مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

من چطور میتونم با تموم کردن یک رابطه طولانی کنار بیام؟

127 بازدید
سوال شده می 30, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط mahta ممتاز (120 امتیاز)
ویرایش شده می 30, 2020 توسط mahta

 سلام من 18 سالمه و6سال با یه اقایی رابطه داشتم ولی دو ماه به خاطر بعضی از اخلاقاش رابطمون رو تموم کردم ولی متاسفانه هنوز نمیتونم از فکرش بیرون بیام و به خودم امید واهی میدم که بازم باهام تماس بگیره و رابطمون رو درست کنه .البته به خاطر اصراری که داشت بهش گفتم یه مدت باهام در ارتباط نباشیم هر وقت اخلاقاتو درست کردی بازم سراغمو بگیر ولی واقعا میترسم که از روی لج یا غرور نخواد که بازم باهام باشه واز طرفی نمیدونم منو فراموش میکنه یا نه چون من به هیچ عنوان نمیتونم از فکرش بیرون بیام و واقعا اذیت میشوم و از طرفی چون امسال کنکور دارم به هیچ عنوان تمرکز کافی تو درسام نمیتونم بخاطر این مسایل داشته باشم.هر وقت که باهام بدرفتاری میکرد و من قهر میکردم فرداش میومد معذرت خواهی و میگفت میدونم تقصیر خودمه جبران میکنم ولی هربارم کارشو تکرار میکرد منم اگه میخواستم اعتراضی بکنم بازم دعوامون میشد .اصلا بهم توجه نمیکرد و نادیدم میگرفت هرموقع هم میخواستم بخاطر کارش اعتراض کنم هزارتا دلیا میورد که سرم شلوغه تحت فشارم و...همش حس مردسالاری میگرفت که باید حرف حرف من باشه ولی من هر دفعه با دلیل میگفتم که کارش اشتباهه ولی خودش میگفت که من کلا اخلاقم اینه دوس دارم به همه زور بگم منم واقعا نمیتونستم این رفتارشو تحمل کنم چون فرهنگ خانوادم یجوری هست که زن و مرد متقابلا به هم احترام میزارن و زورگفتن تو خونمون نیست .خیلی سر در گم شدم و از طرفی هم چون قبلا سابقه افسردگی داشتم الان باز احساس میکنم دارم افسرده میشم.

2 پاسخ
پاسخ داده شده می 30, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

احساسات شما قابل احترام می باشد اما دقت داشته باشید که شما از 12 سالگی وارد رابطه عاطفی شده اید یعنی از شروع نوجوانی و خب این مدت طولانی می تواند آسیب های زیادی را برای شما به همراه داشته باشد و باعث ایجاد وابستگی زیادی شده باشد که جدایی را برای شما سخت می کند و باعث می شود حتی فرد گاهی اوقات با وجود برطرف نشدن نیازها و توقعاتش و حتی نداشتن  حس خوشایند به دلیل وابستگی به این رابطه سالها ادامه بدهد .

اینکه شما در زمان فعلی مداوم این اقا را چک کنید و یا خیالپردزای داشته باشید و منتظر برگشت و... باشید کاملا طبیعی می باشد اما دقت کنید که ایشان 6 سال با شما در ارتباط بوده اند و اگر امکان تغییر به این سادگی بود این اتفاق در این چند سال رخ داده شده بود .

بهتر است بر اساس وابستگی و به امید تغییر دادن فرد مقابل به یک رابطه ادامه ندهید بهتر است تصمیم گیری در مورد این روابط را به آینده و به شرایط سنی و رشدی بالاتر اختصاص بدهید تا بتوانید یک رابطه هدفمند را تجربه کنید .

اگر شما بخواهید شرایط سنی و یا اسیب و شرایط روحی و شناخت خود از این آقا را نادیده بگیرید می تواند برای شما مشکلات زیادی ایجاد کند.
دارای دیدگاه می 30, 2020 توسط mahta ممتاز (120 امتیاز)
تغییر رفتار ایشون طی یک سال اخیر شروع شد و قبلا همدیگه رو خیلی خوب درک میکردیم ولی طی این یک سال اصلا تلاشی برای نگه داشتنم نکرد و فقط میگفت که نمیخوام ازت جدا شم  و دوست دارم ولی من واقعا تحملم تموم شده بود و خواستم باهاش بهم بزنم تا اگه واقعا منو بخواد خودشو تغییر بده .طی چند روز اخیر هم به دوست صمیمیم پیام داده و گفته میخواد بعد کنکور من منو ببینه و رو در رو حرف بزنه به نظرتون من این قرار رو قبول کنم یا نه ؟بخاطر اینکه نمیدونم میخواد که بخاطرم از بعضی رفتاراش بگذره یانه چون من بخاطرش خیلی از رفتار های بدمو سعی کردم کنار بزارم تا مشکلمون کم بشه ولی شناختی که از ایشون دارم احساس میکنم غرورشو به من ترجیح میده.
دارای دیدگاه سپتامبر 21, 2020 توسط بی نام
باهم رابطه جنسی دارید؟دگ نداشه باش
پاسخ داده شده می 30, 2020 توسط بی نام
چ نسبتی دارین باهم.
دارای دیدگاه می 30, 2020 توسط mahta ممتاز (120 امتیاز)
دوست پسرم بودن
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,060 سوال

27,823 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,128 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 102 بازدید
سوال شده سپتامبر 9, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 169 بازدید
سوال شده سپتامبر 11, 2019 در زوج درمانی توسط مرجان
1 پاسخ 197 بازدید
سوال شده اوت 22, 2020 در دوستی یا نامزدی توسط مهران
1 پاسخ 208 بازدید
1 پاسخ 189 بازدید
1 پاسخ 587 بازدید
1 پاسخ 296 بازدید
سوال شده فوریه 16, 2019 در قبل از ازدواج توسط زهره ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 597 بازدید
سوال شده فوریه 16, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 1,049 بازدید
...