مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

تنبلی کردن وبی حوصله بودن

62 بازدید
سوال شده ژوئیه 6, 2020 در آدرس بهترین مرکز مشاوره توسط بی نام
سلام من دوماه ونیم شده مادرم رو از دست دادم ومشکلم اینه میخوام ورزش کنم حوصله ندارم میخوام درس بخونم زورم میاد وهمش پای گوشیه روزها هم بی حوصله هستم چکار باید کرد؟؟!
2 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئیه 6, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

بعد از ، از دست دادن یک عزیز در زندگی ممکن است فرد با واکنش های متفاوتی همراه باشد تا به مرحله پذیرش برسد.

در این مسیر ممکن است شما  و یا  بسیاری از افراد، فکر کنند که اگر مرگ عزیزشان را بپذیرند، با آن کنار بیایند و به زندگی خود برگردند، به روح مرحوم خیانت کرده و باعث مکدر شدن خاطر او می‌شوند. باید بدانید که اگر شما عزیزی را دوست داشته باشید، چیزی بیش از وجود فیزیکی او برای شما عزیز است و می‌توانید با خاطره‌های او نیز زندگی کنید. متاسفانه این باور غلط و ترس از نگاه مردم، باعث می‌شود که بازمانده‌های متوفی، تا مدت‌ها عزادار بوده، جشن‌های فامیل را لغو کنند، لباس مشکی را از تن بیرون نیاورند و تمام این‌ها باعث تشدید حال بد و افسردگی شود. ماندن در غم و اندوه آن‌ها در طولانی مدت و عزاداری بیش از حد نه تنها استقلالی به وجود نمی‌آورد بلکه شما را وارد دنیای افسردگی می‌کند.

این علایمی که شما نیز دارید نشان از سوگ می باشد که علایمی مشابه افسردگی دارد اما موضوع مهم این است که فرد بداند که در کنار احساس غم ، دلتنگی ،و... که تجربه می کند زندگی ادامه دارید و نیاز است که فرد به خودش فرصت بدهد تا به مرحله پذیرش برسد و در کنار طی کردن این مرحله به مسیر رشدی خود نیز ادامه بدهد و خود را بخاطر داشتن این احساسات سرزنش نکند.

اگر کارکرد شما به میزان زیادی با مشکل مواجهه شود و شما از عملکرد اصلیتان دور شوید نیاز است که این مسیر را به کمک یک متخصص طی کنید تا بتوانید نتیجه گیری بهتری داشته باشید .
پاسخ داده شده ژوئیه 7, 2020 توسط وحید حرفه ای (11,580 امتیاز)
سلام. ضمن اینکه بسیار متاسف شدم بابت شنیدن این موضوع و درک میکنم که چقدر میتونه سخت باشه. ولی باید بگم اتفاقا روح شما داره خیلی زود ریکاوری میشه و واقعا دوماه ونیم زمان بسیار کمی برای فراموش کردن این موضوع هست. بخاطر این اراده عالی شما رو تحسین میکنم. توصیه میکنم خیلی به خودتون سخت نگیرید. بذارید روح و فکر شما روال طبیعی غم رو تموم کنه. به امید خدا مطمئنا تا چند وقت دیگه راحت به کارهاتون می رسید.

ولی در مورد گوشی باید بگم نه تنها باعث شادی بلکه باعث غم بیشتر و عذاب وجدان شما خواهد شد. پس سعی کنید کاری (غیر از درس خوندن) که بهش علاقه دارید (مثلا کارهای هنری یا فنی یا فعالیت های اجتماعی) رو انجام بدید و به هر شکلی که میتونید پای گوشی ننشینید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,181 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 318 بازدید
1 پاسخ 116 بازدید
سوال شده اکتبر 5, 2018 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
1 پاسخ 82 بازدید
سوال شده می 14, 2019 در آدرس بهترین مرکز مشاوره توسط بی نام
1 پاسخ 52 بازدید
سوال شده می 14, 2019 در آدرس بهترین مرکز مشاوره توسط بی نام
1 پاسخ 205 بازدید
سوال شده دسامبر 25, 2017 در مشاوره رایگان فردی توسط مانیا
1 پاسخ 129 بازدید
سوال شده نوامبر 26, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط زهرا
0 پاسخ 117 بازدید
سوال شده مارس 16, 2020 در آدرس بهترین مرکز مشاوره توسط بابونه حرفه ای (2,920 امتیاز)
1 پاسخ 122 بازدید
سوال شده سپتامبر 14, 2019 در آدرس بهترین مرکز مشاوره توسط بی نام
...