مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

رفتار زننده دخترم

101 بازدید
سوال شده می 23, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط Alireza ممتاز (140 امتیاز)
نمایش از نو می 23, 2020 توسط Alireza
دختر 4ساله ای دارم که جدیدا خودشو به میله تخت آویزون میکنه و سفت فشار میده و به مامانش میگه به اونجام حال میده و عروسک میچسبونه همین حالت
2 پاسخ
پاسخ داده شده می 23, 2020 توسط Yasaman
روی این کار حساسش نکنید و هی بهش نگید نکن! نکن!
اونجوری سعی میکنه پنهون از شما انجامش بده. بجاش حتما با یکی که تخصصی در این رابطه داره که دقیق نمیدونم در حیطه روانشناسیه یا پزشکی ولی حتما مشورت کنید. این رفتارش در آینده براش عادت خواهد شد و آزارش خواهد داد. لطفا جدی بگیرید.
اینو بعنوان یک نفر که تجربه کرده این حالت رو میگم  .
موفق باشید.
دارای دیدگاه می 24, 2020 توسط حیدری
ممنونم از لطفتتون
پاسخ داده شده می 23, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

نگرانی شما برای کودکتان قابل احترام می باشد اما دقت کنید که او تنها یک کودک می باشد و براساس لذتی که کسب می کند یک رفتار را تکرار می کند و این رفتار برای او معنای خودارضایی و یا رفتار جنسی ندارد پس بهتر است از سرزنش کردن خودتان و یا او خوداری کنید تا بتوانید در این مسیر با کسب آگاهی بیشتر به او کمک کنید .

در اول دقت کنید که نیاز است که بدن او چک شود گاهی خارش و عفونت در اندام تناسلی باعث می شود که کودک تمایل بیشتری به لمس اندام تناسلی خود داشته باشد و همین موضوع باعث تکرار این رفتار به دلیل احساساتی که تجربه کرده است می شود .

دوم اینکه این رفتارهای جنسی در سن 5 سالگی نرمال می باشد چون کودک به اندام های جنسی و شناخت بدن خود تمایل بیشتری نشان می دهد و همین موضوع باعث می شود که این رفتارها را بیشتر تکرار کند اما با حضور بیشتر در اجتماع و داشتن روابط اجتماعی تمرکز بر این موضوع کاهش می یابد و این رفتارها کمتر مشاهده می شود .

سوم دقت داشته باشید که شرایط زندگی خانوادگی شما نیز تاثیر زیادی بر این موضوع دارد زمانی که خودارضایی کودکان به دنبال استرس های محیطی ایجاد می شود ، یعنی خود ارضایی می تواند روشی برای از بین بردن احساسات منفی فرد باشد . روان درمانی می تواند روش مناسبی برای والدین باشد تا به وسیله * آن به کودک خود کمک کنند که بتواند از راه دیگری بر احساسات منفی خود غلبه کند در این مورد پس بهتر است به زمانی که کودکتان این رفتار را دارد توجه کنید .
چهارم اینکه  زمانی که کودک بی حوصله است و به خود ارضایی رو می آورد ، می توان از اسباب بازی ها و فعالیت های جالب و آموزشی استفاده کرد  علایق کودکتان می تواند در این مسیر کمک زیادی به او کند به این معنا که سعی کنید محیطی را در منزل ایجاد کنید که به احساسات و علایق او توجه بیشتری شود .

پنجم اینکه از هرگونه تنبیه ، سرزنش خوداری کنید و سعی کنید که خونسردی خود را حفظ کنید در کنار اینکه به رشد زبانی ، حرکتی و عقلی او نیز نیاز به بررسی دارد و اگر نرمال رشد کرده است جای نگرانی وجود ندارد .

در این مسیر در صورت تکرار بیش از اندازه این رفتار اگر با روش های بالا بازهم این مشکل ایجاد شد بهتر است به صورت حضوری برای بررسی دقیق و صحبت با خود کودکاتان به روانشناس مراجعه کنید .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354304
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,020 سوال

27,724 پاسخ

29,309 دیدگاه

2,389 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 126 بازدید
1 پاسخ 149 بازدید
1 پاسخ 123 بازدید
2 پاسخ 293 بازدید
1 پاسخ 149 بازدید
سوال شده دسامبر 24, 2017 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط مارال
11 پاسخ 807 بازدید
1 پاسخ 207 بازدید
1 پاسخ 35 بازدید
سوال شده مارس 11, 2023 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
2 پاسخ 343 بازدید
...