مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مشکلم با پدر و مادرم

76 بازدید
سوال شده می 31, 2020 در آدرس بهترین مرکز مشاوره توسط بی نام
سلام و خسته نباشید
من ۱۴سالمه و پسرم
راستش من مشکلم با پدر و مادرم اینه که واسه استعداد هام خیلی ارزش قائل نیستن ، مثلا من توی نقاشی و موسیقی و ... و خلاصه هنر استعداد دارم و خیلی هم توش پر تلاشم ، اما پدر و مادرم همش میگن تو چه استعدادی داری ؟
بعد همش فقط میگن درس بخون درس
من واقعا دیگه خسته شدم ، آخه چرا اونا...
مشکل دومم باهاشون اینه که وقتی یه کار اشتباهی انجام میدم یه جوری بهم تذکر میدن که احساس پوچی و حقارت میکنم و حتی خودم هم از خودم بدم میاد
اگه میشه کمکم کنید
ممنون
1 پاسخ
پاسخ داده شده می 31, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

قابل درک هست که این سبک رفتاری باعث می شود که نتوانید ارتباط موثر بین خودت و والدنت ایجاد کنی اما موضوع مهم این است که حتی در همین حالت رفتاری اشتباه بازهم آنها سعی دارند شما را به سمت موفقیت هایت کنند پس بهتر است سعی کنید نگرانی آنها را درک کنید و در تعامل و بیان احساسات و نیازهای خود در کنار بیان اینکه درک می کنی که انها برای آینده تو نگران هستند با آنها صحبت کن و بیان کن درس هایت را چگونه می خوانی و چون می خواهی به علایق دیگرت نیز توجه کنی .

وقتی آنها برنامه شما را بدانند و بدانند که مسیر ردسی نیز در کنار این هنرها برایت ارزش دارد در این مسیر بیشتر با شما همراه می شوند در کنار اینکه بهتر هست احساسات خودت را نیز در احترام بیان کنی تا آنها بدانند این سبک رفتاری برای شما چه احساسی ایجاد می کند .

این مسیر در صورت درک دو طرف می تواند در تعامل نتیجه گیری بهتری داشته باشد .
دارای دیدگاه می 31, 2020 توسط بی نام
سلام
ممنون از کمکتون
اما من در این موارد هزار بار باهاشون صحبت کردم و آنها نمی خواهند این ها رو قبول کنند ، حتی بابام با این که داره بابت کلاس گیتارم خرج میکنه ، این رو به عنوان یه  تفریح برای من میدونه و میگه برو تو شاخه های پزشکی و دکتر شو و ...
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,249 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 450 بازدید
1 پاسخ 136 بازدید
سوال شده Mar 14, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط فائزه
6 پاسخ 884 بازدید
سوال شده اکتبر 12, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
2 پاسخ 297 بازدید
...