مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

ازدواج_تحصیلی

43 بازدید
سوال شده ژوئیه 2, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط Farar
سلام وقتتون بخیر.من آبان ماه یکی از اقوام دور برای پسرش خواستگاری کردن عکس هامون ردوبدل شد قرار شد تماس بگیرن من عکس آقاپسر رو که دیدم عاشقش شدم ولی خبری ازشون نشده بعد از اون قضیه تا حالا مادرش چندباری تو مجالس که دیدتم خیلی تحویلم گرفته جوری که بقیه هم متوجه توجهش به من شدن.الان نمیدونم چیشده که جلو نمیان☹ازهر لحاظ هم متناسب هستیم سنمم کمه۲۰ سالمه فک نکنم بختم بسته باشه.برای این مشکل من باید چیکار کنم؟واقعا نمیدونم چم شده همش عکساشو نگا میکنم و باعکسش حرف میزنم.چون فاصله * شهری داریم یه بار خیلییی اتفاقی همو تو خیابون دیدیم و با اینکه فقط عکس همدیگرو دیده بودیم شناختیم همو و۵ دقیقه همینجوری زل زده بودیم به همدیگه.ولی اون شنیدم داره از ایران میره.من خیلییی هدفا واسه آیندم دارم تو این سن هم قصد ازدواج نداشتم همیشه میگفتم من قبل۳۰سالگی ازدواج نمیکنم ولی نمیدونم چیشد یهوتو خونه عصبی و پرخاشگر شدم شدیدااا مدام با مادرم در حال دعوام امسال با اینکه دانشجوام ولی دوست داشتم باز کنکور بدم به امید رتبه * بهتر ولی اصلا انگیزه ندارم.چیکار باید بکنم؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئیه 2, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

احساسات شما قابل احترام می باشد اما دقت کنید که شما بخاطر شرایط سنیتان شروع به خیالپردازی با یک عکس کرده اید در صورتی که شناخت لازم برای ازدواج را نسبت به این آقا ندارید .

هرچند که طی کردن این مسیر از سمت خانواده ها درست نبوده است اما این رفتار به معنای مشکل داشتن شما نمی باشد بلکه ممکن است این آقا شرایط مناسبی نداشته باشند و یا برنامه خاصی مد نظرشان باشد و... پس بهتر است از سرزنش کردن خودتان خوداری کنید و سعی کنید که در این مسیر به برنامه های دیگر خودتان بپردازید اگر بخواهید دائم به دنبال دلیل این رفتار و اتفاقات باشید چون جواب آن نزد شما نمی باشد پاسخی برای آن پیدا نمی کنید و عصبانیت بیشتری را تجربه می کنید در کنار اینکه شما در خیالپردازی خودتان با این اقا همراه شده اید در ضورتی که در دنیای واقعی این اتفاق رخ نداده است و این تفاوت ها می تواند شرایط روحی شما را سخت تر کند و باعث ایجاد واکنش و انتقال عصبانیت به دیگران شود.

بهتر است به خودتان فرصت بدهید تا در آینده در شرایطی که این افراد و یا هر فرد دیگری به صورت رسمی و با توضیحات و در مسیر شناخت برای ازدواج به شما پیشنهاد داد در مورد این موضوع تصمیم گیری کنید .

بهتر است دیگر اهدافی که داشتید را بررسی کنید و در مسیر رشدی خودتان گام بردارید و از سرزنش کردن خودتان خوداری کنید این خانواده نیز اگر برنامه ای برای ازدواج داشته باشند می توانند در احترام و به صورت رسمی اقدام کنند.

در مورد کنکور مجدد نیز بهتر است در اول به مشاور تحصیلی مراجعه کنید و رشته فعلیتان را مورد بررسی قرار بدهید چون گاهی شرایط روحی شما و یا دیدگاه اشتباه به یک رشته باعث میشود که فرد تایم زیادی را پشت کنکور طی کند برای موفقیت نیاز است که علایق ، شرایط اجتماعی و نیازهای آن ، استعادهای شما در یک راستا قرار بگیرد تا بتوانید موفقیت را تجربه کنید .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-88472864
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,920 کاربر

سوال مشابهی یافت نشد
...