مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

آزار و اذیت جنسی

207 بازدید
سوال شده می 23, 2020 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
سلام خسته نباشید من یه دخترم و ۱۸ سالمه . وقتی یه دختر بچه بودم توی خونه * پدربزرگم دایی مجرد داشتم و خونه * خالمم به خونه * پدربزرگم نزدیک بود و مامانم رفته بود یه سر بزنه به خالم و شرایط طوری شده بود که توی اون موقعیت من و داییم تنها توی پذیرایی بودیم و من داشتم تلویزیون نگاه میکنم که داییم با دست زدن به اندام های جنسیم باعث اذیتم شد و منم اعتراض کردم و یکم سر وصدا کردم که اونم جا خورد و شاید یکم هل کرد‌.راستش بچه بودم و درست حسابی یادم نیست که مثلا چقدر طول کشید و این حرفا...و مسلما چیزی هم از مسائل جنسی بلد نبودم.هر چقدر که طول کشید میدونم که بعد از اعتراضم پدربزرگم از راه رسید و داییم هم از کارش دست کشید و با یه لحن تحقیرآمیزی بهم گفت بیا پدربزرگتم اومد پیشت حالا وایسا تلویزیونتو نگاه کن و دیگه سر وصدا الکی نکنمن نمیدونم پدربزرگم متوجه قضیه شد یا ن اما خب هیچ کاری نکرد...
تا به امروز این موضوع زیاد آزارم نمیداد و انگار اصلا فراموشش کرده بودم اما الان چند روزی هم که بدجوری برام یادآوری شده و برام به شدت عذاب آوره و نمیدونم باید چکار کنیم...لطفا کمکم کنید این موضوع عین خوره افتاده به جونم.یه دنیا ازتون ممنون میشم اگه راهنماییم کنید
1 پاسخ
پاسخ داده شده می 23, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما عزیزم

قابل درک هست که تجربه این اتفاق در سن کودکی از سمت یک محرم می تواند برای شما با بی اعتمادی و نگرانی های زیادی همراه باشد به همین دلیل نیز ممکن است این سردرگمی و تجربه احساسات ناخوشایند باعث فراموش شده شما در این مدت شده باشد .

دقت کن که در آن زمان تنها یک کودک بوده ای و در آن زمان معنای رابطه جنسی را درک نمی کردی حتی اگر که در زمان لمس شدن احساس لذتی را تجربه کرده  باشی که این یک عملکرد طبیعی و فیزیولوزیک بدن می باشد پس بهتر است از سرزنش کردن خودت خوداری کنید و سعی کنی که به عنوان یک کودک به این موضوع توجه کنی و نه یک فرد بالغ در زمان فعلی چون در زمان فعلی تو معنای خیلی از رفتارها و کلمات را به صورت دقیق تر متوجه می شوی و رشد بیشتری داشته ای .

شما در این بحران، تنها احساساتی که مربوط به بدن و روان خود دارید را تجربه نمی‌کنی، بلکه احتمال اینکه نگرانی از قضاوت و واکنش دیگران شرایط را برای شما سخت تر کند هم کم نیست و این موضوع می تواند در واکنش نشان ندادن به دیگران و یا بیان نکردن این موضوع به خانواده برای شما نقش زیادی داشته باشد .

گرچه بهترین گزینه برای کاهش فشار و دریافت کمک از دیگران، مطرح کردن این موضوع با والدین یا یکی از اعضای مورد اعتماد خانواده است، اما با این وجود، نمی‌توانیم شما را به مطرح کردن این اتفاق مجبور کنیم. پس قبل از به اشتراک گذاشتن رنج‌تان با دیگران، شرایط‌تان را یک‌باردیگر مرور کنید و سعی کنید که قبل از بیان کردن آن با روان درمانگر جلسات خود را طی کنید تا بتوانید بر مبنای دلایل و شرایط روحی خود این کار را انجام بدهید .

در زمان فعلی با رسیدن به بلوغ و گرایش به بودن با جنس مخالف و یا ازدواج کردن ممکن است شما نگرانی بیشتری را تجربه کنید به همین دلیل ممکن است با سردرگمی ها و احساسات متفاوتی نسبت به خود و یا اطراففیان روبرو شوید که تاثیر زیادی بر عملکرد شما می گذارد .

در این مسیر توصیه من به شما گذراندن یک دوره روان درمانی به می باشد تا بتوانید احساسات و افکاری را که تجربه می کنید را بهتر بشناسید و برای ادامه مسیر زندگی خود تصمیم گیری کنید .

دقت کنید که فراموش کردن چندین ساله شما انکار اتفاق ناخوشایندی بوده است که آن را تجربه کرده اید پس بهتر است از هرگونه سرزنش و قضاوت خودتان به عنوان یک کودک در آن زمان خوداری کنید .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22685895
دارای دیدگاه می 23, 2020 توسط بی نام
با سلام متشکرم بله من نمیتونم با کسی مطرح کنم چون پدرم مطمئنا داییم رو میکشه و مادرم هم با اینکه اشاره کوچکی کردم که وقتی من بچه بودم مورد آزار قرار گرفتم و اون بلافاصله اسم داییم رو گفت اما من انکار کردم...حتی اگه فهمیده باشه هم فکر میکنه من خیلی قوی هستم و تونستم با قضیه کنار بیام در صورتی که اینطور نیست.از دیگر اعضای خانواده هم خجالت میکشم.من لذتی نبردم و فقط دردناک بود و سعی میکنم خودمو سرزنش نکنم اما بیشتر از این ناراحتم که اون موقع باید همه رو باخبر میکردم اما اینکارو نکردم و آروم نشستم...
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,297 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 221 بازدید
1 پاسخ 129 بازدید
سوال شده ژان 18, 2021 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 73 بازدید
2 پاسخ 182 بازدید
سوال شده نوامبر 6, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
3 پاسخ 804 بازدید
سوال شده ژوئن 16, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط Zahra حرفه ای (780 امتیاز)
0 پاسخ 244 بازدید
سوال شده ژوئن 18, 2021 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط هومن حرفه ای (460 امتیاز)
0 پاسخ 110 بازدید
سوال شده ژوئن 18, 2021 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط هومن حرفه ای (460 امتیاز)
2 پاسخ 157 بازدید
سوال شده دسامبر 19, 2017 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط پرستو
...