مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

ترک گناه خودارضایی و بخشش خداوند

582 بازدید
سوال شده ژوئیه 11, 2020 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
سلام من از 13 سالگی خودارضایی میکردم ، ولی نمیدونستم این کارم چقدر زشته حدود دوسالیه که فهمیدم اسم این عملم چیه و چقدر گناه داره ، 17 سالمه ، تو دوسال بیشتر از هزار بار توبه کردم که دیگه این کارو انجام ندم اما نفسم و شیطان بر من غلبه کردند ، هر دفعه که این کارو انجام میدم عذاب وجدان میگیرم ، از درون خودخوری میکنم ، پریروز خودارضایی کردم اما بعدش پشیمون شدم و توبه کردم اما دیروز به خاطر مشکلات خانوادگیم دوباره این کارو تکرار کردم ، با دیدن فیلم های پورن این کارو انجام میدم ، اما الان دیگه واقعا بریدم از این کار دیگه نمیخوام انجام بدم ، احساس میکنم خدا دیگه منو نمیبخشه ، اما بعضی اوقات وقتی صحنه های اون فیلما میاد جلو چشمام تحریک میشم ، لطفا راهنماییم کنید و بگید چکار کنم و اینکه میتونم امیدوار باشم که خدا منو میبخشه ؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئیه 11, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

قابل درک هست که در زمان فعلی در فشار روحی زیادی قرار دارید اما دقت کنید که سرزنش کردن خودتان کمکی به شما در این مسیر نمی کند و با توجه به تایم طولاین که خودارضایی داشته اید در این مسیر برای ترک نیاز است که یک سری مسائل را رعایت کنید تا بتوانید به مرور نتیجه گیری بهتری داشته باشید .

در اول اینکه بدانید شما در سن رشد هستید و خودارضایی می تواند برای شما از نظر روحی و جسمی آسیب های زیادی را به همراه داشته باشد پس بهتر است یک سری اطلاعات در مورد عوارض خودارضایی در اول در اختیار شما قرار بدهم مهم ترین عوارض خودارضایی می تواند شامل موارد زیر شود:

1.کاهش ایمنی و قوای بدنی که می تواند باعث ایجاد ضعیف شدن چشم، لاغر شدن صورت، لاغر شدن بدن مخصوصا اندام هایی چون ران ها ، سرگیجه ، کم خونی ، جوش زدن صورت ،ضعف در زانوها و استخوان ها که می تواند به صورت کلی در رشد قدی نیز به صورت غیر مستقیم نقش داشته باشد .فردی که درگیر خود ارضایی مکرر است احتمال دارد که در طول روز بیشتر احساس خستگی و سستی کند. این یک اثر خود ارضایی است که اگر بیش از ۳-۵ بار در روز انجام شود خود را نشان می دهد و مانع از انجام فعالیت های روزانه می شود.
2.ضعف اعصاب و عصبانیت بیشتر که می تواند با احساس گناه و اضطرابی که فرد بعد و در هنگام خودارضایی تجربه می کند ارتباط داشته باشد
3.ضعیف شدن حافظه و همچنین کاهش تمرکز که باعث ایجاد افت تحصیلی و یا نداشتن کارکرد لازم در تحصیل و شغل می باشد
4.گوشه گیری و کاهش روابط اجتماعی و همچنین  ظاهر نشدن در اجتماع
5. تجربه افسردگی و اضطراب زیاد

6.مردی با مشکل انزال زودرس نمی تواند شریک زندگی خود را ارضا کند. انزال زودرس یکی از اختلالات مشترک جنسی در میان مردان است. وقتی فرد درگیر خود ارضایی بیش از حد شود، کنترل انزال خود را از دست می دهد و این موجب انزال زودرس در رابطه با شریک زندگی خود می شود.
در کنار شناخت عوارض خودارضایی نیاز است که در مورد آسیب های فیلم های پورن نیز بدانید این فیلم ها به مرور باعث عادی شدن یک سری از افکار و روابط در شما می تواند شوند که انحراف محسوب می شود و حتی در سن شما می تواند بر هویت جنسی شما نیز تاثیر گذارد پس در اولین گام نیاز است که از هرگونه دیدن فیلم های پورن خوداری کنید و مسیرهای تهیه آنها را قطع کنید در کنار این موارد نیاز است که برای زندگی روازنه خود برنامه ریزی کنید و سعی کنید در برنامه روزانه خود تغذیه سالم و ورزش را نیز قرار بدهید ، دیگر علایق هنری ، ورزشی ، درسی و... خود را بشناسید و به آنها توجه کنید ، از هرگونه سرزنش کردن خود بپرهیزید و دقت کنید که نیاز جنسی یک نیاز طبیعی می باشد اما نیاز است که در مسیر مناسب و در زمان و مکان مناسب به آن پاسخ داده شود ، میزان تنهایی خود را کاهش بدهید و تاز مانی که خواب کامل نیستید به رختخواب نروید .

با رعایت موراد بالا و داشتن بینش مناسب نسبت به عوارض می توانید در مسیر ترک بهتر عمل کنید در صورتی که بازهم با مشکل مواجهه شوید بهتر است که رد کنار خود برای ترک یک متخصص سکس تراپ داشته باشید تا شرایط شما به صورت دقیق تر بررسی شود و در این مسیر به شما کمک کرده شود .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,905 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 806 بازدید
2 پاسخ 188 بازدید
سوال شده نوامبر 16, 2020 در مشاوره مذهبی توسط سیدمجتبی ممتاز (120 امتیاز)
1 پاسخ 108 بازدید
سوال شده مارس 7, 2020 در زوج درمانی توسط بی نام
1 پاسخ 115 بازدید
سوال شده می 26, 2020 در مشاوره مذهبی توسط reza
0 پاسخ 393 بازدید
سوال شده سپتامبر 13, 2019 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
0 پاسخ 121 بازدید
سوال شده می 12, 2019 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
2 پاسخ 206 بازدید
سوال شده سپتامبر 12, 2020 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
1 پاسخ 82 بازدید
سوال شده مارس 23, 2022 در مشاوره مذهبی توسط امینی
...