساله هستم که مدت طولانیه که به عادت بد خود ارضایی دچار شدم و خیلی زیاد شده و شدت گرفته عادتم انقدری که بعضی وقتا تا چهار بار در روز انجامش میدم روی بدنم و مغزم و فعالیت هام خیلی تاثیر بدی گذاشته لطفا اگه روش قطعی و علمی برای ترکش هست بگید.
1 پاسخ
پاسخ داده شده می 6, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما نیما جان

اینکه شما به عوارضی که این عمل خودارضایی می تواند برای شما به دنبال بیاورد آگاهی دارید تا حدودی به شما کمک می کند تا بتوانید با بینش بیشتری در این مسیر گام بردارید و امکان موفقیت شما بیشتر شود .

بله همانطور که شما نیز مشاهده کرده اید این میزان از تمرکز بر نیاز جنسی باعث می شود که شما نیز با شدت بیشتری آن را تجربه کنید و درگیری ذهنی زیادی برای شما ایجاد می کند که می تواند تمرکز شما را بر دیگر مسائل مهم برای شما از جمله درس خواندن ، حضور در جمع خانوادگی و دوستان کم کند و میزان تنهایی شما را افزایش بدهد چون هم نگران آگاهی دیگران می باشید و هم اینکه برای برطرف کردن این نیاز به این شکل نیاز به تنهایی بیشتر می باشد .

در کنار درگیری های فکری خودارضای عوارض دیگری چون :اگر کسی به طور شدید به این کار مبتلا شود و این عمل را 8 تا 10 بار در هفته به مدت 6 ماه ادامه بدهد بدون شک دچار مشکلات استخوانی می شود. خودارضایی مکرر در بازه های زمانی کوتاه باعث می شود بخشی از استخوان که شامل فسفر، کربن و سایر مواد معدنی استخوانیست با کاهش کیفیت روبرو شود و در نتیجه فرد احساس کند که زانوها و مفاصلش موقع راه رفتن صدا می دهند یا دچار درد می شوند و به صورت کلی با تغییر شکل بعضی از اندام ها و کاهش ایمنی بدن همراه می باشد .

استمناء مکرر و مداوم می تواند باعث آسیب دیدن واژن خانم ها یا آلت تناسلی آقایان شود. در برخی موارد حتی ممکن است مردانی که زیاد استمناء می کنند دچار نوعی بیماری اکتسابی به نام پیرونی شوند که در آن آلت تناسلی انحراف پیدا می کند و کج می شود.در برخی افراد خودارضایی باعث ایجاد تنش و اضطراب می شود. تحقیقات نشان می دهند مردانی که بیش از حد خودارضایی می کنند استرس و اضطراب بیشتری را هم تجربه می کنند. علاوه بر این با توجه به اینکه استمناء و خودارضایی در بسیاری از فرهنگ ها عملی زشت و ناپسند محسوب می شود، احساس گناهی که به دنبال خودارضایی به وجود می آید این اضطراب و استرس را تشدید می کند.

البته موارد بالا تنها بخشی از عوارض خودارضایی از نظر جسمی و روحی می باشد .

اگر پاسخ شما به سوالات زیر مثت باشد به نظر می رسد که اعتیاد شما به خودارضایی تایید می شود :

آیا روز به روز بیشتر دنبال فیلم ها و تصاویر تحریک کننده و مستهجن هستید و میزان خودارضایی شما افزایش یافته است؟
آیا به دلیل عادت کردن به خودارضایی در روابط جنسی تان با مشکل روبرو شده اید؟
آیا در مکان های عمومی، محل کار یا خانه اقوام و دوستان خودارضایی می کنید و نمی توانید جلوی آن را بگیرید؟
ایی دوست ندارید با خانواده و دوستانتان وقت بگذرانید و یا از فعالیت های سرگرم کننده قبلی تان هیچ لذتی نمی برید؟

برای ترک خودارضایی در کنار شناخت عوارض خودارضایی نیاز است که شما آگاهی به شرایط سنیتان نیز داشته باشید شما رد سنی قرار دارید که گرایش به جنس مخالف و روابط جنسی بیشتر می شود اما دقت کنید که نیاز جنسی نیز مانند دیگر نیازها به توجه کافی و نه بیش از اندازه نیاز دارد چون اگر بخواهید زیاد به این نیاز توجه کنید توجه شما به دیگر نیازها کاهش می یابد .

برای ترک خودارضایی مسیر زیر را دنبال کنید :

1. قبل از هر کاری باید درباره عادات و رفتارهای خودتان اطلاعات کامل کسب کنید. سوالات زیر از خودتان بپرسید و آنها را یادداشت کنید این شناخت به شما کمک می کند که مسیر را بهتر طی کنید روزی چند بار خودارضایی می کنم؟
معمولا در چه ساعاتی از روز این کار را انجام می دهم؟
وقتی خودارضایی می کنم چه احساسی دارم و بعد از آن چه فکری می کنم؟
اکثر مواقع این کار را کجا انجام می دهم؟

2. از دیدن فیلم ها و سایت های جنسی و هرچیز تحریک کننده ای در این مسیر خوداری کنید و عوامل دسترسی به این موراد را قطع کنید .

3. علایق خودتان را بشناسید و به آنها توجه کنید برای زندگی روزانه برنامه ریزی داشته باشید و علایق خود را در آن قرار بدهید

4. از تغذیه و ورزش در برنامه روزانه خود استفاده کنید

5. سعی کنید اگر ترک ناگهانی برای شما سخت می باشد ان را به هفته ای یکبار در زمان مشخص بدون عوامل تحریک کنند و بعد دو هفته یکبار و... کاهش بدهید تا بتوانید مدیریت بیشتری بر آن داشته باشید .

6. اگر موارد بالا نتواند به شما کمک کند و درگیری شما به این مشکل زیاد باشد بهتر است یک دوره مشاوره با متخصص سکس تراپی را تجربه کنید تا همه شرایط شما بررسی شود و بتوانید عملکرد بهتری را تجربه کنید چون درگیری های ذهنی شما نیز از اهمیت زیادی برخودار می باشد .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,895 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 343 بازدید
3 پاسخ 163 بازدید
سوال شده ژوئیه 16, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط A.k1383 ممتاز (100 امتیاز)
2 پاسخ 441 بازدید
سوال شده فوریه 25, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
0 پاسخ 205 بازدید
سوال شده فوریه 25, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 141 بازدید
سوال شده فوریه 8, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 111 بازدید
سوال شده فوریه 2, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
0 پاسخ 214 بازدید
سوال شده ژان 29, 2020 در آموزش جنسی و زناشویی توسط سمندون ممتاز (120 امتیاز)
2 پاسخ 115 بازدید
...