مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مشکل با خانواده

67 بازدید
سوال شده ژوئن 12, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط فاطمه
سلام. من ۱۶ سالمه  فاطمه هستم.

من با خانوادم مشکل دارم ،مخصوصا امانم همش بهم گیر میده وشی برام نمیخرن چونکه پارســال با یه نفر یک ماه دوست بودم،واینکه من الان که درس ام انلاینن درسام مامانم گوشی نمیده یا یده سریع دعوا کنه گوشی میگیره من افضاح احساس تنهایی میکنم و به اهنگ و فیلمو عکس و،،، هر چیز غمگینی رو دوست دارم. پیش بقیه نه ولی تو خلوتم زیاد گریه میکنم،از مامانم دم میاد الانم یواشکی از پای فای خونمون استفاده میکنم

میخواستم کمکم کنید که تونم با مامانم خوب شم ، هزار روش امتحان ردم مامان من کارمنده میره سر ار صبحا نگ یزدم حالش میپرسیم،کاراش هری میگفت انجام میدام لی یه ایراد لی کویک پیدا میکردو دادو بیدادو دعوا:-(

من علاقه زیادی به بازیرگی دارم ولی میگن تو بچهای:-\ ،،، میخواستم رشتم طراحی دوخت ا کامپیوتر باشه دوت داشم لی مدیر مدرسه راهنماییمون گفت درسش خوبه بفرس تجربی :-\  دیگه هری منگفتم انگار نمیشنید نه تو اینده نداری با اوتا:-\  اخه با طرحی دوخت مزون کوفت زهمار باکامپیوتر شرک و کوفت و زهرمار دیگه ولی انار مدیر مدرسمون نعوذبا.. خدا بود که حرفشو قبول کردن درسته باطر ایندم ولی خب منم ادمم باید تو زندیم حداقل برا شغل ایندم خودم انتخاب کنم ولی ان منو نمیبینن همش خاهر ۵سالمو برادر۷سالم
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 13, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما فاطمه جان

قابل درک هست که در شرایط روحی مناسبی قرار نداری و نیاز داری که با مادرت ارتباط برقرار کنی اما دقت کن عزیزم که شما در سن نوجوانی قرار داری و در این سن وارد شدن به روابط دوستی می تواند برای شما با آسیب های زیادی همراه باشد به همین دلیل ممکن است با واکنش های شدید مادرتان در این موراد روبرو شوید .

دقت کن در اول اینکه شما در سن نوجوانی قرار داری و در این سن گرایش به جنس مخالف بیشتر می شود و نوجوان فکر می کند که در مرکز توجه قرار دارد و نیازهای عاطفی و را بیشتر تجربه می کند اما نیاز است که شما شرایط سنی خودت را مورد بررسی قرار بدهد و در کنار اینکه ا احساسات خودت با احترام برخورد می کنی سعی کنی آسیب های این سن را نیز مورد بررسی قرار بدهی .

دقت کن که ممکن است مادرتان از مسیر درستی نگرانی خود را بیان نکند اما نیاز است که بدانید ایشان شما را دوست دارند و می خواهند که مسیر درستی را طی کنید .

بهتر است در زمان مناسبی در احترام به ایشان بیان کنید که احساساتتان چیست بدون سرزنش کردن مادرتان بلکه با درک نگرانی و ناراحتی های ایشان تا بتوانید شرایط بهتری را تجربه کنید .

در مورد انتخاب رشته نیز بهتر است شما و مادرتان به صورت حضوری به مشاور تحصیلی مراجعه کنید تا با انجام تست های و مصاحبه بالینی در این مسیر به تصمیم گیری بهتر شما کمک شود تابتوانی رشته ای  را انتخاب کنی که از نظر روحس و استعدا با شرایط شما هماهنگی داشته باشد و شما بتوانید در این زمینه نتیجه گیری بهتری داشته باشید .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354783
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,160 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 342 بازدید
2 پاسخ 216 بازدید
1 پاسخ 83 بازدید
سوال شده اکتبر 22, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط Mahshid
1 پاسخ 157 بازدید
1 پاسخ 62 بازدید
سوال شده سپتامبر 6, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
2 پاسخ 184 بازدید
سوال شده اوت 16, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 80 بازدید
سوال شده می 8, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 234 بازدید
...