مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

ترک و درمان خودارضایی

153 بازدید
سوال شده ژوئیه 18, 2020 در آموزش جنسی و زناشویی توسط بی نام
من پسر ۱۴ ساله هستم دو سالی هست که خودارضایی میکنم . اوایل شدید بود مثلاً چندین مرتبه در روز چون نمی‌دونستم چی کاری انجام میدم بعد که فهمیدم عوارض داره و گناه هم داره، خیلی کمتر انجام دادم ولی چند ماهی هست که دوباره برگشتم اما نه مثل قبل و ترکش واقعا سخته و خیلی هم توبه شکنی کردم وازتون میخام که راه حلی بگید که بتونم ترک کنم ونگران دو چیز هستم که میخام خیلی کمکم کنید یکی گناه این کار که آیا خدا میبخشه یا... و دیگری اینکه منی از دست رفته را چگونه برگردانم وعوارضش را مثل لرزش دست اختلال در بدنم مثل عصبانیت و کم خوابی که داخل بدنم میبینم چطوری پاک کنم.؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئیه 18, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

تجربه نیاز جنسی در سن نوجوانی یک فرایند طبیعی بدن شما می باشد اما بهتر است دقت کنید که شما در سن نوجوانی قرار دارید و برای رشد بدنی و روانی خود نیاز به آرامش و شرایط بدنی مناسب دارید اگر شما بخواهید در این میزان خودارضایی داشته باشید با اعتیاد مواجهه هستید که برای ترک نیاز هست که به صورت تلفنی و یا حضوری با متخصص سکس تراپ جلسات خود را طی کنید .

شما برای رشد قدی و رشد مناسب استخوان ها نیاز به سیستم ایمنی و مواد مغزی بدنی دارید و با خودارضایی مقدار زیادی سیستم ایمنی بدن شما افت می کند و حتی این موضوع می تواند بر رشد قدی نیز تاثیر داشته باشد پس بهتر است در کنار احترامی که برای نیازها خود قائل هستید دقت کنید که قرار نیست هر چیزی که به ذهن شما اورده می شود به ان پاسخ بدهید .

سعی کنید برای زندگی روزانه خود برنامه ریزی داشته باشید چون نداشتن برنامه همراه می شود با بیکاری زیاد و در بیکاری اینگونه افکار بیشتر به ذهن اورده می شود در کنار اینکه نیاز است بدانید که در چه زمان هایی و با چه عواملی تحریک می شوید و آنها را حذف کنید مثلا با صحبت با دوستان ف دیدن فیلم پورن و...

کلاس های ورزشی و یا هنری و هرکلاسی که مورد علاقه شما هست می تواند به شما کمک کند تا میزان تمرکز شما بر این موضوع کمتر شود در کنار اینکه بهتر است از بستن در اتاق اگر در اتاق خودارضایی می کنید خوداری کنید و میزان تنهایی خود را کاهش بدهید.

در کنار همه این موارد دقت کنید که تجربه اضطراب ، احساس گناه ، افسردگی نیز از عوارض روحی خودارضایی هست که نیاز است که با توجه به اینکه بیان می کنید که زود عصبانی می شوید ، لرزش دست دارید ، کم خوابی دارید و.... تحت نظر یک روانشناس به صورت حضوری و یا تلفنی قرار بگیرید تا به شما هم در ترک خودارضایی و هم بهبود شرایط روحی کمک شود چون شرایط روحی شما تاثیر زیادی بر خودارضایی نیز دارد .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354783
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,752 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 428 بازدید
1 پاسخ 222 بازدید
سوال شده سپتامبر 15, 2020 در آموزش جنسی و زناشویی توسط ناشناس
1 پاسخ 348 بازدید
1 پاسخ 471 بازدید
2 پاسخ 185 بازدید
سوال شده ژان 5, 2020 در اعتیاد و درمان ها توسط امیر حسین
2 پاسخ 354 بازدید
1 پاسخ 403 بازدید
1 پاسخ 158 بازدید
1 پاسخ 389 بازدید
...