مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

نمی دونم چیکار کنم

188 بازدید
سوال شده اوت 1, 2020 در دوستی یا نامزدی توسط گلشن
من مادر یک پسر 17 ساله هستم.نزدیک دو هفته هست که متوجه شدم پسرم با دختر خالش ارتباط داره.خواهرزادم 16 سالشه.توی این مدت که کرونا اومده و مدرسه ها تعطیل بوده چون پسرم درسش خوبه خواهرم گفت بره به دخترش درس بده این رابطه شکل گرفته البته قبلا هم با هم خوب بودن اما الان دیگه با هم وارد رابطه عاشقانه شدن.به خواهرم گفتم اون مشکلی نداشت.یجوری انگار که از این اتفاق استقبال کنه.میگه اگه با هم دوست باشن بهتره تا با بقیه برن دوست بشن این طوری حداقل کلاه سرشون نمیره و خیالمون راحتره.اما من موافق نیستم به نظرم هنوز سنشون کمه.با پسرم هم دوستانه در موردش حرف زدم اما هیچ جوره حاظر نمیشه که بیخیال این رابطه بشه چون دیگه بزرگ هم شده دیگه نمیشه بهش تحمیل کرد بهش پیشنهاد خرید یه تلفنی که ازم می خواست بخرم اما قبلا مخالفت کرده بودم رو دادم اما قبول نکرد.من الان باید چیکار کنم.اشکالی نداره اینا با هم باشن؟اگه بده چطور از هم جداشون کنم؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده اوت 1, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما گلشن جان

نگرانی شما قابل احترام هست اما در این مسیرهمانطور که اشاره کردید آنها در سن نوجوانی قرار دارند و فکر می کنند که دنیا مطابق خواسته ها و خیالپردازی های آنها پیش خواهد رفت بهتر است در این مسیر از باج دادن خوداری کنید و سعی کنید در کنار احترامی که برای او احساساتش قائل هستید با او در مورد شرایط سنیش صحبت کنید و بخواهید که باهم از یک متخصص مشورت بگیرید تا او و شما بتوانید در این مسیر بهتر تصمیم گیری کنید و با او به صورت حضوری به روانشناس مراجعه داشته باشید چون نیاز است که بدانیم او چه میزان شرایط سنیش را می شناسد ، چه میزان ارتباط دارند، خیالپردازی های او چگونه هست و... چون اگر بخواهید ارتباط خود را کامل قطع کنید امکان پنهان کاری آنها بیشتر می شود اما اگر بتوانید به او شنات بیشتری بدون تعصب بدهید ممکن است بتوانید نتیجه گیری بهتری داشته باشید و این شناخت بهتر است از سمت یک روانشناس داده شود تا او جبهه گیری را احساس نکند از سمت شما.

در مورد این روابط در این سن اگر روابط عاطشقانه نباشد مشکلی وجود ندارد اما اگر آنها با این سن وارد روابط عاشقانه شوند ممکن است یک سری آسیب ها برای آنها وجود داشته باشد بهتر است در زمانی که آنها باهم درس می خوانند یکی از شما حضور داشته باشد و اینکه هر نوع رابطه را آزاد ندانید و در کنار آن سعی کنید که به خیالپردازی های آنها پر وبال بیشتر با برچسب زدن و اینکه آنها را مال هم بدانید ندهید چون هردوی انها نوجوان می باشند و ممکن است در آینده بزرگ شوند و معیارهای متفاوت از فرد مقابل را برای ازدواج داشته باشند .

سعی کنید بدون باج دادن به پسرتان اگر او علاقه خاصی دارد مانند کلاس های ورزشی ، هنری و... در این مورد برای او شرایط را محیا کنید تا میزان تمرکز او بر این روابط کاسته شود و بتواند به دیگر علایق نیز توجه کند.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,724 پاسخ

29,309 دیدگاه

2,374 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 171 بازدید
سوال شده ژان 14, 2022 در دوستی یا نامزدی توسط مانلی
1 پاسخ 151 بازدید
1 پاسخ 132 بازدید
سوال شده اکتبر 26, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط عسل
0 پاسخ 160 بازدید
1 پاسخ 189 بازدید
1 پاسخ 691 بازدید
1 پاسخ 434 بازدید
3 پاسخ 332 بازدید
3 پاسخ 238 بازدید
...