مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

روش کسب درامد

121 بازدید
سوال شده ژوئن 29, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط زهره
سلام من خانم سی ساله هستم یه کودک هشت ماهه هم دارم دچار افسردگی هستم بخاطر مشکلات زندگی و حساسیت های زیاد همسرم...امروز تصمیم گرفتم برا خودم اهدافمو بنویسم ک بتونم یه انگیزه ایی برا خودم درست کنم و نذارم بیشتر از این افسردگی منو از پا در بیاره چون نمیخوام یه مادر مریض باشم برا بچم...همیشه ارزوم بوده یه درامدی از خودم داشته باشم هرچقد باشه مهم نیست...من خیاطی رو تا حدودی بلدم حرفه ایی حرفه ایی نه ولی خب بلدم مانتو و لباس و اینا بدوزم ..لیسانس مترجمی زبآنم دارم ولی بازم عالی نیستم ...یه زمانی هم مربی بدنسازی و فوتسال هم بودم ولی میگم الان بخاطر شوهرم نمیتونم بیرون از خونه کار کنم شما چ پیشنهادی میدید برای کسب درامد والا همه سایتا رو هم خوندم ولی بیفایدس...نمیدونم چکاریو شروع کنم خیاطی زبان یا چیزای دیگه ...یه مدت دنبال بورس و ارز دیجیتال هم رفتم ولی خیلی برام کسل کننده هست اصلا خوشم نیومد اگه تجربه ایی دارید بگید لطفا ممنونم از همتون
3 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 30, 2020 توسط وحید حرفه ای (11,580 امتیاز)
سلام. چقدر خوبه که شما از روزمرگی متنفرید و دنبال هدف گذاری در زندگی هستید. این یعنی شما نصف راه موفقیت رو طی کردید. مخصوصا که گفتید اهدافتون رو مینویسید. البته یادتون باشه که وجود شماست که ارزشمنده و حتی اگر به اهدافتون هم نرسید نباید ناراحت باشید. چرا که شما در حال انجام کاری بزرگتر و پیچیده تر از همه کارهای روی زمین هستید: "فرزند پروری"

بهرحال مواردی که شما گفتید رو میشه به چند دسته تقسیم کرد: خیاطی، زبان، ورزش، بورس

بنظر میاد دو مورد اول بهتر و راحت تر میتونه باعث موفقیت شما بشه. بستگی به میزان توانایی و علاقه شما داره. فقط یه چیز رو حتما دقت کنید اینکه هدفتون فقط درآمد نباشه و به علاقه تون بیشتر فکر کنید. در مورد خیاطی یا زبان خوب فکر کنید ببینید مثلا خیاطی رو به خواب یا تفریح ترجیح میدید؟ یا مثلا زبان رو.   ادیسون میگه "من در کل عمرم حتی یک ساعت هم کار نکردم، هرچه انجام دادم تفریح بود" پس کاری رو انتخاب کنید که واقعا بهش علاقمند باشید مطمئنا باعث موفقیت تون میشه.

در مسیر انتخاب هدفتون اولا همون که گفتید همیشه کارهاتون رو و اهدافتون رو قبل از انجام دادن یادداشت کنید. ثانیا همیشه اهداف بلند مدت داشته باشید حداقل 6 ماهه. مطالعه کتاب "هفت عادت مردمان موثر" ترجمه "گیتی خوشدل" و همچنین "قورباغه را قورت بده" رو پیشنهاد میکنم. بسیار انرژی بخش و مفید هستند.

تربیت بچه رو هم بیشتر مدنظر قرار بدید. همونطور که عرض کردم کاری مهمتر و پیچیده تر از این نیست. پس در این مورد هم حتما مطالعه کنید. کتاب "به بچه ها گفتن، از بچه ها شنیدن" آدل فابر رو حتما مطالعه کنید. وقت گذاشتن در تربیت بچه دو مزیت برای شما داره. اول اینکه مثل پرورش گل و گیاه بسیار انرژی بخش هست و به شما انگیزه بیشتری برای سایر کارهاتون می بخشه و ثانیا اگر بخاطر امور دیگه، به تربیت بچه کمتر توجه کنید بعدا عذاب وجدان میگیرید. چون ترک وظایف همیشه باعث عذاب وجدان میشه. همینطور در مورد امور دیگه منزل که معمولا به عهده خانم هاست.

