مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

چه جوری استقلال خودم رو به دست بیارم؟

83 بازدید
سوال شده ژوئن 11, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط ناشناس
سلام

من یه دختر 15 ساله هستم. اختیار هیچ چیز رو توی خونه ندارم حتی اتاقمو و کامپیوترخودم رو. میگن هر چیزی که تو خونه هست برای همه س ولی من به شدت دوس دارم که یه چیزی برای خودم باشه. بار ها سر این قضیه باهاشون صحبت کردم که دوس دارم یه چیزی برای من باشه ولی نمیذارن. کار به دعوا هم گاهی کشیده. گوشی هم ندارم. برام نمیخرن. نمیذارن با دوستام زنگ بزنم و حرف بزنم( با اینکه قول دادم که کوتاه حرف بزنم بازم نمیذارن.) روانیم کردن به خدا. به شدت هم مذهبی هستن. راستی من یه برادر و خواهر به ترتیب 11 و 9 ساله هم دارم که مامان و بابام اونا رو بیشتر از من دوس دارن( توی عمل می بینم که اونا رو بیشتر از من دوس دارن). تو رو خدا کمکم کنین. دارم دیوونه میشم.
4 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 11, 2020 توسط بی نام
به کمک فوری احتیاج دارم. ممنون. من همین بالاییه م.
پاسخ داده شده ژوئن 11, 2020 توسط بی نام
راستی به مذهبی بودنشون مربوط نیست. باید بگم به شدت سختگیر هستن.
پاسخ داده شده ژوئن 11, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

ببین عزیز اینکه شما به استقلال بیشتری نیاز داشته باشید خب یک نیاز طبیعی می باشد اما نیاز است که به شرایط خانوادگی نیز توجه کنید که آیا امکان داشتن یک اتاق خصوصی با توجه به شرایط منزل و اقتصادی برای شما وجود دارد در کنار اینکه کامپیوتر دیگری وجود دارد که دیگران از آن استفاده کنند و...

شما در سنی قرار داری که نیاز و تمایل بیشتری به استقلال را تجربه می کنید و در این سن گاهی ممکن است درک شرایط محیطی سخت شود و نوجوان تمرکز زیادی بر خود و خواسته هایش داشته باشد اما این مسیر با مقداری بینش از سمت نوجوان می تواند با موفقیت بیشتر سپری شود .

بهتر است از هرگونه مقایسه خود با دوستان و یا خواهر و بردار و... خوداری کنید چون هر فردی ویژگی های مخصوص به خود را دارد و همچینن هنجارهای متفاوت خانوادگی دارد و یا در مورد برادر خواهرتان شرایط سنی متفاوت تری دارند که مقایسه خودتان با آنها برایتان نمی تواند سازندگی داشته باشد و تنها فشار روحی بیشتری را ایجاد می کند.

سعی کن در احترام با پدر و مادر در جهت درخواست های خود پیش بروی چون قهر و یا دعوا و یا سرزنش کردن و توجه نگران به نگرانی ها و دیدگاهای آنها باعث می شود که در این مسیر نتیجه گیری نداشته باشی .

هرچقد که شرایط سنی شما بالاتر می رود میزان استقال شما نیز افزایش بیشتری پیدا می کند و میزان نگرانی های خانواده برای شما کاهش می یابد.
پاسخ داده شده ژوئن 11, 2020 توسط شبنم.ر حرفه ای (200 امتیاز)
سلام عزیزم من مشاورنیستم اما مون همین مشکل تورو داشتم بهت توصیه میکنم زیاد اصرارنکنی که برام بخرین وانجام بدین هرچی اصرار کنی بیشتر لج میکنن بیشترهمسن وسالهای شما همین حسو دارن که پدرومادر خواهروبرادرشون بیشتردوست دارن
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,998 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 128 بازدید
2 پاسخ 257 بازدید
1 پاسخ 221 بازدید
سوال شده اوت 17, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط ی پریشان‌حال
...