مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

اختلاف خانواده

86 بازدید
سوال شده ژوئیه 17, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
سلام من پدر و مادرم با همدیگه همیشه در حال دعوا کردن هستن . ما 4 تا بچه ایم . واقعا من یکی ک بچه بزرگ خانواده هستم دارم دیوونه میشم هر شب دعوا سر صداس تو خونمون چن بار دیگه از دست دعوا هاشون میخواستم خودمو بکشم . از نظر مالی هم هیج مشکلی نداریم  . تا الان دو بار تا پای طلاق پیش رفتن ولی من جلوشون رو گرفتم چون من دخترم و الان تو دورانی هستم ک واسم خواستگار میاد و دو تا خواهر دیگه هم دارم ولی الانم درخواست طلاق دادن واقعا من از این زندگی ک همیشه دعوا و سر صدا باشه خسته شدم الانم میگم بدرک بزار برن جدا بشن بهتر . واقعا نمیدونم چه خاکی بریزم ب سرم بهشونم میگم بیاین برین مشاوره مادرم میگه مگه من دیوونه ام برم مشاوره . مشاوره مال دیوونه هاس

بنظر شما چیکار کنم ؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئیه 19, 2020 توسط وحید حرفه ای (11,580 امتیاز)
سلام دوست عزیز. اینقدر که شما از دعواهای بین والدینتون ناراحت میشید اونها خودشون ناراحت نمیشن. حتی شاید این یه عادت شده واسشون و نمیتونن دعوا نکنند. کاری که شما باید بکنید اینه که اولا هیچ اهمیتی به این دعواها ندید و موقع دعوا برید توی اتاقتون یا بیرون از خونه (البته نه به نشانه قهر) و دوم اینکه هرگز هیچ دخالتی نکنید و حتی اگه شما رو قاضی کردند بگید من نمیدونم و طرف هیچکی رو نگیرید. هیچ اظهار نظری نکنید و حتی اگر خواستند به هم آسیب برسونند هم هیچ دخالتی نکنید. ضمنا اگر تصمیم به طلاق هم بگیرند اجازه بدید راحت باشند هرچند که بعید میدونم این کارو بکنند ولی حتی اگر خواستند طلاق هم بگیرند به ضرر شما بچه ها نیست. بهرحال هیچ دخالتی نکنید. بهترین کار دور شدن از اون موقعیته. ذهنتون رو مشغول این بحثا نکنید و به اهدافتون فکر کنید. توی اتاقتون هندزفری بذارید تا صداشونو نشنوید. این کارها خودش باعث کمتر شدن دعواها هم خواهد شد. دقت کنید این دعواهای والدینتون نیست که باعث پسرفت شما در زندگی و آسیب دیدنتون خواهد شد بلکه فکر کردن به دعواهای اونها باعث این موضوع خواهد شد.

از برادر و خواهراتون هم بخواید که موارد بالا رو رعایت کنند. شما 4 تا میتونید بیشتر وقتتونو باهم بگذرونید و این باعث خوشبختی شماست که تنها نیستید. ضمنا وقتی والدین تون آروم هستند و بحثی ندارند، باهاشون مهربونی و شوخی کنید.

با رعایت مواردی که گفتم، شما میتونید آرامش رو به خونتون برگردونید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,815 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,777 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 76 بازدید
سوال شده ژوئیه 17, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
0 پاسخ 79 بازدید
3 پاسخ 134 بازدید
1 پاسخ 529 بازدید
1 پاسخ 94 بازدید
1 پاسخ 119 بازدید
0 پاسخ 80 بازدید
0 پاسخ 109 بازدید
0 پاسخ 89 بازدید
...