مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

یه راهی جلوی پام بزارید

246 بازدید
سوال شده ژوئیه 27, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط نسرین

من یه دختر 16 ساله ام و یک برادر 18 ساله دارم.من با برادرم خیلی رابطه خوبی دارم اما پدر و مادرم واقعا روانی هستن.به خصوص پدرم که شعورش انداره مرغ هم نیست.توی کل فامیل از خوب بودن من و داداشم حرف میزنن مخصوصا داداشم.هم باهوشه هو درس خونه اخلاقشم حرف نداره.پدر و مادرم توی یه جمعی که قرار می گیرن از خودشون که چیزی ندارن میشینن پز من و داداشم رو به بقیه میدن و ی تو خونه مثل اشغال باهامون برخورد می کنن.بابام  سر کوچیک ترین چیز می گرفت من و داداشم رو میزد.تا این که سال قبل داداشم وقتی یکبار داشت از بابام کتک می خورد بدجور بابام رو هل داد بابام هم خورد زمین و از ترس دیگه سمت داداشم نرفت اما از اون موقع دیگه کلا نه مامانم نه بابام باهاش رابطه خوبی نداشتن البته داداشم هم محلشون نمی داد.(البته جلوی مردم خوب ظاهر سازی می کنن ولی داداشم اونموقع هم بهشون بی محلی میکنه)از اون موقع داداشم دیگه نمیزاره روی من هم دست بلند کنن و یه ساله دارم از دستشون نفس راحت می کشم.پدرم هر اخلاق بدی که شما به ذهنتون بیاد رو داره.تنها حسنش اینه که خیلی کاری هستش.مامانم هم دست کمی از اون نداره.فکر می کنن هرچی بگن درسته و اصلا گوش نمی دن که کس دیگه داره چی میگه.الان که داداشم هست از دستشون راحتم هرچند خیلی از کارایی که می کنن حرص می خورم اما من می ترسم از زمانی که داداشم کنکور بده و بره خوابگاه.اونموقع اینا منو میخورن.روم هم نمیشه که به داداشم بگم خوابگاه نمونه و بیاد خونه چون اونطوری واقعا براش مشکل میشه.الان من باید از دست این روانیا چیکار کنم.یکسال مجبورم پیششون بمونم اونم بدونم برادرم.

2 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئیه 27, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

قابل درک می باشد که این شرایط برای شما با فشار روحی زیادی همراه می باشد اما دقت کنید که بهتر است سعی کنید که با پدر و ماردتان در احترام برخورد کنید هرچند که آنها از مسیر درستی نگرانی و احساسات خود را بیان نکنند .

در این مسیر اگر احتمال آسیب جسمی برای شما وجود دارد اجازه بدهید در آینده بعد از قبولی برادرتان با هم فکری هم در این مورد تصمیم گیری کنید و در زمان فعلی بهتر است هردوی شما به شرایط درسیتان تمرکز داشته باشید و سعی کنید در کنار احساسات ناخوشایندی که نسبت به آنها دارید در احترام برخورد کنید چون برخورد بدون احترام شماها می تواند شرایط را سخت تر کند .
پاسخ داده شده ژوئیه 27, 2020 توسط Khahar حرفه ای (27,740 امتیاز)
سلام
شماره اورژانس اجتماعی رو داشته باشید. هرزمان که دست روتون بلند کردند باهاشون تماس بگیرید. ضمنا اگر جای کبودی، زخم، جراحت روی بدن باشه میتونید مطالبه دیه کنید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,813 پاسخ

29,373 دیدگاه

2,880 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 445 بازدید
1 پاسخ 116 بازدید
2 پاسخ 100 بازدید
سوال شده مارس 17, 2022 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
2 پاسخ 277 بازدید
1 پاسخ 313 بازدید
...