مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

ازدواج با اختلاف فرهنگی

60 بازدید
سوال شده می 17, 2020 در قبل از ازدواج توسط بی نام
من ۳۳ سال سن دارم و از خانواده ای مذهبی هستم که تا به حال توی عمرم دوست مونث نداشتم و ازدواج هم نکردم اما بعد از ورود به فضای مجازی بایک خانم ۳۵ ساله آمریکایی که یک فرزند هم دارند علاقه مند هستم منتها هنوز درحال بررسی هستم! ایشون بنا به شرطی که من گذاشتم به دین اسلام علاقه مند شدند، خواهش میکنم راهنمایی کنید چرا که من هنوز هم نگران اختلافات فرهنگی هستم چه موقع و تا کجا میتوان این اختلافات رو پذیرفت؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده می 17, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

احساسات شما قابل احترام می باشد اما دقت کنید که اگر منظور شما این است که این خانم متاهل بوده اند و جدا شده اند و در زمان فعلی یک فرزند دارند در این مسیر می توان به صحبت بیشتر پرداخت چون اگر ایشان متاهل باشند که رفتار ور ابطه هردوی شما به هر دلیلی خیانت محوسب می شود .

دقت کنید که بر مبنای شناخت در دنیای مجازی نمی توان در مورد ازدواج تصمیم گیری کرد چون فضای مجازی یک شناخت ناقص در پی دارد و تصممی گیری بر مبنای آن برای ازدواج می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند مخصوصا اینکه این خانم از فرهنگ و با سبک تربیتی و هنجارهای متفاوت می باشد .

بهتر است دقت کنید که ایشان حتی اگر دیدن مسلمانی را نیز بپذیرند که البته بر مبنای بینش و نه بخاطر علاقه به شما بازهم سبک تربیتی و دیدگاهای ایشان از اهمیت زیادی برخودار می باشد و نمی توان سالها تربیت و فرهنگ را نادیده گرفت پس بهتر است از تصمیم گیری هیجانی خوداری کنید .

در این مسیر نیاز است که هردوی شما با شناخت بیشتر در دنیای واقعی بر این مبنا که ایشان به ایران بیایند و شما به آمریکا بروید تصممی گیری داشته باشید .

اما این میزان از تفاوت در ازدواج توصیه نمی شود چون خیلی از رفتارها برای ایشان طبیعی می باشد که ممکن است براساس فرهنگ و هنجارهای خانوادگی و مسائل دینی برای ما مورد پذیرش نباشد .
دارای دیدگاه می 17, 2020 توسط بی نام
سلام ممنون از پاسخگویی شما، این خانم در حال حاضر مجرد هستند و همسرشان چند سال پیش از دنیا رفته، من هم با شما موافق هستم. به هیچ عنوان به دنبال تصمیم احساسی نیستم و حتی پیش از این خانم، در حال حاضر محتاج به شناخت خودم هستم، علت پیگیری من در این باره نه احساسات و هیجان که برخورد منطقی حتی درباره رد کردن هست چرا که فکر میکنم رد کردن طی چند روز و چند ساعت اگر بدون بررسی و شناخت نیاز های خودم باشه رویکردی بزدلانه و اشتباه است من هم موافق اختلافاتی هستم که من رو نگران کرده و اما در عین حال باز برای رد و یا تایید محتاج مشاوره فکر دقیق و مطالعه هستم
باز هم ممنون
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,895 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 165 بازدید
2 پاسخ 192 بازدید
2 پاسخ 131 بازدید
سوال شده ژان 18, 2018 در قبل از ازدواج توسط marziye
1 پاسخ 311 بازدید
سوال شده ژان 10, 2018 در قبل از ازدواج توسط امید امیدی
2 پاسخ 81 بازدید
سوال شده ژان 4, 2018 در قبل از ازدواج توسط استار
1 پاسخ 238 بازدید
1 پاسخ 185 بازدید
سوال شده اکتبر 30, 2020 در قبل از ازدواج توسط مونا
1 پاسخ 198 بازدید
سوال شده می 20, 2020 در قبل از ازدواج توسط ....
1 پاسخ 164 بازدید
سوال شده ژوئن 23, 2019 در قبل از ازدواج توسط بی نام
5 پاسخ 19,754 بازدید
...