مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

اختلاف با پدر

358 بازدید
سوال شده ژوئیه 7, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
سلام من یه دختر نوجوون هستم و یه خواهر جوون هم دارم . پدرم فرد مذهبی و بداخلاقیه و ما رو مجبور به چادر پوشیدن می کنه و خیلی هم محدودمون می کنه و ما هم فقط جلوی اون چادر می پوشیم و جاهای دیگه نه و همش هم استرس داریم که بابا ما رو نبینه خسته شدم از این قایم موشک بازی اینم بگم ما اصلا از نظر حجاب مشکلی نداریم و خیلی خوب لباس می پوشیم ولی بابام میگه فقط چادر . خواهش می کنم راهنمایی کنید چطور بابام رو راضی کنیم که چادر نپوشیم ممنون
دارای دیدگاه مارس 10, 2023 توسط ناشناس
سلام عزیزم پدر منم مثل پدر شما مذهبی هه و خیلی به حجاب من گیر میده اصولا این جور افراد مغز قدیمی دارند و نمیتونی سریع متقاعدشون کنی و باید کم کم پیش بری من خودم پوشش خودم رو انتخاب کردم و به اون اصلا اهمیت ندادم و اون کم کم متقاعد شد حالا من نمیدونم پدر شما زود متقاعد میشه یا نه ولی کم کم اون پوششی رو که دوست داری براش آشکار کن تا عادت کنه و به حرفاشم اصلا اهمیت نده
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئیه 7, 2020 توسط وحید حرفه ای (11,580 امتیاز)
سلام. خودتون رو درگیر این موضوع نکنید. بهرحال اعتقادات چندین و چند ساله یک نفر رو نمیشه تغییر داد. احتمالا پدر شما حداقل 40 یا 50 سال سن دارند و مسلما از نوجوونی به سن شما حرفی رو به راحتی قبول نمیکنند. مخصوصا که اون حرف خلاف عقایدشون باشه. این امکان ناپذیره.

میتونید با جلب اعتماد پدر به شکلهای گوناگون به تدریج باعث بشید که زیاد کاری به حجاب شما نداشته باشه. هدف پدر شما از تاکید روی حجاب چیزی جز نجابت و پاکدامنی نیست. راههای جلب اعتماد پدرتون:

خوش اخلاق باشید و با ایشون درگیر نشید و بحث راه نندازید. حتی اگه سرزنش و نصیحتتون میکنن. این باعث جلب اعتماد بیشتر میشه.

در زندگی تون هدف داشته باشید. مثلا اگر واقعا درس خون باشید مطمئنا پدرتون به حجاب شما کاری نخواهد داشت.

وقتتون رو بیهوده تلف نکنید. بازهم تاکید میکنم وقتی پدر شما شخصیتی ایده آل از شما ببینه دیگه به شما بابت موضوعات پیش پا افتاده ای مثل حجاب داشتن یا نداشتن گیر نمیده.

بطور کلی وقتی والدین بچه هاشونو در حال خوشگذرانی، وقت تلف کردن، پای گوشی بودن همیشگی، درس نخوندن، برنامه ریزی نداشتن، نظم نداشتن و اینجور مسائل میبینند، اشتباها (یا شاید گاهی کاملا درست) دلیل اون رو بی حجابی یا ارتباط با جنس مخالف و ... میدونند.

پس شما نیاز دارید که شخصیتی بهتر از خودتون به نمایش بذارید. و اگر حوصله و توان این کارو ندارید پس منتظر بمونید تا با کسی ازدواج کنید که مسائلی مثل حجاب برای او مهم نباشه.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,823 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,907 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 286 بازدید
1 پاسخ 191 بازدید
سوال شده دسامبر 24, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط amir1381$ ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 59 بازدید
سوال شده سپتامبر 10, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 761 بازدید
سوال شده Mar 10, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 59 بازدید
سوال شده سپتامبر 27, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
2 پاسخ 302 بازدید
2 پاسخ 215 بازدید
0 پاسخ 103 بازدید
سوال شده می 15, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 136 بازدید
سوال شده Mar 14, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط فائزه
...