مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مشکل در کنترل و ارتباط با دختر چهارسال ونیم

561 بازدید
سوال شده می 28, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
سلام من یک دختر چهارسال و نیمه دارم که احساس میکنم کنترلی روش ندارم چون حرفام گوش نمیده و هر کاری دوست داره انجام میده و برعکس خیلی سعی میکنه من کنترل کنه و خیلی به من امر میکنه و من عصبی میشم گاهی خیلی بهونه میاره و تنهایی اصلا بازی نمیکنه تو بازی همش امر و فرمایشات داره و دست بزن هم داره .خیلی هم حس رقابت و حسودی با همه داره با من با دخترخالش وبا باش .

مثال از حرف گوش نکردن:شلوار و شورت نمیپوشه و لخت میگرده میگم شلوارت بپوش نمی پوشه و فقط لباسایی که مد نظرش باشه باید بپوشه و تو لباس پوشیدن خیلی گیر میده این نمیپوشم این اذیتم میکنه کلا بهونه میاره تو لباس پوشید.

مثال از امر و فرمایش به من: بیا اینجا بشین پات صاف بزار .هنگام دسشویی رفتن میگه تو نباید دستات بشوری اول من باید دستام بشورم یا میگه باید بیایی پشت دسشویی پاهات جفت کنی همون مدلی که اون میگه بایستم و یک سری گیرایی به من میده که کلافه کنندست.

مثال از زدن: هر کاری که به نظرش از نظر من و باباش خوش نیاد شروع میکنه به زدن من و باباش با اینکه من اصلا نمیزنمش گاهی که اون بزنه من خیلی به ندرت اروم زدمش که متوجه بشه کارش بده.

مثال از حسودی و رقابتش: هر کاری دخترخالش کنه باید اونم انجام بده من هر لباسی بپوشم میگه منم میخوام یا میگه لباست زشته باباش یک کلمه محبت امیز به من بگه سریع میگه به منم بگو با اینکه باباش مدام قربون صدقش میره .مخصوصا با دختر خالش که 6 سال بزرگتره و با هم بازی می کنند خیلی خودش مقایسه میکنه و تمام رفتاراش میخواد مثل اون بکنه و گاهی از اینکه اون کاری انجام میده خودش نمیتونه عصبی میشه و بد رفتاری میکنه.

من خیلی به حرفاش گوش میکنم و هر کاری از من بخواد انجام میدم چون دوست ندارم نغ بزنه وفکر میکنم بچش باید حرفاش گوش کنم تا بزرگ بشه خیلی قوانین براش تعیین نکردم .نمیدونم الانباید چیکار کنم خودم هم افسردگی گرفتم و خیلی کم حوصله شدم اما باهاش بدرفتاری نمیکنمو اما از اینکه کنترلی روش ندارم خیلی اذیت میشم و احساس میکنم دخترم داره بدون هیچ تربیتی بزرگ میشه چون اصلا به حرفای من گوش نمیکنه و اصلا از من حساب نمی بره .
1 پاسخ
پاسخ داده شده می 31, 2020 توسط بی نام
سوال: تا بحال تنبیهش کردید؟ همسرتون چه عکس العملی در مقابل تنبیه بچه توسط شما نشون میده؟

منظورم از تنبیه، تنبیه بدنی نیست. چیزی که مشخصه شما هیچ ابهتی پیش بچه ندارید و خودتون رو کاملا کوچک کردید پیشش. درسته؟
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,815 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,843 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 228 بازدید
2 پاسخ 404 بازدید
3 پاسخ 285 بازدید
سوال شده سپتامبر 5, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط تمنا
1 پاسخ 186 بازدید
1 پاسخ 224 بازدید
سوال شده سپتامبر 3, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط سارا
0 پاسخ 154 بازدید
سوال شده ژوئیه 29, 2020 در زوج درمانی توسط بهار۱۳۶۷
...