مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

عریان دیدن والدجنس مخالف توسط کودک زیر۷سال

334 بازدید
سوال شده می 28, 2020 در مشاوره تلگرامی توسط بی نام
سلام دختر۵ساله دارم که متاسفانه پدرش را کاملا عریان دریک لحظه دیده خود دخترم برای چنددقیقه خیلی ترسیده بودحالا چکارکنم دچارجهش جنسی نشود؟ کمکم کنید خیلی بابت این مسئله عصبی هستم.
2 پاسخ
پاسخ داده شده می 28, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

قابل درک هست که روبرو شدن با این شرایط برای شما نگرانی و احساسات زیادی را به دنبال می اورد اما بهتر است سعی کنید خونسردی خود را حفظ کنید و در این مسیر ترس خود را به فرزندتان انتقال ندهید بدون سرزنش و به دنبال مقصر بودن و یا بحث با هسمرتان با دخترتان در زمان مناسبی صحبت کنید و از او بپرسید که چه چیزی او را ترسانده است و اجازه صحبت بدهید و به او بیان کنید که اندام جنسی خانم ها و آقایان با هم فرق دارد و بخاطر همین نیز او و پدرش باهم تفاوت دارند .

از روبرو شدن با ترس و سوالات کودک نگران نباشید و سعی کنید شنونده خوبی باشید اطلاعات او را ردیافت کنید و اطلاعات مناسب سنش را به او بدهید .
پاسخ داده شده ژوئن 2, 2020 توسط وحید حرفه ای (11,580 امتیاز)
سلام. من روانشناس نیستم و صرفا نظرمو بر اساس مطالبی که خوندم و تجربیاتم میگم.

همونطور که دوستان هم فرمودن سعی کنید بدون خجالت (تاکید میکنم بدون خجالت) و کاملا عادی و در شرایطی کاملا عادی، اندام جنسی و تفاوت های بین اندام جنسی زن و مرد رو توضیح بدید. برعکس چیزی که خانواده های ایرانی فکر میکنن صحبت در مورد مسائل جنسی با کودک نباید انجام بشه، اتفاقا باید انجام بشه اون هم نه یکبار برای همیشه. بلکه باید مستمر انجام بشه. بذارید هر سوالی داره بپرسه و نگید زشته اینا چیه میگی و نترسونیدش. دیدگاه کودک به اندام جنسی از سر کنجکاویه. مثل بزرگترها نیست که از سر حس شهوت باشه.

البته تاکید کنید که این محدوده خصوصی هر فردیه و هیچ کس حق نداره بدون اجازه خود فرد به اونها نگاه کنه یا لمس کنه. حتی والدین. حتما حتما رابطه جنسی تون با همسرتون دور از چشمش باشه. ولی کم کم به بچه توضیح بدید که سیستم تولید مثل به چه شکلیه. تمرین کنید تا خجالتتون کنار بذارید.

توصیه میکنم کتاب بخونید در مورد این مسائل
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,057 سوال

27,817 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,929 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 83 بازدید
2 پاسخ 309 بازدید
سوال شده ژوئن 5, 2021 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
2 پاسخ 765 بازدید
2 پاسخ 190 بازدید
1 پاسخ 88 بازدید
سوال شده اوت 31, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط ب
1 پاسخ 214 بازدید
3 پاسخ 139 بازدید
1 پاسخ 88 بازدید
سوال شده مارس 6, 2020 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
...