مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

تعیین گرایش جنسی

171 بازدید
سوال شده می 18, 2020 در آموزش جنسی و زناشویی توسط Faeze
سلام. من دخترم. ۲۰ سالمه. در مورد گرایش جنسی درونیم دچار تردید هستم و این منو نگران و اذیت میکنه. در واقع انگار عقل و عقایدم هومو یا بای سکچوال بودن رو نمیپذیره و میترسم که حالت عادی و طبیعی نباشه و اگه نیست باید چیکار کنم و آیا به درمان نیاز داره یا نه. من تو همه * دوره های زندگیم از کودکی و نوجوونی تا همین جوانی به فراخور سنم عواطف و هیجاناتی مثه عشق و کشش به پسران و مردان رو داشتم و حتی در موردش تصورات و افکار جنسی هم داشتم. اما به مرور زمان کمتر شد و در دوره دبیرستان و الان که دانشجو هستم جنس مخالف برام جذابیت چندانی نداره و مثلا نسبت به اکثر دختران اطرافم که تمایل زیادی به چنین عواطف و روابطی با جنس مخالف دارن من اینطور نیستم. به مرور زمان احساسات و هیجانات غیر جنسی و گاها جنسی من به سمت دختران گرایش پیدا کرد و این در دوره تحصیلی دبیرستان شدت بیشتری گرفت. البته من همیشه دغدغه و تمایل زیادی برای برقراری ارتباط عمیق و صمیمی با دختران البته فقط در قالب دوستی داشتم که در ابتدا نه در عمل نه در تصور با تمایل جنسی همراه نبود اما به مرور در موردش تصورات جنسی هم پیدا کردم و به نظرم دختران از نظر جنسی جذاب تر از پسران بودن. در واقع با تجربه عشق نسبت به هر جنسی ناخودآگاه افکار و گرایشات جنسی هم در من شکل میگیره و از اونجا که الان مدت هاست علاقه * من به سمت دختران و نه پسران متمایل شده پس گرایشات جنسی بیشتری هم برای دخترانی بهشون علاقه دارم حس میکنم. بگم که من دلبستگی اضطرابی هم دارم و چندین بار درگیر رابطه و البته قطع رابطه های عاشقانه با چند دختر شدم و همیشه اینجونه روابط عمیق و پرشورم با اون ها برام بسیار مهمه و تاثیر زیادی هم روی زندگیم میذاره. برای مثال همین الان با دختری دوست هستم که مجذوب هم هستیم و علاقه‌ مون دوطرفه و شدید هست و از دوستی معمولی فراتر رفته و احساسات و عواطف و هیجانات عمیق و صمیمانه ای رو داریم و من وابستگی و دلبستگی و نزدیکی زیادی باهاش احساس میکنم و این دوستی به بخشی از زندگیم تبدیل شده. الان هرگز و هیچوقت به هیچ صورت تمایل جنسی به هم نشون ندادیم و هم رو تنها دوست هم میدونیم اما من گرچه در عمل جز بغل کردن و گرفتن دست دوستم در حد معمول هیچ تماس فراتری به صورت جسمی و جنسی باهاش نداشتم و عقاید و چهارچوب های شخصیم هم اینو نمیپذیره اما ناخودآگاه در مورد دوستم دچار تصورات و افکار جنسی میشم و حضور نزدیک یا حرف های عاشقانه اش عملا باعث تحریکات و واکنش های فیزیولوژیک و جنسی در من میشه و این منو از درون نگران و البته خجالت زده میکنه. ممنون میشم راهنمایی کنین.
2 پاسخ
پاسخ داده شده می 30, 2020 توسط ناشناس
سلام دوست عزیز
گرایش جنسی در زنان بطور کامل به جنس مخالف نیست یا به عبارت دیگه اکثر دختر ها به هر دوجنس تمایل دارن اما تمایل به جنس موافقشون بر خلاف جنس مخالف شدید نیست (دوست داشتین برید دربارش تحقیق کنید . من چند جا این رو خوندم ) اگه تمایلاتتون به جنس موافق شدید نیست زیاد جدی نگیرید
پاسخ داده شده ژوئن 2, 2020 توسط وحید حرفه ای (11,580 امتیاز)
سلام. من روانشناس نیستم و صرفا نظرمو میگم.

اولا که اصلا سخت نگیرید به خودتون. چیزی که شما میگید هیچ انحراف جنسی نیست و تمایلتون به همجنس بخاطر محدودیتای جامعست و دلیلش اینه که تا بحال با پسری ارتباط نداشتید(ظاهرا). احتمالا با اولین ارتباطتون با یک پسر متوجه خواهید شد که چی میگم.

ولی حتما حواستون باشه که به این قضیه دامن نزنید چون ممکنه تبدیل به همجنسگرایی بشه. و اینو بدونید که همجنسگرایی در ایران هیچ جایگاهی نداره و اگر ادامش بدید باعث نابودیتون میشه. حتی از جانب همون دوستتون هم ممکنه طرد بشید. بنابراین ضمن اینکه با دوستتون اوقات خوش و عاشقانه ای رو سپری میکنید به فکر ارتباط با یک پسر هم باشید (البته با اطلاع خانواده خیلی بهتره)
دارای دیدگاه ژوئن 2, 2020 توسط Mehdi0791 حرفه ای (4,620 امتیاز)
سلام دوست عزیز که این پاسخ را دادید من روانشناس هستم وقتی پاسختون را خواندم خیلی خوشم آمد. احسنت خیلی خوب توضیح داده بودین
دارای دیدگاه ژوئن 2, 2020 توسط وحید حرفه ای (11,580 امتیاز)
بسیار متشکرم از لطف شما
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,000 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 267 بازدید
سوال شده ژوئن 8, 2020 در آموزش جنسی و زناشویی توسط بی نام
2 پاسخ 224 بازدید
سوال شده فوریه 21, 2020 در آموزش جنسی و زناشویی توسط بی نام
1 پاسخ 129 بازدید
2 پاسخ 360 بازدید
1 پاسخ 447 بازدید
1 پاسخ 516 بازدید
1 پاسخ 758 بازدید
سوال شده فوریه 13, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
0 پاسخ 795 بازدید
...