مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

در مورد وسواس کودکان در تکرار رفتار

141 بازدید
سوال شده ژوئن 30, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط فاطمه
سلام پسر ۹ ساله ای دارم که چند وقتی هست که احساس میکنم دچار وسواس  شده ممنون میشم راهنماییم کنید که چجوری میتونم کمکش کنم مثلا هر روز صبح که از خواب بیدار میشه از در اتاق دوسه بار رد میشه و به من میگه مامان مولظب باش که دستت نره لای در و یا حرفی رو چند بار با خودش تکرار میکنه و خیلی نگرانش هستم و نمیدونم چجوری کمکش کنم ممنون میشم راهنماییم کنید موفق باشید
2 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 30, 2020 توسط وحید حرفه ای (11,580 امتیاز)
سلام. احتمالا پسر شما ترسیده بخاطر اینکه امر و نهی زیادی شده و خیلی بهش استرس وارد کردید که فلان کارو نکن خطرناکه، فلان چیزو نخور مضره، دست به این نزن داغه، دست به اون نزن تیزه، فلان چیز کثیفه، مراقب باش دستت لا در نره و بسیاری از امر و نهی های دیگه که معمولا والدین عادت دارن بگن. در حالیکه کاملا اشتباه هست. مخصوصا اینکه اجازه نمیدن بچه بره تو باغچه خاک بازی کنه چون کثیفه. این خیلی بده. بذارید بچه کمی از این احساسات رو خودش تجربه کنه. نگران نباشید هیچ اتفاقی نمیفته به خدا توکل کنید ضمن اینکه دورادور مراقبش باشید. مثلا در مورد چاقو و اجسام خطرناک، باید از دسترس دور نگه داشته بشن. نه اینکه وقتی دست زد شدیدا نهی کنید و بگید دست نزن خطرناکه. باید در شرایط عادی و بدون تنش باهاش حرف بزنید و خطراتش رو بگید. سعی کنید وسواس ها و احساسات و ترس های خودتون رو به بچه انتقال ندید.

ولی بهرحال شاید ممکنه مشکل دیگه ای داشته باشه که توصیه میکنم حتما مشاوره حضوری بروید تا مطمئن بشید.
پاسخ داده شده ژوئن 30, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در این مسیر بهتر است در همین دوران برای برطرف شدن اینگونه رفتارها و افکار وسواسی کودکتان را به روانشناس ارجاع بدهید چون با نادیده گرفتن و یا صحبت به تنهایی وسواس برطرف نمی شود و تنها بدون درمان شکل وسواس می تواند تغییر کند .

اگر وسواس بعد از مصاحبه نیز برای کودک شما تشخیص گذاری شود با طی کردن پروسه درمانی می تواند شرایط بهتری را تجربه کند چون وسواس می تواند با درگیری های ذهنی و عملی زیادی همراه باشد و توجه فرد را از مسیر های مهم زندگی خود دور کند و اضطراب زیادی را به همراه داشته باشد که در عمملکرد درسی برای کودکان و روابط اجتماعی انها تاثیر منفی زیادی داشته باشد .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354790
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,020 سوال

27,727 پاسخ

29,309 دیدگاه

2,156 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 108 بازدید
2 پاسخ 151 بازدید
1 پاسخ 81 بازدید
1 پاسخ 1,996 بازدید
1 پاسخ 106 بازدید
1 پاسخ 221 بازدید
2 پاسخ 161 بازدید
1 پاسخ 126 بازدید
2 پاسخ 241 بازدید
...