مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

خنده زیاد و ناتوانی در کنترل آن

299 بازدید
سوال شده می 14, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط Pouria
ویرایش شده می 14, 2020
سلام
میخواستم بدونم چطور باید روی خندیدن خود کنترل داشته باشیم و نخندیم
و اینکه علت خندیدن زیاد و ناتوانی در کنترل ان چیست
ایا به سن هم مربوط میشه؟ مثلا من ۱۷سالو تقریبا ۳ ماه سنمه ایا به خاطر سنه؟
اگر به خاطر سنه این خندیدن زیاد و ناتوانی در کنترلش تا چه سنی ادامه داره و در چه سنی به پایان میرسه؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده می 19, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

خب در این مورد میزان خنده های شما ، شرایطی که در آن می خندید و نمی توانید آن را کنترل کنید، نوع احساساتی که تجربه می کنید و باعث خنده شما می شود و.... اهمیت زیادی دارد .

در شرایط سنی شما ممکن است میزان این خنده ها و راحت تر گرفتن موضوعات وجود داشته باشد اما خنده های عصبی و یا خنده های بدون کنترل ارتباط زیادی به شرایط سنی شما ندارد اما بدون بررسی همه جوانب نمی توان به صورت مجازی تشخیص گذاری کرد .

یکی از بیماری‌هایی که سبب خنده غیر ارادی می‌شود سندرم عاطفی پسیدوبولبار است که از لحاظ بالینی با فوران پی‌در‌پی، غیر ارادی و غیر قابل کنترل خنده و گریه خود را نشان می‌دهد؛  این اختلال ناخوشایند، بیانگر عواطفی است که با احساسات واقعی موجود در فرد تفاوت دارد و ممکن است در شرایط عصبی شناختی مختلفی ظاهر شود.

البته موارد دیگری نیز که بیشتر در زمانی که افراد دچار آسیب مغزی مخصوصا با تصادف و... می شوند دیده می شود این  مورد است که در این وضعیت  که ناشی از قطع ارتباط بین مسیر‌های نزولی پیشانی در ساقه‌ مغز است که تکانه‌های عاطفی را کنترل می‌کنند همچنین می‌تواند در مدار‌ها و مسیر‌هایی که در بیان عاطفی و حرکات چهره دخیل هستند، موثر باشند؛ برخی از اختلالاتی که به طور خاص با این شرایط مرتبط هستند عبارتند از آسیب مغزی، بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون، مولتیپل اسکلروز و سکته‌ مغزی.

البته شرایط دیگری نیز وجود دارد که می تواند باعث ایجاد این خنده های بی دلیل و یا نامرتبط و مختل کننده باشد اینکه فرد هیجانات و احساسات خود را به درستی نمی شناسد و با مکانیزم های نامناسبی به آنها پاسخ می دهد و گاهی مشاهده می شود که افرادی که ترس و یا اضطراب زیادی را نیز تجربه می کنند دچار خنده های عصبی می شوند .

در این مسیر بهتر است به روان پزشک مراجعه داشته باشید تا با بررسی شرایط و میزان این عملکرد شما بتوانیم شما را راهنمایی کنیم.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22247100
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,196 کاربر

سوالات مشابه
4 پاسخ 127 بازدید
1 پاسخ 194 بازدید
1 پاسخ 78 بازدید
سوال شده دسامبر 12, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 85 بازدید
سوال شده اکتبر 13, 2021 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
1 پاسخ 164 بازدید
سوال شده سپتامبر 18, 2021 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط علیرضا
1 پاسخ 126 بازدید
2 پاسخ 438 بازدید
سوال شده دسامبر 12, 2017 در قبل از ازدواج توسط hoseiin
...