مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

لطفا به سوال در دوران نوجوانی چه تغییراتی....جواب بدید ممنون میشم

199 بازدید
سوال شده ژوئن 22, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
2 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 22, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

دوران نوجوانی با تغییرات زیادی از نظر رجسمی و روحی همراه می باشد و این سوال بسیار کلی است و تغییرات نوجوان شامل موراد زیادی از جمله جسمانی، اخلاقی ، اجتماعی، هرمونی ،و.. می شود که هرکدام توضیحات متفاوت و شرایط متفاوتی را دارد  بهتر است اگر در مورد تغیرات خاصی در این دوران سوال خاصی دارید و برایتان نامفهوم می باشد در زیر همین پست سوال کنید برای شما توضیح داده می شود .

اما به صورت کلی تغییرات نوجوان می تواند شامل موراد زیر شود :

1. تغییرات وضعیت جسمانی ، جنسیت ، هویت و تغییر صدا ، رشد اندام های جنسی، کنجکاوی بیشتر در مورد بدن

2. در دوران بلوغ با اینکه نوجوانان تجربه کافی ندارند اما به تدریج رشد ذهنی و منطقی آنان بالا می رود و آنها قادر خواهند بود استعداد ها و تواناییهای خود را بشناسند . اعتماد به نفس و ارزش های اخلاقی در آنها رشد می کند تا جایی که می توانند با اطرافیان و جامعه سازگار گردند و هرچقدر که نوجوان شرایط سنیش را بیشتر درک کند امکان سازگاری بیشتری دارد

3. یادگیری ارزش ها یکی از مهمترین یادگیری های از پانزده سالگی به بعد است . در این سن افراد علاقه وافری به ارزش های معنوی پیدا کرده و گرایش بیشتری به این نوع ارزش ها دارند. آنها فلسفه زندگی را جستجو خواهند نمود و علاقه زیادی به مسائل سیاسی پیدا می کنند.

4. در این دوران نوجوانان تمایل بیشتری به برقراری روابط اجتماعی با دیگران دارند و مخصوصا گروه همسالان دارد . آنها در این دوران متمایلند با دوستان ،همسالان یا همکلاسان خود ارتباط بیشتری برقرار نمایند و از سوی آنها پذیرفته شوند. هر چند معمولاً ارتباطات اجتماعی آنها به داشتن دو یا سه دوست صمیمی محدود می شود اما دوستی عمیق تری بین آنها ایجاد می شود.

6.  رسیدن به مرحله تفکر انتزاعی که نوجوانان در سن بلوغ به این ویژگی دست می یابند . به طوری که قدرت تجزیه و تحلیل مسایل ، تفکر منطقی و نتیجه گیری صحیح را می یابند.

7. در دوره نوجوانی و بلوغ ، دختران و پسرا به دنبال هویت و شناخت خود هستند و برای آینده شان جهت گیری و برنامه ریزی می کنند . در این دوران رابطه آنها با والدین یا سایرین به رابطه با بزرگسال تبدیل می شود و نوجوان نیاز به استقلال و هویت و مورد احترام بودن را بیشتر تجربه می کند

8. گسترش دامنه رغبت ها و تمایلات از دیگر ویژگی های روانی دوره بلوغ است . در این دوران ، دختران و پسران تمایل بیشتری به فعالیت های هنری ، ورزش ، مطالعه ، تماشای فیلم ، شرکت در مجالس دوستانه می یابند و فرد می خواهد که استعادهای خود را بیشتر بشناسد .

9.کی از مسایل رایج در دوران بلوغ فعال شدن هورمون های جنسی در نوجوانان می باشد که به دلیل اختلال روانی نیست و می توان آن را کنترل نمود این مسئله از طریق ورزش ، فعالیت های هنری ، برنامه های روزانه فعال و نگرش های سازنده والدین و با رسیدن به آرامش جسمی ـ روانی قابل کنترل می باشد تغییرات هرمون در مردان و زنان می تواند با نشانه های جسمی متفاوتی همراه باشد

10 . توجه بیشتر به جنس مخالف و درک و تجربه نیازهای جنسی نیز از دیگر موضوعاتی می باشد که ممکن است نوجوان با آن روبرو شود و اگر فکر کند که این تجربه آخرین و نهایت این احساس می باشد ممکن است تصمیم گیری های هیجانی زیادی داشته باشد که آسیب هایی نیز برای او به همراه دارد .
پاسخ داده شده ژوئن 27, 2020 توسط r.y حرفه ای (1,960 امتیاز)
تغییرات روحی و جسمی
دارای دیدگاه ژوئن 29, 2020 توسط بی نام
چه کوتاه و گویا!ممنون
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,813 پاسخ

29,373 دیدگاه

2,515 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 261 بازدید
1 پاسخ 200 بازدید
0 پاسخ 114 بازدید
0 پاسخ 213 بازدید
2 پاسخ 699 بازدید
0 پاسخ 94 بازدید
سوال شده می 17, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط مانی
2 پاسخ 300 بازدید
1 پاسخ 146 بازدید
0 پاسخ 183 بازدید
...