مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

خواهش میکنم ازتون کمکم کنید از دست این مرض

303 بازدید
سوال شده ژوئیه 9, 2020 در مشاوره مذهبی توسط گل گلی
با سلام من یه دختر ،17 سالم و از اسفند ماه فهمیدم خود ارضایی چیه (از طریق بازی با کلوتریوس اینرو انجام دادم )و بار ها تصمیم به ترک گرفتم واما نشد تا اینکه قسم خوردم ولی چند وقت پیش دیگه نتونستم تحمل کنم و قسمم رو متاسفانه شکستم مرجع تقلیدم اقای خامنه ای هست من نمیتونم به ده تا فقیر مستقیم غذا بدم نمیشه پولشو واریز کنم یا..؟ اصن باید چه کار کنم خدا منو ببخشه و چجوری این عادت زشتو ترک کنم خیلی داغونم کمکم کنید چجوری باید توبه واقعی کنم حالم از خودم بهم میخوره
2 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئیه 9, 2020 توسط وحید حرفه ای (11,580 امتیاز)
سلام دوست عزیز لطفا آروم باشید. این حد از احساس گناه اصلا برای شما خوب نیست. شما فقط توبه کنید هیچ کار دیگه ای لازم نیست انجام بدید. لازم نیست به هیچ کسی هم غذا بدید. فکر نکنید با غذا دادن به فقیر میتونید گناه رو پاک کنید و دوباره باز انجام بدید و این روند رو ادامه بدید. گناه هرگز با پول پاک نمیشه. فقط توبه میتونه پاکش کنه. ضمن اینکه باید بدونید که اگر واقعا توبه کنید، نه تنها گناهتون بخشیده میشه، بلکه تبدیل به ثواب میشه. خیلی عجیبه. نه؟ البته توبه واقعی یعنی دیگه هرگز سراغ اون گناه نمیرم.

و اما مسئله اصلی اینه که چطور ترک کنید؟

به سمت علایق و استعدادتون بروید و هدف داشته باشید و برای هدفتون تلاش کنید. بنشینید و اهدافتون رو روی کاغذ بنویسید و اولویت بندی کنید. یادداشت کردن و برنامه ریزی قبل از انجام هر کاری بسیار لازمه.

سعی کنید هیچوقت تنها نمونید. با خانواده بیشتر وقت بگذرونید و شاد تر باشید. اگر خانواده شادی ندارید، میتونید پیشنهاد بدید بیشتر گردش و تفریح بروید. همچنین بیشتر با اعضای خانواده شوخی کنید. حتی اگه هیچ چیزی به ذهنتون نمیرسه برای خندوندنشون، میتونید قلقلکشون بدید. ممکنه بگید اینا چه راهنمایی هست که میکنم؟ ولی بدونید که شما نیاز دارید به اینکه از کوچکترینهای زندگی لذت ببرید تا ذهنتون سمت خودارضایی نره.

ورزش کنید. حداقل روزی 20 دقیقه. توی حیاط یا تا سر کوچه پیاده بروید و برگردید. به هر شکلی سعی کنید در شرایطی که فکر و خیال میاد سراغتون قرار نگیرید.

حتما یه برنامه و کار هنری رو دنبال کنید. مثلا نقاشی، رنگ آمیزی، بافتنی، آشپزی و ... . پرداختن به کار هنری برای هر کسی لازمه. ممکنه بگید که وقت ندارید و باید درس بخونید. این حرفتون درست نیست. کارهای هنری هم روح شما رو تازه و شاداب میکنه و هم باعث فعالیت بیشتر ذهن شما میشه و بهتر میتونید درس بخونید.

برنامه ریزی داشته باشید و هر کاری رو طبق برنامه انجام بدید. ولی برنامه ها رو بلند مدت بچینید نه روزانه. مثلا ماهانه یا حداقل هفتگی. برای خودتون چک پوینت مشخص کنید و تیک بزنید.

احساس گناه رو کاملا از خودتون دور کنید. شما نوجوونید و بهرحال اشتباهاتی ممکنه انجام داده باشید. مهم اینه که سعی کنید میزان اشتباهاتتون در کمترین حد باشه. اگر این کارو زیاد انجام میدید انتظار نداشته باشید که به یکباره ترکش کنید. برای ترک برنامه ریزی کنید. مثلا اگر روز درمیان دارید انجام میدید، دو روز درمیان، چهار روز درمیان، هفته ای یکبار، دوهفته ای یکبار، ماهی یکبار و ... انجام بدید و به تدریج کم کنید. حتی در روزی که برنامه ریزی کردید و نوبت انجام هست، انجامش بدید و به برنامه تون پایبند باشید.

اعتماد بنفستون رو افزایش بدید. میتونید راههای تقویت اعتماد بنفس رو در اینترنت جستجو کنید و بکار ببرید.

اگر امکانش هست روابط اجتماعی تون رو بیشتر کنید. همچنین سعی کنید در جمع بیشتر صحبت کنید. تمرین صحبت جلوی آینه کارساز هست.

هرگز و به هیچ عنوان صحنه ها و عکسها یا فیلم های تحریک کننده نبینید. هیچ توجیهی نمیتونه داشته باشه.

با توکل بر خدا موفق میشید.
پاسخ داده شده ژوئیه 9, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

شما در سنی قرار دارید که نیازهای جنسی را بیشتر تجربه می کنید و این نشان از تغییرات بدنی و رشدی شما می باشد اما نیاز است که شما بدانید که اگر بخواهید به هر نحوی به این نیازها پاسخ بدهید خود را در معرض آسیب قرار می دهید و نیاز است که در کنار شناخت لازم نسبت به بدن خود پیش بروید و سعی کنید که خود را در معرض محرک ها قرار ندهید چون در این حالت کنترل نیازهای جنسی برای شما سخت می شود ، برای زندگی روازنه خود برنامه ریزی داشته باشید چون در زمان بیکاری و تنهای خودارضایی بیشتر شکل می گیرد ، از سرزنش کردن خودتان خوداری کنید و سعی کنید که اگر حکم دینی دارد و می خواهید آن را انجام بدهید از یک مرکز معتبر سوال کنید و در کنار اینکه با شناخت عوامل محرک و زمان و مکان و نیازها و افکار خودتان می توانید مسیر بهتری را تجربه کنید بجای اینکه خود را سرزنش کنید ، سعی کنید که به تغذیه و ورزش نیز توجه داشته باشید چون هم می تواند در کنترل نیازهای جنسی نقش داشته باشد و هم اینکه در مسیر رشد نوجوانی به شما کمک کند .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,057 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,334 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 235 بازدید
5 پاسخ 198 بازدید
1 پاسخ 158 بازدید
1 پاسخ 171 بازدید
0 پاسخ 80 بازدید
سوال شده اکتبر 20, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط درسا
1 پاسخ 322 بازدید
...