مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

لطفاجواب بدین مرسی

89 بازدید
سوال شده ژوئیه 20, 2020 در زوج درمانی توسط آنیتا
سلام همسرم یکم خسیسه ازدل نمیشه خرج کنه حتی برای آبروش عادی شده براش خانوادشم مخصوصامادرش خیلی خسیسه جوری ک همه حتی داداشای مادرشوهرم میشناسنش چقدبدبخته میشه راهنماییم کنین چجوری شوهرم وعادت بدم ب خرج کردن البته درحدتعادل وچکارکنم ب حرف من گوش بده ب حرف مامانش زیادتوجه نکنه وچجوری ازش پول بگیرم وحتی پول توجیبی  وهروقت بحث کردیم ک حق بامن بودواومدعذرخواهی چطوری بگم باکادووشیرینی ودسته گل بیاک گوش کنه ونگ ندارم تاعادت کنه
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئیه 20, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

قابل درک هست که خساست می تواند برای شما در زندگی مشترک با فشارهای زیادی همراه باشد اما دقت کنید که این تغییرات رفتاری که شما تمایل دارید همسرتان با آنها مواجهه شوند و آنها را انجام بدهند مواردی می باشد که نیاز است سبک شخصیتی خود ایشان مورد بررسی قرار گیرد و خود ایشان تمایل به تغییر داشته باشند که در این صورت نیز نیاز به روند مشاوره دارد تا بتوانیم به ایشان کمک کنیم.

دقت کنید که بهتر است از هرگونه برچسب زدن مانند اینکه به همسرتان بیان کنید مانند مادرش است و... خوداری کنید و سعی کنید زندگی مشترکتان را جدا از زندگی خانوادگی بدانید در کنار اینکه به عنوان خانواده همسرتان در احترام با وجود تمام تفاوت ها برخورد کنید .

حریم های خصوصی زندگی مشترکتان را حفظ کنید و در مقابل دیگران در مورد موضوعات مالی و یا هر مشکل دیگری صحبت نکیند تا اجازه دخالت آنها را کاهش بدهید در احترام نظر خودتان را در مورد موضوعات مختلف با همسرتان در میان بگذارید .

باتوجه به اینکه شما بیان می کنید همسرتان عذرخواهی می کنند بعضي افراد مبتلا به خساست، تلاش مي کنند تا اين صفت نامناسب را اصلاح کنند و این موضوع در همسر شما با عذرخواهی کردن نمایش داده می شود که می توان به آن خوشبین بود. در اين صورت با درک مشکل شان بايد به آن ها کمک کنيم. نبايد اين افراد را مسخره کنيم يا دائم از آن ها ايراد بگيريم. بلکه بايد کنارشان باشيم تا با کمک هم به تدريج بر مشکل غلبه کنيم.
بهتر است در زمان مناسبی با همسرتان بدون سرزنش و توهین و یا صحبت در مورد خانوادیشان از ایشان بخواهید که در مورد مشکلات فعلی زندگی مشترکتان از روانشناس کمک بگیرید و با ایشان برای دریافت مشاوره به روانشناس مراجعه داشته باشید چون نیاز است که سبک شخصیتی ، دیدگاها، توفعات و سبک رفتاری هردوی شما بررسی شود و جلسات مشاوره طی شود تا بتوانیم در این زمینه به شما و ایشان کمک کنیم .

پيش از خريد هر وسيله اي براي منزل با همسرتان مشورت کنيد. با وجود اختلاف نظر، مشورت کردن ضروري است تا پس از خريد با لجبازي او روبه رو نشويم. به اين ترتيب، مانع از بروز جنجال مي شويم.زماني که از رفتار همسرتان غمگين و عصباني مي شويد، ناراحتي تان را ابراز کنيد، البته نه با دعوا و جنجال بلکه به او توضيح دهيد که از رفتارهاي او ناراحت مي شويد و خجالت مي کشيد. اين توضيح و ابراز ناراحتي ما به شکل منطقي، تلنگري براي تجديدنظر در رفتارهاي نامناسب اوست.

افراد خسيس با وجودي که ممکن است سليقه خوبي داشته باشند اما براي خريد هر چيزي، ابتدا به مبلغ آن توجه مي کنند؛ بنابراين به جاي دلخور شدن يا مسخره کردن همسرتان، از او تشکر کنيد  و سعی کنید هرگونه رفتارهای مثبت همسرتان را با رفتارهایی که دوست دارند و ابراز کلامی مورد توجه قرار بدهید .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354790
دارای دیدگاه ژوئیه 20, 2020 توسط بی نام
ب نظرتون چون خیلی ازدستش ناراحتم چندمدتی باهاش سرسنگین رفتارکنم خوبه یان ب محبت من نیازداره بعدازاینک ازدلم دراورد وچجوری بهش بگم بیادبریم مشاوره ک ناراحت نشه وبهش برنخوره
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,815 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,253 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 112 بازدید
1 پاسخ 80 بازدید
سوال شده سپتامبر 5, 2020 در زوج درمانی توسط زهرا
2 پاسخ 111 بازدید
سوال شده ژوئیه 28, 2020 در زوج درمانی توسط آنیتا
3 پاسخ 213 بازدید
سوال شده ژان 27, 2021 در آموزش جنسی و زناشویی توسط مریلا
1 پاسخ 214 بازدید
سوال شده نوامبر 27, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط مبینا
1 پاسخ 86 بازدید
سوال شده ژوئیه 24, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 79 بازدید
سوال شده مارس 20, 2022 در قبل از ازدواج توسط ......
1 پاسخ 78 بازدید
سوال شده اوت 17, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
3 پاسخ 129 بازدید
سوال شده اکتبر 8, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط مبینا
2 پاسخ 713 بازدید
سوال شده سپتامبر 19, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط الهه
...