مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

جدایی یا برگشت به زندگی

95 بازدید
سوال شده ژوئیه 13, 2020 در زوج درمانی توسط مردد
سلام. مردی هستم 44 ساله. 11 سال پیش بعداز جدایی از همسر اولم که بخاطر خیانت بود با خانمی آشنا شدم که ایشون هم بتازگی از همسر اولشون جدا شده بودن. بعداز چند جلسه آشنایی باهم به توافق رسیدیم و ازدواج کردیم. بعد از ازدواج شرایط زندگی به سختی برای ما گذشت و در این حین صاحب فرزند مشترکی نیز شدیم. بعداز گذشت 6 سال متوجه رفتارهای مشکوک همسرم شدم و توسط راهکاری متوجه خیانت ایشون اونهم بطور وحشتناکی شدم و واقعا خراب شدم. بعداز اینکه موضوع رو بازیشون گفتم ایشون ابراز پشیمونی کرد و چون ایشون رو دوست داشتم بخشیدم. بعداز گذشت چندین ماه دوباره متوجه رفتارهای مشکوک شدم. این با با خانوادش در میون گذاشتم. که با اصرار و ضمانت مادرشون دوباره به زندگی برگشتیم. بعداز حدود یکسال دوباره متوجه خیانت ایشون شدم. این بار همسرم بدون توجه به ناراحتی من اعلام کرد که بتو ربطی نداره. دوباره من چیزی نگفتم بعداز یکسال دوباره متوجه خیانت ایشون شدم بسیار بدتر از دوره های قبل و تصمیم به جدایی گرفتم. همسرم در ابتدا کاملا موافق این جدایی بود. ولی بعداز چند ماه بلافاصله پشیمان از گذشته حالا اعلام میکنه که من نمیخام طلاق بگیرم و باید برگردیم به زندگی و اعلام معذرت خواهی و بخشش. من واقعا از زندگی و هر چی زندگی مشترک نا امیدم و امکان برگشت ندارم و میدونم که برگردم نمیتونم دوباره زندگی کنم. ۹نمیدونم با اصرار های ایشون چکار کنم. علاوه بر این با بازی کردن با احساسات فرزند مشترکمون ایشون رو هم به جون من میندازه. میخاستم بدونم چکار کنم.؟
2 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئیه 13, 2020 توسط Khahar حرفه ای (27,740 امتیاز)
سلام
شما باید خیلی وقت پیش اقدام می کردید و به خاطر روابط غیر شرعی ایشون رو به دادگاه میکشوندید و حکم ایشون قطعا شلاق تعزیری بود.همین بخشش های بی علت هست افراد رو جری میکنه. ابدا اینبار نبخشید. جدا بشید. اگر میخواهید الگو نا مناسبی در کنار فرزندتون نباشه. حداقل به خودتون و بچه تون و ابروتون رحم کنید. حتی اگر مدرک دارید از خیانت ایشون به دادگاه کیفری ببرید تا اگر اگر شانس اثبات باشه بتونید  به این بهانه میزان مهریه رو کم کنید.

وقت خوش
پاسخ داده شده ژوئیه 14, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

قابل درک می باشد که تجربه این دو زندگی مشترک با شرایط خیانت برای شما با فشار روحی زیادی همراه می باشد اما دقت کنید که در این با توجه به بارها تکرار این خیانت از سمت همسرتان تنها با بخشیدن و نادیده گرفتن نمی توان در این مسیر اقدام کرد و اگر می خواهید به زندگی مشترک بازگشت داشته باشید بهتر است که جلسات مشاوره را با همسرتان طی کنید تا بتوانید در این مسیر تصمیم گیری بهتری داشته باشید .

در این مسیر نیاز است که دلایل خیانت همسرتان بررسی شود و برطرف شود تا بتوانید نتیجه گیری متفاوت تری داشته باشید در کنار اینکه اگر ایشان بجای ابراز پشیمانی و داشتن تعهد و ثبات در تعهد بخواهند از سمت فرزندتان شما را تحت فشار برای بازگشت قرار بدهند این خود یک نوع رفتار اشتباه و آسیب زا هم برای کودکتان و هم برای زندگی مشترکتان می باشد پس بهتر است در کنار احترامی که برای فرزندتان قائل هستید نسبت به شرایط سنی او با او صحبت کنید و اگر رفتارهای نامناسبی دارد بهتر است او را به روانشناس ارجاع بدهید تا بتوانیم به او کمک کنیم تا مسیر بهتری را طی کند.

شما و همسرتان نیز بهتر است فرزندتان را وارد مشکلات زندگی مشترکتان و خیانت نکنید و اجازه بدهید که او مسیر رشدی خود را طی کند و خودتان نیز بر اساس جلسات مشاوره در این مسیر تصمیم گیری کنید چون چندین بار خیانت نیاز به طی پروسه درمانی برای همسرتان و بهبود شرایط روحی و رفع مشکلات دارد .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-88422495
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,473 کاربر

سوالات مشابه
4 پاسخ 220 بازدید
1 پاسخ 330 بازدید
2 پاسخ 510 بازدید
1 پاسخ 185 بازدید
1 پاسخ 300 بازدید
سوال شده Mar 26, 2020 در قبل از ازدواج توسط بی نام
4 پاسخ 949 بازدید
2 پاسخ 224 بازدید
سوال شده می 19, 2021 در زوج درمانی توسط سارا
1 پاسخ 257 بازدید
1 پاسخ 208 بازدید
...