مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

اظهار -نظر دیگران ولطف وترحم آنان

46 بازدید
سوال شده ژوئن 30, 2020 در آدرس بهترین مرکز مشاوره توسط بی نام
سلام من پسری هستم ۲۵ساله کارشناس حسابداری با معدل ۱۴.۱۲در یکی از شهرستان های خراسان رضوی ودوماه پیش مرگ ناگهانی مادرم اتفاق افتاد ومن سه سال شده میخوام ارشد بخونم برای بهترین دانشگاه ها که اولویت ۴دانشگاه برتر تهران واولویت دوم دانشگاه فردوسی مشهد ولی تنبلی کردم ونخوندم حتی مشاورم داشتم و امسال هم که اینچنین حادثه بدی برام اتفاق افتاد حالا تصمیم اینه برای۱۴۰۰ولی نمیخوام امسال رو از دست بدم وباید یکی از رتبه های برتر سال دیگه باشم و یک چیزی دیگه اینکه من هنوز شغلی ندارم واین حادثه ای که اتفاق افتاده همه اقوام میخوان برای من کار یا شغلی پیدا کنن حتی دامادمون که همش هروقت خونه مون میان بحث کاری منو پیش می کشن و این خیلی منو آزار میده چون بهم اینجوری القا میشه انگار یک بچه مستحق یا ضعیفم واصلا از ترحم دیگران خوشم نمیاد؟؟ حالا بنظرتون چکار کنم ایا ارشد میگین بخونم ودیر نیست؟؟ با این رفتار دیگران چکار کنم؟ ایا اگه شغل پیدا کردم یک شغل در حدمعمول بیخیال ارشد بشم ورتبه برتر شدن چون دیگه اون موقع ارشد تهران داشته باشی بدردت نمیخوره؟؟؟ البته دکترا هم دوست دارم ولی با این وضع تنبلی خودم بعید میدونم حالا بنظرتون چکار کنم؟؟؟؟؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 30, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

قابل درک می باشد که از دست دادن یکی از عزیزان می تواند برای شما با فشار روحی زیادی همراه باشد اما دقت کنید که اگر شما بخواهید تایم زیادی را در این حالت به سر ببرید و تنها با داشتن هدف و آرزو بدون تلاش و پشتکار پیش بروید تنها زمان خود را از دست می دهید که می تواند برای شما مشکلات بیشتری در درس خواندن و کار پیدا کردن روبرو باشد .

شما یک جوان می باشید و نیاز است که به عنوان یک فرد بالغ با در نظر گرفتن شرایط درسی ، کاری ، شرایط اجتماعی ، اهدافی که دارید و... در این مسیر تصمیم گیری کنید .

شما می توانید در کنار درس خواندن کار هم کنید و این نیز می تواند جز گزینه های شما باشد اگر پشتکار لازم را داشته باشید می توانید با برنامه ریزی در هردو مسیر موفقیت لازم را بدست بیاورید .

اینکه آینده چه اتفاقی رخ می دهد را نمی توان پیش بینی کرد اما شما می توانید با در نظر گرفتن شرایط فعلیتان و اهدافتان در مسیر پیش رفت خود گام بردارید.

بهتر است از اهداف کوتاه مدت استفاده کنید چون اینگونه برنامه ریزی های بلند مدت می تواند برای شما با اضطراب و درگیری فکری بیشتری همراه شود در اولین گام نیاز است که شما بین درس خواندن برای ارشد به تنهایی ف کار کردن بدون درس خواندن و یا هردو باهم دیگر و کار کردن در یک شیفت تصمیم گیری کنید و بعد از اتمام ارشد در مورد رفتن به دکترا نسبت به شرایط سنی و اجتماعی ، اقتصادی و... تصمیم گیری کنید .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,880 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 77 بازدید
سوال شده ژوئیه 28, 2019 در آدرس بهترین مرکز مشاوره توسط بی نام
1 پاسخ 74 بازدید
سوال شده ژوئیه 28, 2019 در آدرس بهترین مرکز مشاوره توسط بی نام
1 پاسخ 55 بازدید
سوال شده 9 فوریه 2024 در مشاوره رایگان فردی توسط mehdiii ممتاز (100 امتیاز)
3 پاسخ 386 بازدید
1 پاسخ 164 بازدید
2 پاسخ 303 بازدید
4 پاسخ 110 بازدید
سوال شده فوریه 12, 2023 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط افسردگی
...