مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

ترس ‌.‌.‌‌.‌.‌‌.‌‌‌............

114 بازدید
سوال شده ژوئن 13, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط الهام
سلام وقتتون بخیر من دختر ۲ ساله دارم که بعضی موقعها از چیزهای عادی میترسه مثلا مهمانی رفتیم از پسر عموی من میترسید فقط از اون و جوری بود که نباید میدیدش چون گریه میکرد و میگفت بریم یا از صدای مخلوط کن.صدای جارو برقی یا بچه خواهر شوهرم با دخترم ۲ ماه تفاوت دارن یه بار جیغ زد دخترم ترسید از اون روز وقتی میبینتش نمیره پیشش باهاشم بازی نمیکنه نمیدونم چرا انقدر میترسه ولی قشنگ بازی میکنه یا با بچه های بزرگتر بازی میکنه قشنگ حرف میزنه تو خیایان که بریم قشنگ با مردم ارتباط بر قرار میکنه ولی بعضی موقعها اینطوری میشه ممنون میشم راهنماییم کنید و بگین چکار کنم که خوب بشه
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 13, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
به شما دوست عزیز

اولین هیجاناتی که کودکان آن را تجربه می نمایند هیجان ترس می باشد .اولین ترس ها در دو یا سه ماهگی ظاهر می شوند. ترس از بسیاری از اشیا و یا موقعیتها در دوران اولیه * کودکی بسیار شایع می باشد. .بیشتر  کودکان زیر شش سال به هنگام روبرو شدن با برخی از اشیا و یا موقعیتها دچار ترس زیاد می گردند . ترس از اشیا و یا موقعیت ها در سنین ۷ الی ۹ سالگی به اوج خود می رسد و سپس به تدریج کاهش می یابد و بینش و شناخت کودک افزایش می یابد و میزان خیالپردازی ها و بزرگنمای های کودکانه در این موراد کاهش می یابد و او می تواند میزان ترس های خود را کمتر کند.

محرک هایی که می توانند در کودکان ترس ایجاد نمایند با افزایش سن تغییر می یابند. یکی از علل این موضوع را می توان به افزایش توانایی شناختی کودکان که با بالا رفتن سن آنان رخ می دهد نسبت داد.

مهمترین ترس های کودکان در دو سال اول زندگی ترس از جدایی از مراقبان اصلی و ترس از اشخاص غربیه می باشد و یا روبرو شدن با محرک های پر صدا که به صورت ناگهانی صدا ایجاد می کنند که در دختر شما نیز مشاهده می شود در این موارد به عنوان مسائل بهتر است اجازه بدهید که دخترتان در جمع حضور پیدا کند شناخت ایجاد شود در کنار اینکه در کنار شما قرار دارد و بعد به سمت افراد موجود در مهمانی و... برود و در اول ورود اصراری به دست دادن ، بوسیدن ، بغل شدن و یا سلام کردن نداشته باشید و یا در مورد صداها زمانی که می خواهید جارو برقی روشن کنید و ... بهتر است به او بیان کنید تا با صدای ناگهانی مواجهه نشود

 . علایم این دو نوع ترس از نیمه * دوم سال اول زندگی ظاهر می شود و بتدریج رشد می نماید . ترس از جدایی از مراقبان در ۱۵ الی ۱۸ ماهگی به اوچ خود می رسد و سپس شروع به کاهش می یابد. نقطه * ظاهر شدن ترس از اشخاص غربیه چند ماه قبل از ظاهر شدن ترس از چدایی می باشد. در اکثر کودکان علایم ترس از جدایی از مراقبان اصلی و ترس از اشخاص غربیه بعد از سن دو سالگی شروع به کاهش می یابد اما در برخی از آنان امکان دارد روند کاهش شدت این ترس ها مشاهده نشود  و حتی میزان شدت این ترس ها افزایش یابد . در پی اتفاق افتادن چینن حالتی احتمال رخ دادن عوارضی در دوره های مختلف زندگی را می توان انتظار داشت . برای نمونه زمانی که ترس جدایی از مراقبان بعد از دو سالگی کاهش نمی یابد احتمال دارد به هنگام رسیدن سن کودک به سن رفتن به مدرسه علایم حالت ترس غیر عادی از رفتن به مدرسه در چینن کودکی ظاهر شود . همچینن در دوران بزرگسالی یکی از علل مهم ظاهر شدن علایم اختلال شخصیتی وابسته عدم کاهش ترس از جدایی از مراقبان بعد از سن دو سالگی است پس همانطور که مطالعه کردید نیاز است میزان وابستگی کودکتان به شما نیز ارزیابی شود تا بتوانیم در این مورد نظر دقیقی بیان کنیم.

در دوره * قبل از سن به مدرسه رفتن (سنین ۳ الی ۶ سالگی ) ترسهای مختلفی در کودکان ظاهر می شود از جمله * مهمترین این نوع ترس هامی توان به ترس از تاریکی ، ترس از حیوانات ، ترس از زخمی شدن و ترس از حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل اشاره نموددر سنین اواخر دوران کودکی ۸ الی ۱۱ سالگی ترس های کودکان به سوی ترس از موضوعات انتزاعی تغییر می یابد و در این دوران ترس هایی مانند ترس از شکست تحصیلی و یا ترس از عدم یافتن دوستان مناسب جایگزین برخی از ترس های مربوط به دوران اولیه کودکی می شوند.

این ترس ها در بیشتر کودکان در دوره هایی ممکن است توسط والدین مشاهده شود اما موضوع پر اهمیت این است که این ترس ها تاثیری بر عملکرد رفتاری و یا خوابیدن و یا روابط اجتماعی کودکتان و.. داشته است یا نه در صورتی که عملکرد کودکتان را تحت تاثیر قرار داده است نیاز به مراجعه حضوری برای بررسی دقیق شرایط کودکتان می باشد .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,485 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 53 بازدید
1 پاسخ 93 بازدید
سوال شده مارس 12, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط میرای اوتاکو
1 پاسخ 157 بازدید
سوال شده سپتامبر 28, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 403 بازدید
1 پاسخ 257 بازدید
سوال شده فوریه 3, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط یه بنده خدا
2 پاسخ 228 بازدید
2 پاسخ 232 بازدید
1 پاسخ 163 بازدید
1 پاسخ 249 بازدید
سوال شده سپتامبر 9, 2021 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
...