مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

شهوت زیاد در اوج جوانی

148 بازدید
سوال شده ژوئن 7, 2020 در آدرس بهترین مرکز مشاوره توسط بی نام
سلام من پسری25ساله هستم و اعتیاد به خودارضایی داشتم ولی الان حدود دوماه هست قطع کردم وسعی کردم ازین گناه دوری کنم و نماز وذکر میخونم منتهی بعضی اوقات منو اذیت می کنه این نیرو که برو خودارضایی کن وتخلیه کن ولی من دیگه نمیخوام گناهکار باشم و متاسفانه تصاویر خانم ها زیاد شده و همچنین در بیرون شما میگید چکار کنم؟؟؟
3 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 7, 2020 توسط وحید حرفه ای (11,580 امتیاز)
سلام. من روانشناس نیستم و صرفا نظرمو بر اساس تجاربم میگم.

مسلما نماز و ذکر گفتن راه خوبی برای ترک این عادت هست. ولی بنظر من در کنار این موارد، حتما سرگرمی یا بهتره بگیم مشغله هم برای خودتون ایجاد کنید. یک مهارت یا فن جدید مورد علاقتونو یاد بگیرید (فقط به درس فکر نکنید). مثلا الکترونیک، کامپیوتر، تعمیرات وسایل، مارکتینگ، تحلیل بازار بورس و یا حتی آشپزی و باغبونی و ... . این تنها و بهترین راه جلوگیری از بازگشتتون به سمت خودارضاییه (در کنار یاد خدا). شاید یکی از همین مهارت هایی که فرا گرفتید در آینده شغلتون بشه. (من معتقدم هنوز هم مشاغل فنی پایدارترین و پردرآمدترین مشاغل هستند اگر درست انجام بشن). ضمنا توصیه اکید دارم که تنها نمونید. به هر نحوی سعی کنید تنهاییتونو پر کنید.

سن شما سن رشد و سازندگیه. اگر در این سن خودتونو خوب بسازید آیندتون تضمینه. وگرنه بعدا پشیمون میشید. برای خودتون الگویی انتخاب کنید. مثلا یک دانشمند مشهور (مثل شهید چمران یا پروفسور حسابی) و در احوالات و زندگینامش تحقیق کنید. خیلی میتونه اثربخش باشه.

ضمنا احساس گناه رو هم از خودتون دور کنید. حتی اگر خودارضایی انجام می دادید بازهم همه چیز تمام نشده. در جریان باشید که شما با توبه واقعی که انجام دادید نه تنها گناهانتون بخشیده شده بلکه حتی تبدیل به ثواب شده.

یک مورد دیگه هم اینکه حتما حتما از شرایط تحریک کننده دوری کنید. مثل دیدن عکس یا فیلم تحریک کننده
پاسخ داده شده ژوئن 7, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

قابل درک هست که این نیاز می تواند برای شما با فشار زیادی از نظر روحی و جسمی همراه باشد اما خودارضایی با توجه به آسیب هایی که ایجاد می کند می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد و هرچقد میزان خودارضایی شما بیشتر شود تمرکز شما بر این نیاز نیز بیشتر می شود .

بهتر است سعی کنید برای زندگی روزانه خودتان برنامه ریزی داشته باشید تا به دیگر علایقتان نیز توجه شود و میزان تمرکز شما بر این نیاز کاهش یابد هرچقد که شما تمرکز بیشتری بر این نیاز داشته باشید اینکه به محرک های محیطی بیشتر واکنش نشان بدهید وجود دارد.

در این مسیر یک آزمایش هرمونی نیز بدهید چون ممکن است هرمون های جنسی شما در این مسیر تحریک پذیری تاثیر داشته باشید .

سعی در فراموش کردن و یا نادیده گرفتن نداشته باشید چون در این صورت تمزکز باعث تجربه بیشتر این احساس می شود .
پاسخ داده شده ژوئن 11, 2020 توسط بی نام
با سلام  ورزش شنا بکنید وسایل لپ تاپ و گوشی اگر تصاویری در اونها هست از خودتون دور کنید از احساس گناه و اضطراب پرهیز کنید چرا که خود این احساسات منفی می‌تونه تشدید کنه خود ارضایی ممکن موجب زود انزالی در ازدواج بشود اگر اضطراب یا افسردگی دارید میتونید به روانشناس مراجعه کنید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,722 پاسخ

29,305 دیدگاه

2,361 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 501 بازدید
سوال شده مارس 10, 2019 در آدرس بهترین مرکز مشاوره توسط بی نام
1 پاسخ 134 بازدید
سوال شده نوامبر 23, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
2 پاسخ 112 بازدید
سوال شده می 15, 2020 در قبل از ازدواج توسط بی نام
0 پاسخ 103 بازدید
سوال شده می 4, 2020 در آموزش جنسی و زناشویی توسط بی نام
1 پاسخ 207 بازدید
سوال شده ژان 24, 2020 در قبل از ازدواج توسط علی
1 پاسخ 174 بازدید
سوال شده دسامبر 2, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط mejdi ممتاز (140 امتیاز)
1 پاسخ 107 بازدید
سوال شده اکتبر 20, 2019 در دوستی یا نامزدی توسط Bella
1 پاسخ 138 بازدید
سوال شده اوت 20, 2019 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط میترا
...