همیشه پر انرژی باشید. دیگه این آخرین بار بود که از افسردگی حرف زدید. هیچ وقت قبول نکنید که افسرده هستید. به حواشی مثل حرفهای دیگران یا رفتار همسرتون کمتر توجه کنید و حساسیت تون رو کم کنید. من انرژی رو کاملا از کلام شما برداشت کردم. پس همیشه همینطور انرژیک باشید. ورزش رو هم فراموش نکنید و حتما روزی حداقل 10 دقیقه نرمش انجام بدید. هم باعث بهبود فیزیکی شما میشه و هم اعتماد بنفستون تقویت میشه.

ضمنا در مورد بورس هم من تجربه فراوانی دارم ولی شما گفتید که هیچ علاقه ای ندارید. فقط دقت کنید که بورس شغل نیست، سرمایه گذاریه. همونطور که هیچکس به خرید ملک به عنوان شغل نگاه نمیکنه بورس هم به همین شکله. در کنار کارهاتون میتونید در بورس هم سرمایه گذاری کنید. و اتفاقا سود بسیار بالایی هم داره
دارای دیدگاه ژوئیه 1, 2020 توسط وحید حرفه ای (11,580 امتیاز)
البته درسته که بورس تخصص میخواد ولی امسال اتفاقا سالی هستش که هرچی میخریدی سود داشت. شما در فروردین امسال هرچی میخریدی الآن حداقل 1.5 برابر شده بود. در حال حاضر هم به همین شکله و پیش بینی دوبرابر شدن بعضی سهام رو تا یکی دو ماه آینده داریم. ولی بهرحال عرض کردم بورس شغل نیست.
بشینید و خوب به هدفتون فکر کنید. مجددا توصیه می کنم هدف تون رو از صرفا مادی به معنوی تغییر بدید. مثلا شما میگید که بسیار علاقه به خیاطی دارید. صرفا به ساخت و فروش چند مانتو در دیوار و غیره فکر نکنید (فقط پول). به ایجاد یک کارگاه کوچک با چند کاراموز فکر کنید که برای شما کار میکنند و از این طریق برای چند نفر دیگه هم شغل ایجاد کردید و کمکی به اونها میشه و اتفاقا درآمد خیلی بیشتری هم خواهد داشت (هدف معنوی). با توجه به حساسیت همسرتون در مورد کار بیرون، برای ایجاد کارگاه اگر منزل بزرگ هست در منزل وگرنه خانه یا مغازه ای در نزدیکی منزل اجاره کنید و کارگاه رو احداث کنید. و قبلش کاملا برآورد هزینه کنید.
اما بهرحال اگر واقعا امکان اینها نیست، همون مورد اول یعنی دوخت شخصی و تک فروشی رو شروع کنید و حتما از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنید.
دارای دیدگاه ژوئیه 1, 2020 توسط وحید حرفه ای (11,580 امتیاز)
ضمن اینکه با حرف Khahar عزیز هم موافقم و شاید با اینکه شما کار و درآمدی هم داشته باشید بازهم حالتون خوب نشه. پس توصیه میکنم مشاوره حضوری هم بروید.
پاسخ داده شده ژوئن 30, 2020 توسط Khahar حرفه ای (27,740 امتیاز)
سلام
احتمال میدم که مشکل شما فقط کار نیست، ضمن اینکه راه حل مشکلات شما هم کاریابی نیست.
ولی به عنوان نمونه چند کار خانگی معرفی میکنم.
کار های خانگی مثل
۱-عروسک سازی
۲-معلم خصوصی و تدریس خصوصی
۳- شیرینی پزی و قبول سفارشات فینگر فود
۴- خیاطی
۵- تولید صنایع دستی
۶- کاشت گیاه و پروش گل
۷-ترشی درست کردن، سبزی پاک کردن
۸- پخت کیک، ژله، فن پیچ آشپزی
۹-نوشتن مقاله
۱۰-کارهای تایپ و پایان نامه

و خیلی کارهای دیگه.
موفق باشید
پاسخ داده شده نوامبر 29, 2020 توسط lili
میتونی زبان یا خیاطی یا... رو به صورت مجازی اموزش بدی

مثلا گروه بزن

بعد از رو دستت فیلم بگیر بفرس تو گروه

خیلی راحته
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,596 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 65 بازدید
سوال شده نوامبر 29, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط lili
1 پاسخ 109 بازدید
سوال شده ژان 9, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط ماه عاشق
1 پاسخ 43 بازدید
سوال شده ژوئن 11, 2023 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
1 پاسخ 95 بازدید
سوال شده ژوئن 1, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 182 بازدید
...