مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

سلام قد من 162 است و بلوغ هستم من تا چقدر قد میشود قد پدر و مادرم تقریبا کوتاه است ولی برادرم 176 شد

558 بازدید
سوال شده ژوئیه 12, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط علی
سلام قد من 162 است و بلوغ هستم من تا چقدر قد میشود قد پدر و مادرم تقریبا کوتاه است ولی برادرم 176 شد
3 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئیه 12, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در این زمینه با توجه به شرایطی که در سن بلوغ قرار دارید بهتر است به متخصص غدد مراجعه کنید تا صفحه رشدی شما بررسی شود و در این زمینه به شما برای رشد بهتر کمک شود چون عوامل زیادی بر رشد قد تاثیر دار و همانطور که در پایین توضیح خواهم داد ممکن است تا 20 سالگی رشد قدی ادامه یابد اما رشد اصلی شما در سنین پایین تر می باشد و در این مسیر تنها متخصص می تواند نظر کامل بدهند و ممکن است برای فردی در 18  و برای دیگران در سن های کمی بالاتر و پایین تر رشد متوقف شود در کنار اینکه با افزایش سن این میزان از رشد به میزان زیادی نمی باشد .در بدن، هورمونی به نام هورمون رشد موجود است که در سنین کودکی و نوجوانی تکثیر سلولی، در این مناطق غضروفی را تحریک و موجب افزایش استخوان سازی می شود. استخوان سازی تا پایان سنین بلوغ، ادامه دارد یعنی تا اوایل ۲۰ سالگی هنوز امکان افزایش قد وجود دارد.

قد شما یک صفت پلی ژنتیک است. ژن های متعددی روی بلندی قد تاثیر می گذارند. البته این به این معنا نیست که داشتن دو پدر مادر کوتاه قد شما را ملزم به کوتاه ماندن می کند و همچنین داشتن یک پدر مادر بلند قد تنها فاکتور های بلند قد شدن شما نخواهد بود. قد شما تا زمانی که به اواسط دهه * بیست سالگی عمر خود برسید می تواند بلند تر شود البته به شرط آنکه هنوز صفحات رشدتان باز باشند ( دوره بلوغ شما به اتمام نرسیده باشد ) این موضوع را بارها در اینجا تایید کرده ام تا بدانید که برای افراد مختلف متفاوت می باشد و بدون نظر متخصص نمی توان نظری داد .

یکی از عوامل تاثیرگذار بر رشد قد تغذیه است. در میان مواد مغذی مصرف به اندازه پروتئین ها و املاح بسیار اهمیت دارد. یک نوجوان باید پروتئین مورد نیازش را هر روز و به خصوص چند مرحله در طول روز دریافت کند.
بهتر است پروتئین مصرفی از منابع پروتئین حیوانی باشد مثل گوشت گوسفند و گاو، مرغ و ماهی، تخم مرغ و شیر. در میان املاحی که برای رشد قدی لازم اند کلسیم، فسفر، منیزیم، روی و فلوئور از اهمیت ویژه برخوردار هستند. منابع کلسیم؛ لبنیات مثل شیر، ماست، پنیر خامه و بستنی است.

پس توصیه می شد کسانی که می خواهند قد بلندتری داشته باشند هفته ای یکبار جگر و دو بار غذای دریایی میل کنند و هر روز چند عدد، بادام، بادام زمینی و گردو بخورند البته توصیه های غذایی نیز بهتر است براساس آزمایشاتی صورت گیرد که متخصص برای شما انجام می دهند .

نوجوانانی که در سنین رشد به سر می برند به 8.5 الی 11 ساعت خواب احتیاج دارند. هر شب هنگام خواب بدن شما بافت های آسیب دیده را ترمیم کرده و در رشد بدنی و قد بلند شدن شما تاثیر می گذارد. سعی کنید تا جایی که امکان دارد محیط خواب خود را آرام کرده و نورهای اضافی را حذف کنید.

برخی تمرینات موثر کششی نیز  می توانند در افزایش قد شما موثر باشند البته این موضوع تا زمانی امکان پذیر می باشد که صفحه رشدی شما باز باشد .
پاسخ داده شده ژوئیه 12, 2020 توسط Khahar حرفه ای (27,740 امتیاز)
سلام
ژنتیک در این امر بسیار دخیل هست.
وقت خوش
پاسخ داده شده سپتامبر 3, 2020 توسط سانا
سلام منم قدم۱۶۵هست منم ۱۵سالمه و دخترم منم همین سوالو دارم
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,164 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 251 بازدید
2 پاسخ 198 بازدید
2 پاسخ 156 بازدید
سوال شده ژان 6, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط Mahsa
1 پاسخ 50 بازدید
سوال شده 4 ژان 2024 در مشاوره رایگان فردی توسط Ramtin6633 ممتاز (100 امتیاز)
...