مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

درخواست بی حجاب شدن از طرف شوهر

324 بازدید
سوال شده ژوئن 10, 2020 در مشاوره آنلاین طلاق رایگان توسط بی نام
با سلام دختر۲۳ساله هستم،۱۲ماه از عقدمون میگذره هردو از خانواده مذهبی قبل از عقد با همسرم درمورد چادر پوشیدن به توافق رسیده بودیم و ایشون مشکلی نداشتن ولی بعد از عقد ایشون از من درخواست کرده که دیگه چادر نپوشم و مانتو باحجاب داشته باشم،ولی من به هیچ عنوان نمیتونم وهربار هم گفتم بهشون که نمیتونم,احساس میکنم ایشون بخاطر چادر داشتن من دلش نمیخوادباهم بریم بیرون ،وقتی بیرونم هستیم رفتار سردی داره و با نگاه تحقیر امیز به چادر من نگاه میکنه،خودش میگه خیلی دوسم داره و من خوشگلم ،ولی امروزی لباس نمیپوشم،مشکلمون به جایی رسیده که فکر جدایی هستم ولی اون نمیخواد هیچجوره منو ازدست بده ولی با چادرمم مشکل داره ،لطفا راهنماییمون کنید که چگونه میتونم رابطمون رو درست کنم
2 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 10, 2020 توسط بی نام
ویرایش شده ژوئن 10, 2020
با سلام بستگی به سایر آیتم ها دارد از جمله مهمترین معیارها در ازدواج سلامت روان به طور نسبی و تشابه و سلامت شخصیت است این هم بطور نسبی اگر این دو معیار بدست بیاد طبیعتاً تفاوت‌ها قابل هضم میشوند اگر این دو معیار کم وجود داشته باشند تفاوت‌ها ممکن مسئله جدی ایجاد کند در هر صورت در مذهب حتی فروع و جز بیات هم توافق لازم است البته همانطور گفته شد بسته به سایر مزایا و امتیازات این ازدواج دارد مانتوی  بلند هم در دایره حجاب است باز هم لازم است گفته شود ایشان در اصول و فروع مذهب چه وضعی دارند طبیعتاً یکی نماز شب بخوند یکی اصلا نماز نخواند اینها به مشکل بر خواهند خورد در مذهب نباید شکاف بین طرفین عمیق باشد ضرورت مشاوره پیش از ازدواج  برای شناخت سلامت روان و تشابه و سلامت شخصیت امری ضروریست
پاسخ داده شده ژوئن 11, 2020 توسط وحید حرفه ای (11,580 امتیاز)
سلام. من روانشناس نیستم و صرفا تجربه و نظرمو میگم.

خوب فکر کنید ببینید دلیل این درخواست همسر شما چیه. مسلما ایشون دوست نداره شما بی حجاب باشید و دلیل درخواستش این نیست. ایشون معیارهایی در ذهنش با توجه به عرف جامعه ساخته که بعضا درسته و حق داره. ولی شما چکار باید بکنید؟ چادر رو بذارید کنار؟ خیر...  حداقل به این سرعت نه.

شما تنها کاری که باید بکنید اینه که ثروتمند تر باشید!

منظورم پول نیست. شما باید ذهنتون رو ثروتمندتر کنید. یا همون چیزی که در کتابها با عنوان ذهنیت فراوانی یاد شده (در مقابل ذهنیت کمبود). باور داشته باشید که هیچ چیزی از دیگران کم ندارید. اعتماد بنفس تون رو با انواع روشهای گفته شده در کتابها و اینترنت افزایش بدید. از همه مهمتر روابط اجتماعی تون رو گسترش بدید و گشاده رو باشید. کلاس های مختلف برید، باشگاه برید و سعی کنید بیشتر و جذاب تر صحبت کنید. استرس تون رو کاهش بدید و حتی اگه گاهی مضطرب میشید اونو پنهان کنید و همیشه یه خانوم با پرستیژ و خودساخته ظاهر بشید. زمان بیشتری رو به مطالعه اختصاص بدید. سعی کنید شهرتی برای خودتون درست کنید مثلا در کارهای هنری.

من یه مرد هستم و می فهمم دلیل اینکه شوهر شما دوس داره چادرتونو بذارید کنار اینه که میخواد شما خانوم باکلاس تری باشید. مخصوصا از بعد اجتماعی بتونید گلیم خودتون و خانواده رو از آب بکشید. در جمع های دوستانه و خانوادگی توجه جمع رو به صحبتای خودتون جلب کنید. دقت کنید احتمال خیلی زیادی داره که اگه حتی چادرو کنار بذارید بعد یه مدت باز درخواست کنه که دوباره چادر بپوشید. چون هنوز هم به ایده آل هاش نرسیده. بطور کلی هرچه زن دست نیافتنی تر باشه مرد بیشتر عاشقش میشه.

با همه این تفاسیر از لحاظ اعتقادی هم بنظر من چادر حجاب نیست. حجاب باید در ذهن زن نقش ببنده (طبق عقیده دکتر شریعتی). اونوقت حتی یه خانوم عریان هم میتونه باحجاب محسوب بشه. به یاد داشته باشید که شما مسئول نگاه ناهنجار دیگران نیستید. شما تنها مسئول رفتار خودتون هستید (نجابت).
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,722 پاسخ

29,305 دیدگاه

2,518 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 362 بازدید
1 پاسخ 172 بازدید
2 پاسخ 154 بازدید
سوال شده ژوئیه 19, 2021 در مشاوره آنلاین طلاق رایگان توسط بی نام
2 پاسخ 1,515 بازدید
2 پاسخ 138 بازدید
سوال شده ژوئن 30, 2020 در مشاوره آنلاین طلاق رایگان توسط سحر
1 پاسخ 182 بازدید
سوال شده نوامبر 6, 2018 در مشاوره آنلاین طلاق رایگان توسط Nani95 ممتاز (100 امتیاز)
...