مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

نداشتن اعتماد به نفس

84 بازدید
سوال شده می 30, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
سلام خسته نباشید
من ۱۴ سالمه
راستش یکی دو سالی هستش که اعتماد به نفس ندارم ، بعضی موقع ها فکر میکنم زشتم و ... اما با اینکه همه میگن خوش تیپی و خوشگلی و ...
یا مثلا من گیتار میزنم ، بعضی موقع ها خجالت می کشم که آهنگ هام رو تمرین کنم ، همش احساس میکنم یک غریبه هست که داره منو می بینه و از من خوشش نمیاد و ... یا مثلا موقع گیتار زدن از من فیلم میگیرن بعدش که نگاه میکنن ، وقتی صدای خودم رو می شنوم از خودم بدم میاد با اینکه همه خوششون میاد
لطفا اگه میشه کمکم کنید
ممنون
2 پاسخ
پاسخ داده شده می 30, 2020 توسط .
خب خودتون هم گفتید که اعتماد به نفس ندارید.
کمابیش برای سن شما پیش میاد.
چون از لحاظ جسمی،ظاهری،فکری کلا دارید تغییر میکنید و وارد جهان دیگری میشید.
اعتماد به نفس در واقع حس و بینش خودت نسبت به خودت هست.و هیچ ارتباطی با دیدگاه بقیه در مورد تو نداره.خیلی ها در این سن دچار توهم، خود بزرگ بینی، قهرمان پنداری، خودشیفتگی میشن.خب شما دچار عدم اعتماد به نفس شدی.در واقع حست به خودت خوب نیست.
خیلی ها حاضر نیستندزیاد توی عکس و فیلم باشند چون فکر میکنند بد عکس اند. خیلی از بازیگران رو داریم که با سن بالا حاضر نیستند فیلم های خودشون رو ببینند.
در گذر زمان حل میشه، اما میتونی پیش مشاور هم بری و باهاش راحت صحبت کنی.
انشاالله حل میشه.
پاسخ داده شده می 30, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

خب شما حدودا یکی دو سال می باشد که وارد پروسه دوران نوجوانی شده اید و به همین دلیل تغییراتی احساسی بیشتری را تجربه می کنید و درگیری های ذهنی بیشتری نسبت به قبل دارید .

در این مسیر بهتر است نسبت به شرایط سنی خودت آگاهی بیشتری داشته باشی تا بتوانی در این مسیر بهتر حرکت کنی در اول اینکه در این دوران نوجوان احساس می کند در مرکز توجه قرار دارد و سعی می کند رفتارها و سبک لباس پوشیدن ، حرف زدن و... را مداوم چک کنند تا بتواند در این مسیر رشدی به شرایط بهتری برسد .

تغییرات جسمانی نیز در این سن رخ می دهد مانند اینکه شما با تغییرات صدا و یا اندام های خود مواجهه می شوید و اگر بدانید که این شرایط دائمی نمی باشد و اطرافیان شما نیز این دوران را تجربه کرده اند شما می توانید این مسیر را بهتر تجربه کنید .

پذیرش شرایط سنیتان باعث می شود که با خودتان با سرزنش برخورد نکنید و بتوانید ارتباط لازم را بر قرار کنی تا این مسیر نووانی با رشد همراه باشد .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,846 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 62 بازدید
سوال شده نوامبر 17, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
0 پاسخ 189 بازدید
سوال شده اوت 15, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 204 بازدید
3 پاسخ 127 بازدید
1 پاسخ 136 بازدید
1 پاسخ 77 بازدید
سوال شده ژوئن 18, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط یکتا
2 پاسخ 79 بازدید
سوال شده ژوئن 18, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط یکتا
0 پاسخ 78 بازدید
سوال شده مارس 18, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 119 بازدید
1 پاسخ 160 بازدید
...