مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

طلاق یا موندن

415 بازدید
سوال شده ژوئن 18, 2020 در مشاوره آنلاین طلاق رایگان توسط باران
ویرایش شده ژوئن 18, 2020
سلام من از۱۶سالگی ازدواج کردم الان ۱۸ سالمه و شوهرم ۲۶ و ازدواجمونم از طریق دوستی بودخلاصه بین یه دو راهی سختی قرار گرفتم یعنی یا باید طلاق بگیرم و به فکر اینده خودم باشم یا چون از نظر خانواده انتخاب خودم بوده باید بسوزمو بسازم! خیلی ذهنم مشغول و درگیر این موضوعه و مشکلات زیادی با شوهرم داریم و شوهرم فوق العاده دیکتاتوری بددل شکاک و نمیخواد من ادامه تحصیل بدم گرچه همین دیپلم گرفتنوهم با بدبختی گزاشت من مدرسه برم ولی من دوس دارم دانشگاه برم آینده ای داشته باشم و با وجود درآمد کم شوهرم سرکار برم که حداقل خرج خودمو در بیارم اما شوهرم نه تنها که مخالفه با این چیزهایی که گفتم بلکه بقدری بددله که من توی این دوسال ازدواج جرئت نکردم پامو تنها از در خونه بیرون بزارم خانوادمم مخالف طلاقن چون خواهرمم ازدواج ناموفق داشته و میگن آبرومون میره و از طرفی میگن خواست خودت بوده ولی من نمیخواستم ازدواج کنم و آمادگیش رو نداشتم و حتی خواست خودمم نبود فقط بخاطره یسری اتفاقاتی که توی دوستی افتاد مجبور به پذیرش ازدواج شدم نمیدونم چیکار کنم ذهنم آشفته هستش نگرانم بین دو راهی آیندم و خودم ویا سوختن و ساختن و زندگی برای دیگران موندم خواهش میکنم کمکم کنید. درضمن بچه ندارم.
اینم اضافه کنم که دست بزن هم داره و من با اینکه مانتویی بودم
منو تو اوایل ازدواج بزور چادری کرد و کلا دو سه ماه عقد بودیم و بعدشم سریعا عروسی و زندگی مشترک و اینکه ایشون میخواست منو تو سن ۱۶ سالگی مادر کنه!!!
5 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 18, 2020 توسط بی نام
پسر خوبیه دوست داره که روت تعصب داره
به لحاظ مالی هم خدا کمک میکنه نگران نباش باید مادر خوبی باشی برو خوب شوهر داری کن
دارای دیدگاه ژوئن 18, 2020 توسط بی نام
نه نه نه!  مرض دارین دختر مردمو با این تفکرات آشغالتون مثلن راهنمایی میکنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!؟!  یعنی چی که دوستت داره باید زندونیت کنه؟  والا بابای منم مامانمو دوس داره ولی این کارارو تا بحال توی این 18 سال ازدواجشون نکرده!!!!!!!!  الان یعنی بابای من بی غیرته و این آقا عادیه؟؟  نه خیر!  این آقا چون اختلاف سنیشون یکم زیاده حس میکنه باید اینجوری کنه و ایشون مشکل داره !  شایدم مرد بدی نباشه ولی ادامه دادن باهاش به صلاح نیست!  ....... ببین دخترجان!  نمیدونم چی بوده ماجرا توی دوستیتون که به اینجا ختم شده!  ولی احتمالا سکس بوده!  