مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

نگرانی در مورد پسرم

545 بازدید
سوال شده ژوئن 13, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط نگین
سلام.پسرم6سالشه و مدتیه که رفتارهای عجیبی داره.مثلا نمیذاره پدرش خیلی بهم نزدیک بشه و پدرش رو مثل قدیم دوست نداره.حساس شده و همش حواسش به کارهای ما هست.فکر میکنم رابطه جنسی من و شوهرم رو دیده باشه و برای همین اینجوری شده باشه.الان باید چیکار کنم؟خیلی نگرانشم.
2 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 13, 2020 توسط Khahar حرفه ای (27,740 امتیاز)
سلام
بچه ها حافظه تصویری کوتاه مدتی دارند ضمن اینکه مفهوم عمل شمارو هم تشخیص نمیدهند در عین حال تاثیر در ناخودآگاه طفل دارند.اما به علت کوتاهی حافظه و تاثیر کمش بر کودک، زود می‌تونه فراموش کنه و یا حداقل از اهمیتش برای کودک کاسته بشه.
۱-سعی کنید این مورد دیگه تکرار نشه
۲- در برابر کنش طفل، واکنش منفی نشون ندید
۳- سعی کنید تا مدتی جلوی کودکتون با پدرش زیاد نزدیک نباشید با کاری نکنید به براش تداعی بشه
۴- بعد از مدتی، پدر و پسر میتونن وقت بیشتری رو باهم بگذرونن
۵- بچه رو سوال پیچ نکنید تا حادثه احتمالی براش مرور بشه
۶-برهنه و نیمه برهنه جلوی بچه نگردید
۷- کودک عریان و نیمه عریان برای خودش هم نباشه
۸- البته این فکر شما می‌تونه صرفا احتمال باشه اما باید اینو بدونید که در سبک تربیتی،  مقاربت در برابر نوزاد، یا اینکه نوزاد صدای والدین در حین مقاربت رو بشنوه یا  حتی با حضور نوزاد خوابیده صورت بگیره منع شده است.در واقع نسبت به نوزاد چنین ممنوعیت هایی هست چه برسه برای اطفال که حافظه و تعقل هم دارند.
۹-مراقب همسالان و کارتون هایی که میبینه باشید.مخصوصا همسالان که عملی رو که دیگه نخواد با آنها هم امتحانش کنه.البته احتمالش کم هست چون محتوا عمل رو درک نکرده ضمن اینکه این فقط احتمال است.
۱۰- در یک کلمه حساسش نکنید، بچه ها فوق العاده باهوش اند.حسادتش رو تحریک نکنید.دور از چشمش کاری نکنید  چون میتونه کمین کرده باشه.⁦☺️⁩

با توکل به خدا موفق باشید
دارای دیدگاه ژوئن 13, 2020 توسط نگین
خیلی متشکرم از پاسخ کاملتون
پاسخ داده شده ژوئن 13, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در این زمینه بهتر است در زمان رابطه جنسی مراقبت بیشتری کنید چون رابطه جنسی بین والدین می تواند با ترس برای کودکان همراه باشد و ان برداشت را ایجاد کند که همسرتان می خواهند به شما آسیب بزنند در کنار اینکه می تواند بلوغ جنسی زود رس نیز ایجاد کند .

بهتر است در احترام و بدون سرزنش با کودکتان صحبت کنید و صحبت های او را بشنوید و بدون نگرانی اجازه بدهید احساسات خود را در مورد شما و پدرش بیان کند در این مسیر اگر احتمال دیدن رابطه جنسی وجود داشته باشد و یا حساسیت او به روابط شما و همسرتان بیش از اندازه باشد بهتر است به صورت حضوری با کودکتان به روانشناس مراجعه کنید تا بتوانیم با خود او صحبت کنیم و احساسات و افکاری که تجربه می کند را با بازی و نقاشی و... مورد بررسی قرار بدهیم و به او کمک کنیم تا شرایط بهتری را تجربه کند.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354790
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,723 پاسخ

29,309 دیدگاه

2,275 کاربر

سوالات مشابه
5 پاسخ 14,501 بازدید
2 پاسخ 2,998 بازدید
سوال شده فوریه 27, 2021 در زوج درمانی توسط mohammabazzi0935 ممتاز (140 امتیاز)
1 پاسخ 371 بازدید
0 پاسخ 2,234 بازدید
سوال شده دسامبر 15, 2017 در مشاوره تلگرامی توسط q2aadmin حرفه ای (2,147,483,647 امتیاز)
1 پاسخ 47 بازدید
سوال شده می 16, 2023 در مشاوره خانواده آنلاین توسط ⁦༎ຶ‿༎ຶ⁩
4 پاسخ 715 بازدید
...