مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

آیا این رفتار عادیه؟

238 بازدید
سوال شده ژوئیه 4, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
خسته نباشید
دختر ۱۶ ساله هستم. این رفتارم و اخلاقم از اول بوده اما تازه تازه داره برام عجیب و نگران کننده میشه.
ادم اروم و ساکتی ام و اصلا قاطی جمع هایی ک ازشون خوشم نیاد نمیشم و اگرم بشم یه گوشه تنها میشینم. کلا یننفر از دوستام هست ک باهاش راحتم و حس رفاقت واقعی بهم میده.
مشکل من ایکه من اصلا از جمع خوشم نمیاد اابته بجز جمع فامیلی. دوست ندارم توی اجتماع باشم همیشه خلوت ترین و اروم ترین جارو ترجیح میدم. البته همه اینها به خواست خودمه چون واقعا جمع رو دوست ندارم و نمیتونم خودم رو توش نگه دارم چون حس ناراحتی بهم میده و خودم هم وتقعا دلیلشو نمیدونم. نه میتونم خودم رو با جمع اخت بدم نه میتونم جمع رو رها کنم (چون بمعنی بی احترامی میشه)  
ولی کلا واقعا نمیدونم ناراحتیم از چیه خودمم گیج شدم وقتی گه تو جمعی هستیم مثلا تولد که همه دوست دارن شادی کنن و برقصن و با رفیقاشون عگس بگیرنو خوش بگذرونن، من میشینم یجا و فقط منتظر یه بهونم ک دربیام بیرون یا خودمو سرگرم کنم که جمع تموم شه. دست خودم نیست از جمع بدم میاد ولی حس میکنم تا اخر نباید اینطور باشه که!! بقیه فک میکنن من بخاطر غرور ایطور رفتار میکنم ولی اصلا اینجور نیست من از اجتماعات خوشم نمیاد و حس میکنم وقتم داره تلف میشه و واقعا نمیتونم درگ کنم که دیگران چطور اینقدر راحت با افراد جدید صمیمی میشن یا ارتباط برقرار میکنن یا ب قولی اینقد سریع همرنگ جماعت میشن چون من اصلا علاقه ای ب اشنایی با افراد جدید ندارم! بنظرتون این مشکل سازه یا چیزعادیه؟
2 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئیه 4, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

دلیل اینکه شما در زمان فعلی به این رفتارها بیشتر توجه می کنید به دلیل موقعیت سن نوجوانی می باشد که در آن قرار دارید در این سن توجه نوجوان به رفتارهای خود و دیگران برای تشکیل هویت و انتخاب مسیر بیشتر می شود تا بتواند به مسیر رشدی خود ادامه بدهد .

دقت کنید که اگر شما در جمع فامیل و یا جمع و روابط دوستی که برایتان خوشایند می باشد احساس راحتی دارید و روابط با آنها برایتان سخت و ناخوشایند نمی باشد پس مشکلی وجود ندارد چون همه انسان ها از جمع هایی که با افکارشان هماهنگ نیست و یا برایشان احساس ناراحتی ایجاد می کند نمی توانند ارتباط سازنده ای برقرار کنند.

شما حق انتخاب دارید که چه روابط و جمع هایی را انتخاب کنید و ااجباری برای حضور در جمع هایی که دوست ندارید وجود ندارد اما نیاز است که به تفاوت ها احترام بگذارید به این معنا که در کنار احترام به افکار و احساسات خود افکار ، احساسات و رفتارهای دیگران را نیز محترم بشمارید .
پاسخ داده شده ژوئیه 4, 2020 توسط Khahar حرفه ای (27,740 امتیاز)
سلام
شما به مشاوره نیاز دارید.
درسته که افراد متفاوت اند اما  مواردی که شما گفتید عادی و طبیعی نیست و در حد افراط هست.
موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,853 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 283 بازدید
0 پاسخ 187 بازدید
4 پاسخ 1,434 بازدید
سوال شده فوریه 1, 2020 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط Fatemaaah ممتاز (120 امتیاز)
1 پاسخ 207 بازدید
سوال شده ژوئیه 21, 2018 در قبل از ازدواج توسط بی نام
3 پاسخ 1,103 بازدید
سوال شده Mar 29, 2023 در آموزش جنسی و زناشویی توسط MR.LADYBUG ممتاز (120 امتیاز)
1 پاسخ 233 بازدید
سوال شده سپتامبر 28, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
2 پاسخ 258 بازدید
سوال شده نوامبر 2, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 95 بازدید
سوال شده اوت 22, 2023 در قبل از ازدواج توسط ماه عاشق حرفه ای (2,660 امتیاز)
3 پاسخ 115 بازدید
سوال شده ژوئیه 14, 2023 در اعتیاد و درمان ها توسط حسین ممتاز (100 امتیاز)
...