حالا مهم اون نیس!  مهم الانه که منی که همسن توام دارم به رشته مورد علاقم فکر میکنم و تو باید فکر کنی که ناهار چی بذاری!!!  دوسال عمرتو هدر دادی بقیشو پس بگیر برا خودت زندگی کن!!!   من تاحالا توی این بحثای طلاق که دوستان میپرسن ب خودم حق دخالت ندادم چون تجربه ای ندارم ولی الان متن شمارو خوندم و بعدش جواب نفرت انگیز ایشونو  واقعا حرص خوردم!  ..حقتو از زندگیت بگیر!  چن سالته مگه؟؟  ....... دوستی که این کامنتو گذاشتی شمام یکم عقایدتو درست کن!  قرن بیست و یکه! نظام برده داری نیس که!!!! یا اینکه اگه اینجوری فکر میکنی نظر نده! فکر بدبخت شدنو ننداز تو سر بچه مردم! ... ببخشید یکم تند رفتم ولی لازم بود  .
دارای دیدگاه ژوئن 18, 2020 توسط بی نام
کوچولو من همون نفر بالای ام
بزار بره لا پات بعد بیا مردم رو گمراه کن
تو زندگی دیگران دخالت نکن زندگی طول میکشه تا زن و شوهر بهم عادت کنن بالای ده سال
دارای دیدگاه ژوئن 18, 2020 توسط بی نام
نه تروخدا تو بیا دخالت کن بهش پیشنهاد بده مثه یه برده رفتار کنه! .. حرفی هم که زدی دور از ادبه!  من سعیم این بود که مودب باشم و نظرمو بگم تا اگه نظر تورو شنیده مخالفشم بشنوه و فکر کنه!  .. مثلا توکه رفته لای پات ( یا شایدم کردی لای پای کسی)  چی از زندگی فهمیدی که مثل پیرزنا کصشعر بافتی که دوستت داره تعصب داره؟؟؟  دیدی که روانشناسم  گفت ایشون مریضن!  تو بازم چی میگی روت زیاده؟  خفه شدن اینقد برات سخته؟
دارای دیدگاه ژوئن 19, 2020 توسط بی نام
بچه جون پیر زنای قدیمی زندگی هاشون دوام داشت نه مثل روشنفکرای امروزی مثل تو سه سوت تصمیم به طلاق بگیرن
مشاوران امروزی اگه چیزی حالیشون بود این همه طلاق تو جامعه زیاد نبود زندگی جای بی حوصلگی نیست که یا جای رویا پردازی و خیال بافی نیست
پر از مشکلات مالی و... با صبر و حوصله میشه دوام اورد و یه زندگی خوب ساخت من گذاشتم لاپای کسی خیلی هم خوشش اومده جات خالی
اونی هم که باید خفه شه تو بچه ننه لوس ننری فهمیدی
دارای دیدگاه ژوئن 19, 2020 توسط بی نام
Ok baby you can go and fuckkk yourself!  nothing else ... wont talk to you anymore!!  Khoda shafat bedeh
دارای دیدگاه ژوئن 20, 2020 توسط بی نام
چقدر خوب انگلیسی بلدی
آدم به وجد میاد...
دوست داره بگیره ....
خخخخ
دارای دیدگاه ژوئن 20, 2020 توسط بی نام
آقای سعید!  برو گمشو تا کیرتو گره نزدم نفرستادم تو کونت!
دارای دیدگاه ژان 13, 2023 توسط بی نام
۱۳ ساله از ازدواج من میگذره از ۱۶ سالگی تا الان ...هنوزم هم عادت نکردیم بهم
پاسخ داده شده ژوئن 18, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

