مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

برخورد با دختر نوجوان

104 بازدید
سوال شده ژوئن 1, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
سلام من یک دختر چهارده ساله دارم که از کودکی برای درسش بهش سخت گیری میکردم و فشار میاوردم وسواس داشتم و‌همین باعث مشکل در رابطه مون بود و دخترم بسیار متوقع هست از پدرش خواستم اون نقش خوب و مهربون رو همیشه براش داشته باشه تا یکی از ما براش بمونه ...از پارسال فشار رو کم کردم و واقعا اوضاع بهتر بود ولی این دو سه ماه یک کلمه درس نمیخونه و‌به قدری پرخاشگر و بی ادب شده که کوچکترین حرفی نمیشه بهش بزنم و حتا یاداوری امتحاناتش رو میکنم به من میگه تو غلط میکنی دخالت کنی و به تو مربوط نیست...خیلی زود بهش برمیخوره حتا اینکه پدرش فقططط بهش گفت دلم میخوادمثل همیشه نمراتت خوب باشه از پدرش ناراحت شده و تقریبا قهر کرده...فقط میخواد تایید بشه ولی تمام وقت تو گوشی هست حتا کلاسای آنلاینش رو هم گوش نکردو سرش بهموبایلش بود وقتی حتا با مهربانی سراغش میرم تفریبا باحرکات بسیار خشن بیرونم میکنه واقعا نمیدونم چه برخوردی باید بکنم لطفا کمکم کنید
2 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 1, 2020 توسط Khahar حرفه ای (27,740 امتیاز)
شما چیزی راجع به ضمیر ناخودآگاه شنیدید؟دقیقا در اوج شکل گیری شخصیت روانی، مادر که باید الگو مهربانی باشه رو در ذهنش کشتید.و اوت عملا از خود شما الگو برداری کرده و مثل شما برخوردمیکنه.
البته این سن بلوغ هم هست و از همین سن به بعد بچه میتونه فکر کنه، استدلال کنه، منطق بیاره، کار شما رو ارزیابی کنه و از همینجاست که رودر روی شما می ایسته.چون به طور خدادادی دیگه اون بچه * بی عقل نیست.عیب کار شما رو میفهمه.و مثل بچه * دوساله الکی اطاعت و تایید نمیکنه.
حتما به مشاور حضورا مراجعه کنید.البته اول خودتون و پدرش مراجعه کنید.
هشتاد درصد بچه ها مشکلاتشون ناشی از مشکلاتی خانوادشون هست.

صبور باشید
انشاالله حل میشه
پاسخ داده شده ژوئن 1, 2020 توسط وحید حرفه ای (11,580 امتیاز)
سلام. من روانشناس نیستم و صرفا نظرمو میگم.

اشتباهی رو که نباید انجام میدادید که دادید. بنابراین به گذشته کاری ندارم. ولی از این به بعد باید سعی کنید ابهت تون رو پیشش بیشتر کنید. مشخصا اون دیگه ازتون حسابی نمیبره چون حس میکنه شما دیگه توانایی و قدرت برخورد باهاشو ندارید. در صورتی که از مهربونی شماست که کاری بهش ندارید. اینو بهش بقهمونید. چجوری؟ دوباره به درسش گیر بدید و سخت گیری کنید (البته نه مثل قبل اونقدر زیاد) ولی در عوض مهربونی رو هم بیشتر کنید مثلا بیشتر ببریدش بیرون بذارید بیشتر وقتشو با شما بگذرونه. نذارید تنها باشه. همیشه هم تاکید کنید که سخت گیریتون به درس بدلیل اینه که خوبیشو میخواید. ضمنا این کار اولش ممکنه خیلی سخت باشه و دخترتون امتناع کنه.

ضمنا علاوه بر درس ممکنه دخترتون در موارد دیگه ای مثل هنر علاقه و توانایی داشته باشه. پس سعی کنید یک جنبه دیگه غیر از درس رو در ایشون تقویت کنید. استعدادشو کشف کنید. شاید دختر شما واقعا برای پاس کردن ریاضی و فیزیک و زیست و امثالهم ساخته نشده. پس کشفش کنید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,810 پاسخ

29,373 دیدگاه

2,233 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 95 بازدید
1 پاسخ 74 بازدید
سوال شده مارس 7, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 79 بازدید
سوال شده مارس 5, 2020 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 268 بازدید
سوال شده ژان 7, 2019 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
3 پاسخ 367 بازدید
سوال شده ژوئن 16, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط سحر
1 پاسخ 199 بازدید
1 پاسخ 275 بازدید
...