مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مدفوع نکردن کودک در دستشویی

257 بازدید
سوال شده ژوئیه 4, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بانوی ایرانی
سلام پسرم دو ساله است  که حدود یک ماهه پیش از پوشک گرفتمش مدفوع رو فقط یکبار تا الان تو دستشویی کرده و بقیه موارد بعد از اینکه شورتش رو کثیف میکنه میگه و ادرار رو هم یکی در میان میگه. لطفا راهکار مناسبی جهت گفتن ادار و مدفوع پسرم ارائه کنید و راهکاری جهت انجام مدفوع در دستشویی بفرمایید
2 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئیه 4, 2020 توسط Khahar حرفه ای (27,740 امتیاز)
سلام
پسرها دور تر دخترها این کار رو یاد میگیرند.
در واقع با توجه به سنش یک ماه زمان کوتاهی بوده.
شما فکر میکنید همینکه پوشک نپوشه، کافیه؟ابدا
بچه باید عادت کنه و از روی عادت اطلاع بده.
موفق باشید
پاسخ داده شده ژوئیه 5, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما عزیزم

این فرایند اموزشی هم برای کودک می تواند با مشکلاتی همراه باشد و هم برای والدین مخصوصا مادر اگر مراقب اصلی مادر باشد در این مسیر نیاز است که شما صبور باشید تا بتوانید این مسیر را بهتر طی کنید و به کودکتان نیز کمک کنید .

بهترین زمان برای از پوشک گرفتن کودک معمولاً از 18 تا 24 ماهگی است. با این حال پسران دیرتر از دختران یاد می گیرند که ادرار و مدفوع خود را کنترل کنند. به همین خاطر بهتر است در مورد پسران پس از پایان دو سالگی اقدام به از پوشک گرفتن فرزند پسر خود کنید. معمولاً کودک کنترل مدفوع را زودتر از ادرار فرا می گیرد اما به صورت کلی نمی توان زمان دقیقی را برای همه کودکان بیان کرد چون رشد شناختی و زبانی انها برای بیان و... اهمیت دارد .

در این مسیر بهتر است یک سری رفتارها را که در زیر بیان می کنم در نظر داشته باشید تا بتوانید این مسیر را بهتر طی کنید .

1.حدود 1 الی 3 دقیقه بعد از هر وعده غذا او را روی صندلی مخصوص دستشویی برای کودکان او را بنشانید .

2.کودک را بیشتر از 5 الی 8 دقیقه روی لگن نگه ندارید. اجبار به نشستن طولانی مدت تأثیر منفی خواهد داشت دقت کنید که استخوان های انها هنوز کوچک و ظریف می باشد و تحمل تایم طولانی را ندارد .

3.برای نشاندن کودک روی لگن به زور متوسل نشوید و سعی کنید که از قبل به او بیان کنید که دیگر برای استفاده از پوشک از دستشویی رفتن استفاده می کنیم و سعی کنید که رنگ لگن او را خودش انتخاب کند ، محیط را زیبا و با اسباب بازی هایش جذاب کنید و..

4. نباید نشستن روی لگن برای کودک جنبه بازی و سرگرمی داشته باشد. چون کودک این کار را یک بازی قلمداد می کند و هدف اصلی از این کار را فراموش می کند پس بهتر است تنها محیط جذاب باشد که ترسی وجود نداشته باشد

5. برای استفاده موفقیت آمیز از لگن به کودک جایزه دهید، اما باج نه! باج را پیش از انجام کار و جایزه را پس از انجام کار می دهند.

6. بهتر است از شورت های مخصوص استفاده کنید که در صورتی که کودکتان نتوانست خود را کنترل کند نگران کثیف شدن خانه نباشید .هرگز او را تنبیه و یا سرزنش نکنید. تنها کافیست به او تذکر دهید و او را با مهربانی تمیز کنید .

7. دقت کنید که بهتر است در هفته اول خودتان در کنار اینکه به کودکتان می گوید که اگر دستشویی داشت به شما بگوید خودتان سعی کنید که در ساعت های مشخصی او را به دستشویی ببرید .

8. تا حد امکان قبل از خواب و یا حین خواب به کودک مایعات و شیر ندهید تا جای خود را خیس نکند.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,724 پاسخ

29,309 دیدگاه

2,788 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 3,875 بازدید
0 پاسخ 83 بازدید
0 پاسخ 136 بازدید
سوال شده ژان 19, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
0 پاسخ 132 بازدید
سوال شده اوت 4, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط محسن
1 پاسخ 117 بازدید
سوال شده می 27, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 819 بازدید
سوال شده اوت 25, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط پناه ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 269 بازدید
1 پاسخ 185 بازدید
1 پاسخ 222 بازدید
2 پاسخ 87 بازدید
...