مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

افزایش. قد. در. ۱۵. سالگی. بعد. بلوغ

141 بازدید
سوال شده می 16, 2020 در مشاوره تلگرامی توسط Parniya
سلام من ۲۶تیروارد ۱۵سال میشم دختر هستم و قدم۱۵۰است خیلی کوتاه هستم چیکار کنم؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده می 16, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در این مسیر بهتر است در همین سن که هنوز امکان رشد قدی شما وجود دارد برای بررسی شرایط ژنتیکی ، صفحه رشدی ، شرایط تغذیه ، خواب و... که بر روند رشد قدی شما تاثیر دارد به صورت حضوری به متخصص غدد مراجعه کنید تا بتوان به شما کمک کرد که از نظر رشد قدی شرایط بهتری تا زمانی که امکان آن وجود دارد برای شما ایجاد شود .

دقت کنید که امکان رشد قدی تا زمانی می باشد که صفحه رشدی شما بسته نشود پس بهتر است در هیمن زمان به متخصص مراجعه کنید .

در حدود 10 تا13 سالگی که شروع بلوغ است ترشح تستوسترون تحت تاثیر گنادوتروپیک هیپوفیز قدامی به سرعت افزایش می یابد و این ترشح در بقیه عمر ادامه می یابد ولی پس از 50 سالگی به سرعت کاهش می یابد. تستوسترون توده استخوان را زیاد میکند و باعث رسوب و احتباس کلسیم می شود . در پی ازدیاد تستوسترون ،گردش خون هنگام بلوغ به حد چشمگیری زیاد می شود و املاح رسوبی و کلسیم زیاد می شود . این هم باید در نظر بگیریم که اگر تستوسترون زیادی ترشح شود در کودکان در حال رشد سرعت رشد استخوان کاهش می یابد و باعث نقص می شود . علت این امر تاثیر تستوسترون بر بخش های رشد کننده استخوان است و سبب جوش خوردن اپی فیز های استخوان دراز در سن کم به تنه استخوان مربوطه می شود . پس با سرعت بالا رفتن رشد این جوش خوردن زودرس اپی فیز باعث می شود قد شخص از حالتی که تستوسترون اصلا ترشح نمی شود کوتاه تر شود و این موضوع با آزمایش نیاز به بررسی دارد سرعت رشد در دختران در کنار عوامل دیگر به میزان ترشح هورمون رشد و هورمون جنسی استروژن مربوط می شود.

هورمون رشد باعث افزایش قد به خصوص در استخوان و غضروف می شود . ولی هورمون جنسی زنانه استروژن سبب بسته شدن مرکز رشد استخوانی و کاهش رشد استخوانی می شود به همین سبب بعد از شروع قاعدگی سرعت رشد قدی در دختران کندتر می شودو معمولا قد دختران در این زمان حداکثربیش از 6 سانتی متر افزایش نمی یابد. جهش رشد قدی در دختران معمولا 1 سال قبل از شروع عادت ماهیانه است. تحریکات جنسی ممکن است باعث قاعدگی و بلوغ زودرس در دختران شودو ترشح هورمون جنسی زنانه باعث بسته شدن زودرس اپی فیز استخوان های بلند و در نتیجه کوتاهی قد می شود  در این مسیر نیاز است که متخصص صفحه رشدی را بررسی کند و هرمون های شما بررسی شود تا بتوان نظری بیان کرد که در حیطه تخصصی ما نمی باشد .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,054 سوال

27,803 پاسخ

29,369 دیدگاه

2,149 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 167 بازدید
سوال شده ژوئیه 5, 2020 در مشاوره تلگرامی توسط امیر
1 پاسخ 47 بازدید
سوال شده سپتامبر 8, 2022 در قبل از ازدواج توسط بی نام
2 پاسخ 111 بازدید
سوال شده سپتامبر 1, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 55 بازدید
1 پاسخ 110 بازدید
1 پاسخ 680 بازدید
1 پاسخ 338 بازدید
سوال شده نوامبر 8, 2019 در مشاوره تلگرامی توسط امیرحسین
1 پاسخ 55 بازدید
0 پاسخ 368 بازدید
سوال شده دسامبر 17, 2019 در آدرس بهترین مرکز مشاوره توسط محمدرضا
1 پاسخ 113 بازدید
سوال شده می 16, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
...