قابل درک می باشد که این شرایط برای شما با فشار روحی زیاید همراه می باشد و موضوعی که در دوران نوجوانی به آن توجه نمی شود و نوجوان به دلیل تصمیم گیری های هیجانی که دارد بعد شخصیتی و دیدگاهای فرد مقابل را نادیده می گیرد و در زندگی مشترک با مشکلات زیادی مواجهه می شود و عموما چون رفتارهای پر ریسکی چون رابطه جنسی و عاطفی شدید و... داارد به دلیل وابستگی و ترس از آینده وارد پروسه ازدواج می شود و مشکلات خود را افزایش می دهد .

در این مسیر به دنبال مقصر بهتر است نباشیم اما بهتر است قبل از تصمیم گیری برای جدایی راه های بازسازی زندگی مشترکتان را امتحان کنید و با همسرتان به صورت حضوری به روانشناس مراجعه کنید تا بتوانیم با بررسی بعد شخصیتی ، سن رشدی ، دیدگاها ، توقعات ، نوع و سبک ارتباطی شما دو نفر باهم و... در این مسیر به هردوی شما کمک کنیم.

اگر منظور شما از بددلی شک و سوء نسبت به شما و طارافیان می باشد اگر این شک و سوءظن ادامه داشته باشد و با محدودیت و دیدگاهای منفی همراه باشد می تواند نشان از وجود ویژگی های شخصیت پارانوئید باشد که با علایم زیر نمایش داده می شود افراد مبتلا به این اختلال شخصیت نمی‌توانند اعتراف کنند و یا بپذیرند که چه احساسات منفی به دیگران دارند، ترس از سوء استفاده و خیانت در آنها بسیار قوی است و حتی اگر مورد اعتماد بودن اطرافیان ثابت شود که بازهم اعتمادی به آنها ندارند و فرد نشان به طی کردن پروسه روان درمانی دارد تا بتوانیم به او کمک کنیم.

در اختلال شخصیت پارانوئید فرد با ظن و شک رفتار و اعمال دیگران را تفسیر می‌کند، او رفتار اطرافیان را تهدیدآمیز، تحقیرآمیز و آسیب‌زننده برداشت می‌کند.

معمولاً از رفتار و گفتار بسیار عادی و معمولی اطرافیان برداشت شخصی و غلطی دارند که باعث می‌شود رنجیده و خشمگین شوند و تا مدت‌ها این احساس را درون خود نگه‌داشته و حتی پرورش دهند.

بدگماني: يك رويداد عادي نظير ديدن افرادي كه با هم در حال گفت‌و‌گو و خنديدن هستند، ممكن است توسط بيمار پارانوئيد به غلط اينطور تعبير شود كه آنها راجع به او صحبت مي‌كنند و به او مي‌خندند. بيمار پارانوئيد سعي مي‌كند در رفتار و حركات ديگران، نشانه‌هايي به نفع بدگماني خود بيابد، حتي اگر چنين نشانه‌هايي هم وجود نداشته باشد.
هذيان‌هاي گزند و آسيب: بيمار پارانوئيد به غلط چنين مي‌پندارد كه ديگران در پي آزار و اذيت او يا خانواده‌اش هستند. اينكه كساني قصد فريب او را دارند، عده‌اي او را تعقيب مي‌كنند، كسي مي‌خواهد او را مسموم كند.
هذيان بي‌وفايي و حسادت: اگر شما با فردي پارانوئيد در ارتباط هستيد يا با چنين فردي ازدواج كرده‌ايد، مطمئناً متوجه شده‌ايد كه وي بدون دليل كافي شما را غير‌قابل‌اعتماد مي‌داند. او اتفاقات جزئي و بي‌اهميت را به طرز غير عادي خيلي مهم جلوه مي‌دهد و از آنها براي اثبات هذيان‌هاي خود استفاده مي‌كند. يك همسر پارانوئيد ممكن است از توجهي كه شما نسبت به اعضاي خانواده، دوستان يا آشنايان نشان مي‌دهيد خشمگين شود و به دليل حسادت شديد، مانع ملاقات شما با آنها گردد.

اولین نشانه‌های این اختلال در اوایل بزرگ‌سالی با نشانه‌های مانند بدگمانی و سوءظنی که قابل‌اثبات نیست همراه است، سوءتعبیرهای مداوم از رفتار و نیت اطرافیان، بدجنس و بدخواه دانستن دیگران و نوعی بی‌اعتمادی مداوم بروز پیدا می‌کند و در این مسیر اگر بخواهید که به زندگی شمترک ادامه بدهید نیاز است که یک سری آموز شهای لازم در صورت تشخیص گذاری برای پارانوئید بودن همسرتان داشته باشید چون اینگونه افراد احتمال برداشت اشتباه از صحبت های دیگران برایشان وجود دارد .

سعي كنيد نسبت به طعنه، سرزنش و تحريك‌پذيري‌هاي او واكنش نشان ندهيد. البته درك مي‌كنيم كه پيروي از چنين تقاضايي دشوار است و هميشه هم امكانپذير نيست، با وجود اين بعضي از خانواده‌ها به اين موضوع كاملاً آگاه هستند و مي‌دانند كه اظهارات و رفتارهاي بيماران پارانوئيد، ناشي از رفتار اطرافيان نيست بلكه بيشتر به خود بيمار و آنچه در درون ذهنش مي‌گذرد مربوط است. آگاهي خانواده‌ها به اين موضوع حساسيت آنها را نسبت به اظهارات و رفتار بيمار كاهش مي‌دهد.

