مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مشکلات با خانواده همسر

136 بازدید
سوال شده ژوئیه 11, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
سلام .من و همسرم دوسال که باهم ازدواج کردیم خداروشکر تو این دوسه هیچ مشکلی نداشتیم نه با خودمون و نه با خانواده هامون.اما متاسفانه دوماه پیش رفتیم خونه مادر شوهرم و مثل اینکه مادرشوهر م از یکی رفتار من ناراحت میشن و تقریبا دو هفته بعد به همسرم میگن که خانومت یه همچین کاری کرده؛ خلاصه که همسرم بشدت از من دلخور شد و باعث شدن که بین مون وهم بخوره و همسرم باهام قهرکردن چون این مسئله برای همسرم هم خیلی مهم بود.و مادرشوهر م این قضیه رو متوجه (با اینکه خودشون میگفتن من قصد بهم زدن رابطه تون رو نداشتم) اما خودشون اومدن و درستش کردن و باعث شدن که شوهرم به حالت قبلش برگرده.اما خیلی تجربه سخت و سنگینی برام بود و هنوز با گذشت دو ماه نتونستم فراموش کنم که چرا اگر ایرادی دارم به خودم نمیگن؟؟ .من واقعاً نمی‌دونم چجوری باید رفتار کنم؟
هنوز از مادرشوهر م و اطرافیان دلخورم.لطفا راهنماییم کنید.
3 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئیه 11, 2020 توسط بی نام
سلام.بیشتر توضیح بدین.چه کاری از شما دیدن که به خودتون نگفتن؟
پاسخ داده شده ژوئیه 11, 2020 توسط Khahar حرفه ای (27,740 امتیاز)
سلام
توضیحاتی بیشتری نیاز هست.الان مشکل اصلی شما رفتارشونه؟نگرانی از تکرارشه؟عذاب وجدانه؟ یا این که نمیتونید فراموش کنید.
پاسخ داده شده ژوئیه 11, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

قابل درک می باشد که این شرایط برای شما با فشار روحی همراه می باشد اما دقت کنید که مشکلات و اختلاف در بین همه زوجین ایجاد می شود اما مسیری که این اختلافات و شرایط مورد بررسی قرار می گیرد از اهمیت زیادی برخودار می باشد و باعث می شود که زوجین نتیجه گیری متفاوتی داشته باشند.

اینکه شما توقع داشته باشید که مادرشوهرتان خودشان با شما صحبت کنند یک توقع درست می باشد و می تواند برای هردوی شما نیز سازندگی داشته باشد اما دقت کنید که شما نمی توانید رفتارهای دیگران را کنترل کنید و تغییری در آنها ایجاد کنید اما بهتر است در احترام به ایشان بیان می کردید که بهتر بود با خود شما صحبت می کردند تا سازندگی بیشتری داشته باشد .

اما در مورد شما و همسرتان در اول اینکه اگر شما می دانستید این موضوع برای همسرتان از اهمیت زیادی برخوداری می باشد نیاز است از خودتان سوال کنید که این پنهان کاری و بیان نکردن خودتان به همسرتان چه دلیلی دارد در کنار اینکه بهتر بود از قبل با ایشان در مورد این مسائل صحبت کنید و دوم اینکه در زمانی که این اتفاقات رخ می دهد بهتر است در زمان مناسبی که همسرتان در شرایط روحی بهتری قرار دارند و خودتان نیز از عصبانیتتان کم شده است با ایشان در احترام و بدون به دنبال مقصر بودن و یا توهین به خانواده ایشان صحبت کنید و احساسات و دلایل خود را بیان کنید تا بتوانید در تعامل بجای قهر و درگیری و... این مشکلات را در مسیر رشدی زندگی مشترک برطرف کنید .

اگر در زمان فعلی بخواهید بر این مسائل تمرکز زیادی کنید خود را در گذشته نگهداشته اید و در زمان فعلی اگر ناراحتی وجود دارد بهتر است در احترام با همسرتان در میان بگذارید چون تا زمانی که این موضوعات حل نشود و در روان شما تکرار شود می تواند به مرور بر زندگی مشترک شما و شرایط روحی خودتان تاثیر گذارد .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,922 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 176 بازدید
0 پاسخ 84 بازدید
سوال شده سپتامبر 2, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 51 بازدید
سوال شده می 24, 2023 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 126 بازدید
0 پاسخ 57 بازدید
سوال شده دسامبر 17, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 1,423 بازدید
1 پاسخ 149 بازدید
سوال شده دسامبر 12, 2018 در مشاوره خانواده آنلاین توسط گلی
1 پاسخ 63 بازدید
سوال شده ژوئیه 30, 2023 در زوج درمانی توسط عاطفه باباشاه ممتاز (100 امتیاز)
...