مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

بخاطر بازارکار بین دوتا رشته به تردید افتادم!

228 بازدید
سوال شده می 19, 2020 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
سلام من یه دختر کلاس نهمم امسال باید انتخاب رشته بکنم. اوایل از انتخاب رشتم که هنر بود خیلی مطمعن و راضی بودم. چون علاقه زیادی به طراحی و عکاسی دارم و رشته مورد نظرم فتوگرافیکه. از اولم مسابقات عکاسی و طراخی زیادی شرکت کردم و دوس داشتم طبق این علاقه هام رشته بردارم. ولی جدیدا که داشتم اینده شغلی این رشته رو میدیدم بنظرم شغل های بدی داشت مثل عکاسی مجله، عکاسی خبر و ... و من یکم زده شدم. بعد به فکرم افتاد که شاید اگه به تجربی برم اینده شغلیم رو بتونم تامین کنم به زیشت هم علاقه دارم ولی خب از درس های دیگه مثل فیزیک و شیمی زیاد علاقه ای بهشون نشون نمیدم. معدلمم خوبه هفتم و هشتم هردو بیست و نوبت اول امسال ۱۹/۸۰. اما خب نمیدونم چیکار کنم بععضیا میگن برو تحربی که دانشگاه هر رشته ای خواستی بخونی چون متنوعن. یسریا که تجربی بودن میگن اشتباه نکن برو فتوگرافیک. ولی خب اینده شغلیشم ک اینجوری. چیکار کنم؟!
1 پاسخ
پاسخ داده شده می 19, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

نگرانی شما قابل احترام می باشد اما دقت کنید که برای انتخاب رشته نیاز هست که شما شرایط اجتماعی یک شغل ، علاقه و استعدادهایتان را در یک راستا قرار بدهید تا بتوانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید .

بهتر است در این مسیر به صورت حضوری به مشاور تحصیلی مراجعه کنید تا استعداهای شما به کمک تست های روانشناسی و مصاحبه بررسی شود و دلایل علاقه به یک رشته و هدفی که از هر رشته دارید مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانید انتخاب با بینش بیشتری داشته باشد .

همانطور که خودتان بیان کردید علاقه به یک رشته نیاز است به جاگاهای اجتماعی و در کنار آن محیط کاری و امکان موفقیت آن نیز توجه شود و تنها علاقه نمی تواند عامل موفقیت باشد پس بهتر است همه این موراد بررسی شود و در صورتی که استعداد شما و علایقتان به رشته تجربی و رشته های دانشگاهی ان باشد می توانید در مورد رشته عکاسی نیز به این شکل که به عنوان یک هنر نگاه کنید بپردازید و از کلاس های بیرون برای پاسخ به علایق خود استفاده کنید .

اما دقت کنید که بدون بررسی نمی توان نظری را بیان کرد .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354282
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,054 سوال

27,809 پاسخ

29,372 دیدگاه

2,469 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 301 بازدید
1 پاسخ 184 بازدید
2 پاسخ 134 بازدید
0 پاسخ 217 بازدید
1 پاسخ 168 بازدید
0 پاسخ 120 بازدید
1 پاسخ 1,861 بازدید
1 پاسخ 137 بازدید
...