عزیرم دقت کن که هيچ‌گاه براي اينكه از آزار و اذيت او در امان باشيد به چيزي اعتراف نكنيد. اين كار بي‌فايده است. بيماران پارانوئيد، همسرشان را به داشتن روابط عاشقانه متهم مي‌كنند و ممكن است اين موضوع را مرتب تكرار كنند: «اگر حقيقت را بگويي دست از سرت برمي‌دارم» در چنين وضعيتي ممكن است همسر در حالت درماندگي به داشتن روابطي كه هرگز نداشته است اعتراف كند اینگونه بعد شخصیتی هر چیزی را نشان تایید  دیدگاهای خودش می داند .

سعی کن رفتارهای درست او را تایید کنی و از توجه نشان دادن و تایید کردن رفتارهای اشتباه خوداری کنید هرچند سخت می باشد اما از واکنش نشان دادن خوداری کن تا بتوانی مسیر بهتری را سپری کنی.

در این مسیر احتمال اینکه همسرت با آمدن به پیش روانشناس مخالفت کند وجود دارد پس بهتر است در صورت مخالفت ایشان خودت در این مسیر اقدام کنی.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22685895
پاسخ داده شده ژوئن 19, 2020 توسط Khahar حرفه ای (27,740 امتیاز)
سلام
در مورد خشونت فیزیکی شما میتونید چنانچه در بدنتون علامت ظاهری حتی کبودی یا خراش هست به پزشکی قانونی مراجعه کنید، طول درمان بگیرید و مطالبه دیه کنید.
به نظر میاد سطح اجتماعی شما و همسرتون پایین هست. و البته همسرتون دچار فقر فرهنگی هست. به هیچ عنوان فعلا بچه دار نشید. و اجازه بدید  اول شرایط زندگیتون به حد ثبات برسه .
در مورد طلاق هم اگر قصد جدی داشتید و راهنمایی خواستید در خدمتیم.
موفق باشید
پاسخ داده شده ژوئن 20, 2020 توسط وحید حرفه ای (11,580 امتیاز)
سلام دوست عزیز. من روانشناس نیستم و صرفا نظرمو میگم.

اگر واقعا برای آیندتون برنامه ای دارید، این زندگی به صلاح شما نیست. تمام مسائلی که گفتید رو میشه نادیده گرفت. ولی اینکه دست بزن داره و همچنین اینکه شما چادری نبودید و مجبورتون کرد چادر بذارید دو مشکل اساسی هستش که احتمالا حل نشدنیه. پس اگر فکر میکنید این زندگی، شما رو از اهداف آیندتون بازمیداره حتما به طلاق فکر کنید و مسائلی مثل آبرو و اینها رو درنظر نگیرید.
پاسخ داده شده ژوئن 22, 2020 توسط زوهی
خدای من حتما جدا بشو بفکر حرف خانوادت نباش اونام فوقش یه هفته غرغر میکنن و بعد همه یادشون میره و تو راحت میشی خواهش میکنم التماست میکنم بچه دار نشی اشتباهی ک من کردمو نکنی تا بچه نداری جدا شو ...من خر بوچه دار شدم و یه طفل معصونی رو هم مث خودم بدبخت کردم اگه بچه دار نمیشدم حتما جدا میشدم شوهر منم کپی شوهر توست...جدا شو نگران هیچی نباش نذار یه عمر حسرت ب دل بشی ...
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,722 پاسخ

29,305 دیدگاه

2,565 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 155 بازدید
سوال شده دسامبر 20, 2019 در مشاوره آنلاین طلاق رایگان توسط بی نام
0 پاسخ 79 بازدید
سوال شده سپتامبر 4, 2020 در مشاوره تحصیلی توسط المیرا
3 پاسخ 150 بازدید
سوال شده مارس 17, 2023 در مشاوره آنلاین طلاق رایگان توسط رحمانی ممتاز (160 امتیاز)
3 پاسخ 1,203 بازدید
1 پاسخ 369 بازدید
2 پاسخ 181 بازدید
3 پاسخ 287 بازدید
3 پاسخ 248 بازدید
سوال شده دسامبر 8, 2020 در مشاوره آنلاین طلاق رایگان توسط دختر تنها
0 پاسخ 195 بازدید
0 پاسخ 69 بازدید
سوال شده اوت 24, 2020 در مشاوره آنلاین طلاق رایگان توسط بی نام
...